Känner du stress inför allt som måste hinnas med i sommar?
Hur känns det så här inför sommaren?
Hur känns det så här inför sommaren?
Vi är hemma till i början på september så det känns rätt lugnt Sambon har tre veckors semester och då blir det mycket, annars tar vi dagen som den kommer, träffa kompisar och hänga på stranden. Barnen är snart 4 och 7 och leker bra ihop, bor på landet nära sjön så vi brukar ha underbara somrar.
jag är sjukpensionär och kan göra vad jag vill! ska bara åka på kusinträff i juli, sedan blir det väl bilturer, fiske och glass!
Sommarens stress är väl i så fall att hålla ordning på trädgården med all den skötseln, men den finns ju även under våren och hösten och inte bara en semesterplåga.
Sedan är det väl lite stressande med vad jag måste göra jobbmässigt med barnen i släptåg då de ska vara hemma i 8 veckor. Men det brukar gå bra att muta dem med lite festis och kex och sedan kör vi!
Nej, det blir en lugn och skön sommar, utan måsten och krav. Vi tar dagen som den kommer.
Vi har visserligen saker inplanerade men inte exakta datum och vi kan ta det som vi känner för det. Såna somrar har vi ALLTID, annars faller ju liksom själva "semestern" där man ska vila ut och bara vara ledig (så känner jag i alla fall )
Njae...de enda planer vi har för sommaren är att måla om huset. Det är väl bara vädret som kan ställa till det!
Nja, vi ska resa en del med vår 1 åring i sommar och jag är lite orolig för hur han ska hantera att behöva sova på flera olika ställen, flyga flygplan m.m. Bortsett från att han känns lite liten är det inget stressigt inplanerat.
Ja, press över att man ju "ska" göra något kul. Hela tiden.
Så pressen är att lyckas komma på saker att göra...
Jag känner stress över pengarna. Vi kommer mest jobba om varandra hela tiden och turas om att vara hemma med vår son. Målet är att jag ska lyckas arbeta så pass bra att jag efter sommarvikariatet kan få ett annat jobb så att vi i framtiden kan skaffa fler barn. Tyvärr finns inte ekonomin för det just nu :(
Här finns det inga måsten alls.
Dock hoppas jag att barnens nya rum blir klara inom kort men det lär väl ta ett tag till gissar jag på....
Annat: Det beror på när bebisen behagar titta ut. Går jag typ tre veckor över tiden blir det ingen semester alls gemensamt för familjen, utan vi kommer sitta hemma och vänta på förlossningen. Kommer bebisen innan mitten av juli hinner vi i alla fall göra någon större grej med fyraåringen.
Höggravid som jag är så röstade jag på sista alternativet.
Jag känner lite stress över att jag vill att sommaren skall vara "lite extra". Man ser fram emot att sola och bada, men det blit ju inte alltid så....
Dottern är 3,5 år, och jag vill inte det bara skall vara vardag hela sommaren. Pengar är inte problemet, snarare fantasin.... Semestern är enda gången på året jag önskar vi hade bil, eftersom man lättare kommer iväg.
Dessutom har vi två katter som måste ha kattvakt om vi skall åka iväg någonstans.
Aldrig att jag skulle känna stress inför sommaren, det är min tid att slappna av och samla kraft. Om jag inte får chans att göra det under sommaren har jag ju aldrig chans till det.
Nej, jag tror det blir rätt lugnt. Det jobbiga blir väl sista 1-2 veckorna när dottern börjar klättra på väggarna för att hon saknar kompisarna och alla är bortresta. Då får man jaga lite för att hitta någon som kanske är hemma någon dag.
Annat: har börjat jobba på nytt jobb och kommer inte kunna få någon semester i år, kommer bli världens osocialaste fru,vän,dotter,syster i sommar, stressen över av att ligga alla till lags kan jag känna... men får hoppas att dagarna man är ledig hinna med allt...