Inlägg från: Sweet life |Visa alla inlägg
  • Sweet life

Ni med barn som har separerat och flyttat ihop med ny

Klart barnen blir arga!! Om deras pappa vart otrogen!

• Sweet life
    pompom skrev 2012-06-12 13:58:52 följande:
    Fattar jag väl, men nu ställde jag frågan till er som varit i samma situation. Jag är ju absolut inte den första som separerar pga en ny man!
    Har ni inte erfarenheten så behöver ni inte lämna spydiga svar istället...
    Men jag HAR erfarenheten! Min sambos tonåring är arg i perioder och då menar jag väääääldigt arg. Jag har ju förstört deras familj! För det är så hon ser det, även om det faktiskt var han som valde att vara otrogen...
  • Sweet life
    pompom skrev 2012-06-12 14:12:13 följande:
    Okej, förlåt, trodde du var en av alla dessa aggressiva otrohetsmotståndare som bara vill skälla, sorry.

Tonåring säger du, hur tacklar ni hennes humör?
    Nej, nej.. Jag var själv otrogen dock fanns inga barn inblandade i mitt äktenskap!

Hon är 13 år och ilskan kommer som sagt i vågor och oftast kommer ilskan när jag säger ifrån om saker som hon gör som inte är ok i vårt gemensamma hem. Då kommer hela harangen om att jag inte är hennes mamma, men det vet jag ju för jag var ju tvungen att förstöra deras fantastiska familj. Och att hon alltid kommer hata mig för det.

Nu är jag gravid och hon har redan gjort klart för oss att hon aldrig kommer tycka om den här "jävla ungen" som hon uttrycker det!
  • Sweet life

Jag tacklar det genom att bara lugnt säga att jag förstår hennes ilska och sorg för att det blev så här, men att det inte spelar någon roll hur arg hon än är. Det är inte ok att göra si eller så i alla fall. Hon behöver inte tycka om mig, men hon ska respektera mig som den människa jag är lika mycket som att jag ska respektera henne och hennes känslor.

• Sweet life
    pompom skrev 2012-06-12 14:25:55 följande:
    Hur har hennes pappa tacklat situationen?
    Han är också väldigt lugn men ibland när hon är allt för otrevlig mot mig så ryter han ifrån. Oftast sker hennes otrevligheter när han inte är hemma..

Han har fört sakliga diskussioner med henne om varför han valde att göra såhär. Att man inte kan leva tillsammans om man är olycklig och mår dåligt av det osv. Hon håller ju med, men självklart är det själva otroheten som är det hon är arg över.
  • Sweet life
    pompom skrev 2012-06-12 14:34:23 följande:
    Hur länge sedan var det som otroheten hände, och hur mycket vet hon av vad som hände?
    Det är snart 1 år sen... Hon vet allt som mamman vet och det som mamman själv hittat på. Vi försöker vara så sakliga och ärliga om det hela som det går och ifrågasätter möjligheten till sanning i vissa av de saker hon slänger ur sig som även hon fattar inte kan stämma..
Svar på tråden Ni med barn som har separerat och flyttat ihop med ny