• JECJ

Vet du hur du ser ut i högklackat?

Jag har gått i högklackat sen åk 5 (är 29år nu). Jag är kort och har alltid velat vara längre.
    Men senaste året så har jag tveckat inför mina höga klackar.
    Anledningen är att jag inte sett en endaste tjej gå snyggt i höga klackar! Alla vinglar fram, knäar eller ser ut att ha bajsat på sig. Självklart så skulle ingen gå ut i högklackat om man visste att det såg ut så.
    Detta fick mig att tänka på hur jag ser ut när jag går! Det är omöjligt att veta om man går snyggt till vardags i klackar! Nu är jag rädd för att använda klackar för att jag tror att jag ska se ut som ett som (precis som alla andra)

Häromdagen så satt jag o min sambo och tittade på tv. Vi såg en tjej gå i höga klackar. Min sambo säger spontant-" du kan iallafall gå snyggt i klackar!" och syftar på att tjejen går som ett fån.
    Ska jag tro honom? Hur fan vet man om man kan gå snyggt till vardags eller om man ser ut som alla andra?
    Att anstränga sig framför spegel eller på film är en sak... att springa ifatt bussen och gå o handla en annan...
    Hur ser du ut i klackar o hur vet du det?

• Svar på tråden Vet du hur du ser ut i högklackat?
  • aupendi

Man känner väl om det är ansträngande att gå i klackar eller inte?
    Jag har själv svårt för det, och vet med mig att jag knäar och inte kan gå lika avslappnat i höga klackar som med låga sneakers. Får liksom koncentrera mig och gå väääldigt sakta om jag ska ha någon nämnvärd klack. Men i låga skor tänker jag inte alls på hur jag går.
    Men min syster ser ut att gå i hög klack utan ansträngning, så... det finns folk som kan!

Säger din kille att du går snyggt och ingen tidigare sagt något annat till dig så är det garanterat så! Dessutom ger övning färdighet, så om du gått i så många år kan du inte gå illa i klack! :)

• Eleonor01

Det är såååå kul att sitta på en uteservering å bara kolla på hur folk går i högklackat :) men det e sant som du säger, man vet ju inte hur man själv går. Jag har aldrig funderat nämnvärt på hur jag går i högklackat. Har inga problem att gå i dem jag menar att jag tycker inte det e jobbigt utan känns naturligt

• adaeze

Har fått höra från mer än en person att jag går bra i klackar och tydligen är jag enligt någon "den enda" som kan dansa bra i klackar också så jag är inte så orolig. Däremot så kan det bli konstigt om inte skorna sitter bra så man går och spänner fötterna hela tiden

• Khaleesi

Vad räknar du som högklackat? Upp till5-6 cm tycker jag är vardagsklack, och dem har jag inga problem med. De moderna 10-15 cm höga klackarna som får alla vingla omkring som älgkalvar med böjda knän kan ju helt enkelt inte vara gjorda för att gå i. Har inte sett någon enda fixa det faktiskt, och jag sällar mig till skaran som tycker att det är kul och lite lyteskomiskt att sitta på uteservering och titta på stackars lurade flickor som ändå försöker.

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Coyote

Det beror på skon, men överlag köper jag inga skor med klack om jag inte kan gå i dem. Finns ju ingen anledning.

• La Lola
    Coyote skrev 2012-06-12 08:32:17 följande:
    Det beror på skon, men överlag köper jag inga skor med klack om jag inte kan gå i dem. Finns ju ingen anledning.
    Håller med.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Furstinna

Jag kan gå i höga klackar till skillnad från många andra och det är skitsnyggt :).

• Furstinna

Jag har sett mig själv gå i höga klackar. Videoinspelningar. Många som inte kan gå i höga klackar har billiga skor från typ "din sko" och "skopunkten". Dom är inte bekväma. Det ska inte vara jobbigt att gå i höga klackar.

• La Lola
    Furstinna skrev 2012-06-12 08:47:34 följande:
    Jag har sett mig själv gå i höga klackar. Videoinspelningar. Många som inte kan gå i höga klackar har billiga skor från typ "din sko" och "skopunkten". Dom är inte bekväma. Det ska inte vara jobbigt att gå i höga klackar.
    Jag har skor därifrån o de är jättesköna att gå i. Dock inte så jättehöga klackar om det gör nån skillnad....
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Furstinna

Syftar på typ 14cm. 8cm är inte högklackat enligt mig.

Svar på tråden Vet du hur du ser ut i högklackat?