• zeppelinmamma

Avslutning och present till fröken

Vad ska man ge fröknarna vid skolavslutning och "dagisavslutning"? Tycker det är jättesvårt. Jag planerar att baka småkakor och lägga i hemgjorda små kartonger och påsar som jag scrappat. Är det fjamsigt?

• Svar på tråden Avslutning och present till fröken
  • La Lola

Det skulle ha gjort mig överlycklig.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • smulan 75

Låter som en fin present,jag och sonen har gjort cakepops= kaka på pinne med olika innehåll o strössel(nötfritt dagis) som vi slagit in i cellofan, så det blev som en blombukett så alla fröknar får varsinn =)

• Wilowa

En kram och en teckning eller liknande från barnet är helt tillräckligt! Vill inte barnet detta så är det också helt okej.

• zeppelinmamma

Cakepops, det var kul. Hade jag lite mer energi skulle jag göra såna där macarons, det ser snyggt ut men jag nöjer mig med vanliga mördegskakor. Lätt för barnen att göra och somWilowa sa om jag förstod rätt, presenten ska ju vara från barnet.

• Wilowa
    zeppelinmamma skrev 2012-06-12 20:10:50 följande:
    Cakepops, det var kul. Hade jag lite mer energi skulle jag göra såna där macarons, det ser snyggt ut men jag nöjer mig med vanliga mördegskakor. Lätt för barnen att göra och somWilowa sa om jag förstod rätt, presenten ska ju vara från barnet.

kakor är gott, men det behöver inte alls vara nåt sånt.

Vi har ett barn som slutar hos oss nu och hon gjorde ett hjärta var till oss i personalen. Hon gjorde dem i hårdare papper som hon slog in i folie och skrev våra namn på och snöre så vi kunde ha dem runt halsen.. Den presenten kommer jag spara bland andra presenter från barn...halsbandet och vinflaskan som föräldrarna samlat till värmde mig ite alls på samma sätt.   
  • zeppelinmamma

Jag är själv pedagog och visst är det roligt med grejor barnen gjort själva men sparat på allt har jag inte gjort precis. Herregud så mycket underligt man fått under åren. Värst är nog när föräldrar kommer med inramade bilder på sina barn, varför skulle jag vilja ha bilder på deras barn hemma!?

• Juronjaure
    zeppelinmamma skrev 2012-06-13 09:16:25 följande:
    Jag är själv pedagog och visst är det roligt med grejor barnen gjort själva men sparat på allt har jag inte gjort precis. Herregud så mycket underligt man fått under åren. Värst är nog när föräldrar kommer med inramade bilder på sina barn, varför skulle jag vilja ha bilder på deras barn hemma!?
    Haha, nej, bilder på barnen känns som en märklig present. Men det är ändå tanken som räknas, och jag skulle bli jätteglad för vilken present som helst! Det är inte alla som får presenter på jobbet :)
  • Wilowa
    zeppelinmamma skrev 2012-06-13 09:16:25 följande:
    Okej om det är ett kort på alla barn som slutar och menat till avdelningen...fast kort på enstaka barn som en present till pedagogen känns lite konstigt. Undrar vilken världsbild man har då? ...att hela universum kretsar kring det egna barnet?
  • zeppelinmamma

Precis, jag har fått inramade bilder på enstaka barn att ha hemma. Tror föräldrarna verkligen att jag älskar deras barn så hett. Det är underligt. Kartongerna med kakor verkar ha gått hem iallafall och nu är det äntligen sommarlov : )

Svar på tråden Avslutning och present till fröken