• Anonym (kalle)

Det här med penisring,...

Lever i ett förhållande där vi försöker hålla igång och berika vårt sexliv. Däri ingår även diverse inköp av sexleksaker. Så långt enbart för henne. Dildos, vibratorer, kaniner osv.

Nu har vi snackat lite löst om att köpa en penisring till mig. Och varför inte. Men vad är grejen med dom egentligen? Någon som testat och kan lämna en recension? Förhöjer det njutningen för mannen eller är det återigen något som riktas mot kvinnan? Blir kuken större av den?

Vad är grejen? 

• Svar på tråden Det här med penisring,...
  • Anonym (Indra)

Har testat med min partner, och jag tror inte den förhöjer känslan för mannen direkt...

penisringar är väl framför allt för äldre herrar och andra som har svårt att behålla erektionen. penisringen gör ju att blodet stannar kvar i penis...

MEN, vissa kvinnor gillar den för på många finns det en extra klitorisstimulerare, som kan vara skön om man rider killen. Men den där ringen var varken något för mig eller min man, så den åkte i sopen efter en användning

• Anonym (Ex-Hunk)

Om din är för lång kommer den inte in så djupt med ringen på . Det kanske din älskarinna uppskattar.

• jonte02

Kuken blir hårdare och lite lite större och vidare, men jämfört med ett hårt stånd är det inte mkt. Ådrorna blir tydligare och allt detta för att blodet stannar kvar mer än utan.

Min partner uppskattar den och njuter av det i ridande ställning. Vi tycker båda att det blir lite spännande med leksaken i sig, men inte mer/mindre spännande än någon annan leksak.

Jag som kille upplever mig större och mer "ståndaktig" även om jag inte har svårt för att stå. Vibrationerna är helt ok och beroende på stämning sköna. Min partner har lite svårare för att komma så en vibrerande ring hjälper till med det.

En liten krydda ibland när man är på det humöret helt enkelt. Sen finns det ju väldigt många olika varianter beroende på var man vill att det skall vibrera osv. Tycker helt klart att du skall prova. Det skadar ju inte. 

• PrimitivMan

Ståndet blir rejält kraftigare. Lite lätt monstruöst så där. Visuellt är det väldigt trevligt, vilket uppskattas av en del . Sen kan jag tycka det känns upphetsande och skönare att det stramar åt.

Is sex dirty? Only if it's done right
  • Anonym (Ex-Hunk)
    PrimitivMan skrev 2012-06-14 13:37:39 följande:
    Ståndet blir rejält kraftigare. Lite lätt monstruöst så där. Visuellt är det väldigt trevligt, vilket uppskattas av en del . Sen kan jag tycka det känns upphetsande och skönare att det stramar åt.
    Som mitt naturliga monster mellan bena då
  • Anonym (man1)

Jag rekomenderar nexus excel eller nexus glide. 

Den ger precis lagom med prostatamassage och kan göra dina orgasmer betydligt längre och intensivare.

• LindaJames

Hejsan!!

Killen här.. Jag har kört med pennis ring och det hjälper väldigt mycket men finns många olika faktiskt.
    Jag bruka sätta den runt pungen och penisen så den sitter bakom allt.
    Kan säga att den blir mycket grövre och sen bättre njutning för tjejen    

• Anonym (Rob)

Effekten verkar vara väldigt individuell att döma av kommentarerna ovanför. För min del tycker jag det otroligt skönt med en vibrerande ring; så skönt att jag kommer betydligt snabbare... Däremot min fru uppskattar inte k*kringar lika mycket (har provat både vibrerande och icke vibrerande med "klitorisstimulator", men hon vill ha mig naturell! ). Därför har det blivit så att jag främst tar på en (vibrerande) ring när jag vid något tillfälle har svårt att komma och min fru börjar tröttna... 

Svar på tråden Det här med penisring,...