• goabarn77

Kneippbyn Gotland

Hej! Jag har en nyfödd och och en treåring och jag och pappan är sugna på att semestra på Gotland i Kneippbyn. Verkar jättemysigt och dottern skulle verkligen uppskatta att se Pippihuset.

Har du varit där? Vad tyckte du, värt pengarna?   

• Svar på tråden Kneippbyn Gotland
  • Geelda

Vi var där i somras, dagen innan "högsäsongen" började. Fördelen med det var att det var inte mycket folk att trängas med och det var billigare inträde. Nackdelen var att alla aktiviteter inte hade kört igång än, men de flesta tyckte jag var igång. Villa Villekulla är ett kul hus att gå i och åka ruschkana ut därifrån, Särskilt om man sett filmerna som ju spelades in där. Så kom Pippi, Kling och Klang och Prussiluskan och dansade förbi oss och hade en liten föreställning. Det fanns några karuseller också vill jag minnas. Vår minsta var tre år när vi var där. De lite äldre syskonen hade kanske mer behållning av det då de känner igen Pippi bättre, men det kanske din treåring också gör? För oss räckte det med en dag där. Missa inte glassen i Visby hamn, finns hundratals sorter att välja mellan. När vi var där fanns blå smurfglass, rosa bubbelgumsglass, popcornglass m m. Jättekul att välja bland alla sorter!

• goabarn77

Tack, det låter inte alls tokigt. Vi hade tänkt åka veckan efter högsäsongen, v 33. då vi har en bebis med oss och inte vill ha det så röjigt.=)

• Sweet life

Kneipbyn är roligt för barn, dyrt för föräldrar...

En dag i parken och en dag i vattenlandet brukar jag rekommendera (har tillbringat minst 1 dag på varje under hela min uppväxt).

Glöm för guds skull inte att köpa dricka ur sockerdricksträdet och som tidigare sagts, glassmagasinet i hamnen!

• goabarn77

Haha=). Tänkte nästan det. Maken har fyllt 40 så vi vill unna oss lite extra i år så det är okej. Låter suveränt. Oj va skoj med sockerdricksträd, precis som i filmen. Blir barn på nytt här nu=).

• Fru Ottlia Lovisa

Får jag stjäla tråden lite? Hur underhåller man en 20-månaders vilding med begynnande trots, som normalt klarar ca 13 minuter i bilen inan han får spatt? Vi har nästan 40 mil till båten (4,5h ren körtid), så bilresan är vi lite oroliga för, men väl på båten räknar vi med att det finns bra möjlighet för filuren att springa av sig.

Har införskaffat lite klistermärken att pyssla med, funderar på en ritgrej av märke galt där man ritar på speciella block med en penna fylld med vatten (torkar och blir vitt, så kan man göra om det). Sen någon bilderbok (typ Richard Scarry) och film i iphonen. Men vad mer?

Har funderat på hur länge i sträck man kan köra. Kanske 45 min om han är vaken och så 15 minuters spring innan vi kör igen? Kommer att köra över hans eftermiddagslur och försöka börja tidigt, så att den blir lite längre än vanligt. Hoppas på regn/mulet, så det inte blir för svettigt...

• Rock87

Hej hej, gotlänska här :)

tyvärr har dom tagit bort sockerdricksträdet :/
    Annars älskar vi kneippyn! var där för någon vecka sedan med min tös som snart fyller 3.. hon gillade det massor :) pippihuset, hoppetossa, hoppborgarna, studsmattorna, trampbilarna, barntåget, karusellen (samma som i pippi på tivoli).. m.m.. höll på att aldrig komma där ifrån :D
    så det rekomenderas verkligen!
    Även kul för de lite äldre barnen som kan ut och åka båt på området.vaska guld, klättra i träd och gå på broar mellan träden m.m!  

• goabarn77

Tack för informationen, låter ju trevligt för både stora och små. =) Synd med trädet dock. Ang. att underhålla så har jag tyckt det varit bra med DVD, men det är klart att dottern var lite större då.

• Tuffen

Vi var där för två år sedan, och det var sviiiiiiiiinkallt i vattnet (poolerna med rutschbanorna)... :(

• goabarn77

Usch, vilken del av sommaren var ni där?

Svar på tråden Kneippbyn Gotland