Borde inte jag få barnbidraget!
Om barnet är hos dig i varje dag i 6 veckor i följd, så ska du har barnbidraget. Ring Försäkringskassan, så får du höra själv. Barnbidraget är för barnet, en del är för hyra, mat etc.(vad jag fått förklarat för mig)
Om barnet är hos dig i varje dag i 6 veckor i följd, så ska du har barnbidraget. Ring Försäkringskassan, så får du höra själv. Barnbidraget är för barnet, en del är för hyra, mat etc.(vad jag fått förklarat för mig)
Vad har TS sambos ekonomi med barnbidraget att göra? Hon frågade om sitt barn & dennes barnbidrag, inget annat. Det är pinsamt så elaka människor kan vara!
BF ska inte ha barnbidraget de veckor barnet är hos TS, det är skitsamma om BF har skulder eller inte, dessa ska inte betalas med barnets pengar! Barnbidraget ska till TS då barnet ska bo där i 6 veckor, punkt slut.
Det är fruktansvärt vilken hemsk attityd många har här! NI klankar ner på TS, som om hon inte lägger en krona på sitt barn osv, vad vet ni om det?
Varför är ni så otrevliga? Mår ni bättre av att uppföra er som ni gör? Gör ni så mot alla?
Om ni alla läser TS, så står det att barnbidraget går till att betala BFs räkningar, antar att det ska avbetalas till Kronofogden då oxå. Ska barnbidraget verkligen slösas där eller användas till barnet??
TS, ring FK snarast. Där får du höra hur det ligger till :)
Läs på FKs sida om barnbidraget.. Har redan citerat dom ovan.. Det är barnets pengar. Varför ska BF slippa betala barnbidraget när barnet är hos TS 6 veckor i sträck? BF behöver inte köpa mat eller kläder, vilket TS måste. Båda har väl räkningar & hyra att betala...