Jag känner ingen livsglädje längre...
Hej, jag tror att jag måste ta kontakt med sjukvården imorgon. Jag har sen något halvår tillbaka tappat livsglädjen, nästan helt. Det har gått upp och ner, små ljusa stunder som fått mig att vara lite glad vilket har gett mig hopp. Men det har bara blivit värre, jag ser inte glädjen i livet. Jag borde ha ett fullspäckat schema med mina barn, sambo vänner osv. Men jag/vi har inga vänner och mina barn bor hos sin pappa varannan vecka. Min sambo och jag har har inte haft det lättaste förhållande direkt. Vi kommer aldrig bli en riktig familj, jag har ett otroligt tressigt jobb, vi bor i ett alldeles för dyrt hus så vi knappt kan leva eller göra saker. Vi har iof pratat om att sälja och flytta till mindre och billigare men jag går omkring och bara tänker på att avsluta mitt liv. Jag har haft ett otroligt socialt liv när jag levde med barnens pappa, han och jag var bästa vänner men vi hade inget samliv på flera år och valde därför att separera, vi har jättebra kontakt idag och han är en kanonbra pappa och person. Jag träffade en man som sårade mig konstant i drygt 2 år, jag borde lämnat direkt men jag stannade kvar. Idag har vi levt ihop i 3,5 år och jag känner att livsgnistan är borta. När jag åker hem efter jobbet känner jag varje dag för att glida av vägen och göra slut på allt men jag har ju mina barn! Jag kan inte utsätta dem för en sån sak! Det kommer förstöra deras liv och jag måste ta mig i kragen, vilket jag gjort så många gånger men jag hamnar i dessa tankar alltför ofta nu. Hur ska jag ändra på detta?! Har någon känt som jag och lyckades vända på allt och känna glädje för livet igen? Hur lyckades ni och vilka råd kan ni ge mig? Jag vill ju leva, må bra och ge mina barn min glädje.