• Helle333

Var ansöker jag om ensam vårdnad?

Jag har försökt få tid hos familjerätten men de verkar uppriktigt talat inte bry sig ett skit. De skulle ringa före fredagen för två veckor sedan. Det gjorde dem inte. Jag ringde på måndagen och tryckte på. Ja de skulle ringa före fredagen förra veckan. Det gjorde dem inte. Jag ringde idag och tryckte på och de hade fortfarande inte diskuterat vårat fall vilket de lovade att göra för två veckor sedan. Och kollegan hade inte kollat sin almanacka gentemot "våran" handläggare så han skulle ringa före kl.14 idag. Det har han inte gjort. Det känns inte som att de bryr sig. Var går jag om de fortsätter skita i oss?

Och gnäll inte om att jag ska ansöka om ensam vårdnad, det är det som kommer att passa oss bäst.

• Svar på tråden Var ansöker jag om ensam vårdnad?
  • MittLivMittAllt

Hej!
    Tråkigt att dom inte ringer tillbaka på familjerätten:(

Om du går in på tingsrättens hemsida så kan du hitta stämningsansökan som du ska skicka in. Jag vet ju inte alls hur er situation ser ut men många anlitar en advokat men det gjorde inte jag.
    Det tog mig många veckor att få alla pusselbitar på plats och all information som skulle med, så det går ju att göra detta ensam. Jag är mitt uppe i tvisten nu men i min situation så bryr sig inte pappan att svara tingsrätten eller någon annan som försökt kontakta honom gällande min son så jag tror inte att jag behöver anlita någon heller då domen förhoppningsvis dömer då hans pappa inte visar något intresse.
    Är ditt barns pappa med på detta eller är det ditt egna intiativ?
    Jag klandrar dig inte!!!
    Det är många som inte kan se hur mycket ett barn kan fara illa av att en eller båda föräldrarna inte kan upperätthålla en kommunikation mellan sig för att barnet ska kunna ha det bra...
    STÅ PÅ DIG!!!!!
    Lycka till...{#emotions_dlg.flower}         

• Helle333
    MittLivMittAllt skrev 2012-06-12 15:10:35 följande:
    Hej!

Om du går in på tingsrättens hemsida så kan du hitta stämningsansökan som du ska skicka in. Jag vet ju inte alls hur er situation ser ut men många anlitar en advokat men det gjorde inte jag.
    Det tog mig många veckor att få alla pusselbitar på plats och all information som skulle med, så det går ju att göra detta ensam. Jag är mitt uppe i tvisten nu men i min situation så bryr sig inte pappan att svara tingsrätten eller någon annan som försökt kontakta honom gällande min son så jag tror inte att jag behöver anlita någon heller då domen förhoppningsvis dömer då hans pappa inte visar något intresse.
    Jag klandrar dig inte!!!
    Det är många som inte kan se hur mycket ett barn kan fara illa av att en eller båda föräldrarna inte kan upperätthålla en kommunikation mellan sig för att barnet ska kunna ha det bra...
    STÅ PÅ DIG!!!!!
    Tack så mycket för svaret,. ÄNTLIGEN hörde dem av sig. De hade dock inte hållit sitt löfte alls och pratat igenom vårat fall som de lovade mig för två veckor sedan. Dåligt tycker jag. Nu är det bara karln som ska kunna be om ledigt ifrån sitt nya jobb och pallra sig hit och gå på det gemensamma mötet.
  • Helle333
    MittLivMittAllt skrev 2012-06-12 15:10:35 följande:
    Hej!

Jag klandrar dig inte!!!
    STÅ PÅ DIG!!!!!
    Jaha nu sa karln att neeej han jobbar VARJE dag i veckorna så han kan omöjligen komma hit till familjerätten. Konstigt, igår sa han till mig i telefonen att han var ledig onsdagen efter vi fått tid. Jag ska ringa imorgon till FR och be om att få komma ensam, be om hjälp att skriva någon form av avtal om ensam vårdnad under ett par år, sedan kan vi diskutera saken och hur han ska ha umgänge med sin dotter. Det är helt enkelt mer praktiskt att jag får ensam vårdnad om dottern eftersom han bor såpass långt bort. Det är bara hans fl-dagar kvar=det blir en massa pappersarbete jag inte kan lita på att han sin del av om jag behöver ha mammaledigt någon dag osv osv osv. Mer praktiskt om jag då står som ensam vårdnadshavare.
Svar på tråden Var ansöker jag om ensam vårdnad?