Inlägg från: ViVäntarLois |Visa alla inlägg
  • ViVäntarLois

Borde inte jag få barnbidraget!

Heahog skrev 2012-06-13 20:54:36 följande:
    Och boendekostnader, mat, fritid , ev kläder etc hos varannanvecka föräldern som ska ha barnet i 6 veckor då? Du tror inte TS har kostnader för barnet oxå? Nån gnällde om en barnförsäkring, de måste inte kosta 400.- & det är inte svårt att dra av den summan eller dela på den. 
    Men TS har inte barnet varannan vecka utan varannan helg, det är ju ganska stor skillnad i kostnad. Hon betalar inte heller underhåll vilket hon "borde" göra eftersom BF har barnet så pass mycket.
  • ViVäntarLois
    Heahog skrev 2012-06-15 11:12:28 följande:
    Läs på FKs sida om barnbidraget.. Har redan citerat dom ovan.. Det är barnets pengar. Varför ska BF slippa betala barnbidraget när barnet är hos TS 6 veckor i sträck? BF behöver inte köpa mat eller kläder, vilket TS måste. Båda har väl räkningar & hyra att betala...  
    Därför att BF står för de större kostnaderna resten av året och vissa saker, t.ex. en cykel, behöver man kanske spara några månader till. Sedan ska självklart TS se till att barnet har med sig sina kläder, men det är ju en annan fråga. 
  • ViVäntarLois
    Anonym skrev 2012-06-15 15:06:44 följande:
    Har ju förklarat att det inte finns några större utgifter som nr står för. Bf har inte ens en barnförsäkring... Och cykel har JAG köpt.
    Men varför bor inte barnet hos dig så att du får både barnbidrag och underhåll? Om du ändå sköter allt?
Svar på tråden Borde inte jag få barnbidraget!