• Vanilj L

Vad ska ni göra på midsommar?

Vad ska ni göra på midsommar? Ska ni ut och resa kanske fira med föräldrar eller bara vara hemma och kanske gå till en enkel midsommarstång eller till något större jippo?

Har någon även förslag på någon god picknickmat? 

• Svar på tråden Vad ska ni göra på midsommar?
  • Mimmi77

Vi kommer vara i Helsingborg (från stockholm)men Har inget planerat. Könet inte til stan så får se om det finns nåt firande vi kan kika in på i stan!

• Dixie

vi är bortbjudna, blir först traditionellt midsommarfirande med dans och lekar och sedan går vi hem till våra vänner och äter sill och potatis!

Vanilj L skrev 2012-06-12 07:04:38 följande:
    Har någon även förslag på någon god picknickmat? 
    till midsommar är det ju lätt; sill, potatis, gräslök och kanske lite köttbullar till barnen!
  • stardream

Åker till Göteborg och bor på hotell med min kära lilla familj, ska dessutom fira dotterns födelsedag där med :)

• hannis

Jobbar hela helgen men äter sill och potatis till lunch på midsommarafton.

• MrsKnapa

Bor i en liten by så de blir midsommarfirande för hela byn tillsammans med allt va de innebär :)
    Där kommer min karl o barn spendera sin midsommar och jag kommer jobba!!

• Charlisen
    Mimmi77 skrev 2012-06-12 07:08:48 följande:
    Vi kommer vara i Helsingborg (från stockholm)men Har inget planerat. Könet inte til stan så får se om det finns nåt firande vi kan kika in på i stan!

Rekommenderar midsommarfirandet på Sofiero.
  • Charlisen

Oj glömde ju vad vi ska göra. Vi kommer fira med vänner. Picknick på dagen och sen ev grillning på kvällen.

• Miew

Firar midsommar på Harstena med familjen, sen på kvällen går vi alltid till ett par vänner och grillar och leker lekar . Jättemysigt

• Vanilj L

Jag hoppas vi alla får fint väder det är så tråkigt när man står vid midsommarstången och ska dansa med barnen och så regnar det.

• lövet2

Hemma och grilla - kanske med grannarna. Vi eldar nog också och steker hamburgare i muurikkan.

• La Lola

Vara hemma som vanligt....
    I bästa fall kommer min syrra hit o ätet middag.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Vad ska ni göra på midsommar?