• Lilithmoon

Sexvanor

Hej!

Jag skulle vilja veta hur folk i allmänhet tänker och göra när det kommer till sex. Både i parförhållanden och som singlar. Vad är det liksom som gäller  och inte gäller inom sex nuförtiden?

Tex. är det kutym att förvänta sig att inte bli uppringd av tjejen/killen dagen efter ett så kallat OneNightStand eller att det är just det och inget annat?

Är det kutym att på porrfilms-manér ha hårdhänt sex med hårryckning och dask på stjärten och anses vara sexigt att vara undergiven som tjej i sängen?

Eller? Vad är det som gäller? Det ovanstående var bara exempel som sagt. Det är fritt att ta upp vad som helst. Del i tråden och dels via mail.

Jag skulle vilja veta lite mer  om vad som är grejen numer. Anledningen är att jag ska göra en artikel om ämnet,

Hör gärna av er!

MVH

• Svar på tråden Sexvanor
  • qzectb

1) Imitera inte porrfilmer.

2) Följ inte trender i sängen.

Vad du gör i sängen är mellan dig och din partner och måste bestämmas er emellan. Tycker du att det är skönast på ett visst sätt så är det rätt.

Givetvis påverkas vi av den enorma tillgången till gratis porr men det betyder inte att vi slaviskt måste följa den. Snarare att vi måste lära oss att gå bortom korkad porr och lära oss att sex har med kärlek att göra.

• Johan70

Om båda vet att det var tänkt att vara ett ONS så behöver man inte ringa. Annars är det bra att göra det.

Vad man gör i sovrummet mellan två vuxna samtyckande människor finns det inga kutymer kring. Det bestämmer de själva.

Vad är det för artikel du skall skriva och var skall den publiceras? Brukar du göra din research på det här sättet?

• Lilithmoon

Jag vill veta vad man skulle kunna skriva om. Därför vill jag kolla lite här vad folk pratar om. Målet är ju att hitta några att göra intervju med kring ämnet,

Klart det finns trender, människor påverkas ju av sin omvärld vare sig man vill eller inte. Och det avspeglar sig även i privatlivet i mer eller mindre grad tror jag. Även sådana här forum påverkar ju eller det framkommer ju hur människor tänker om och kring sex i relation och utanför.

Även hur lagar kring sexuella brott visar ju hur samhället normer kring sexualitet ser ut.

Så: kom gärna med input i den här tråden. Om vad ni är intresserade om eller funderar kring eller vill säga i ämnet.

• qzectb
    Lilithmoon skrev 2012-06-13 11:36:21 följande:
    Jag vill veta vad man skulle kunna skriva om. Därför vill jag kolla lite här vad folk pratar om. Målet är ju att hitta några att göra intervju med kring ämnet,

Klart det finns trender, människor påverkas ju av sin omvärld vare sig man vill eller inte. Och det avspeglar sig även i privatlivet i mer eller mindre grad tror jag. Även sådana här forum påverkar ju eller det framkommer ju hur människor tänker om och kring sex i relation och utanför.

Även hur lagar kring sexuella brott visar ju hur samhället normer kring sexualitet ser ut.

Så: kom gärna med input i den här tråden. Om vad ni är intresserade om eller funderar kring eller vill säga i ämnet.
    Stort och komplicerat ämne. Bredda till HBT-spektrat så kommer du aldrig ur smeten. Men även i vanliga förhållanden så finns det hur mycket som helst, sexvanor, porrinspirerat sex, sex (och brist på det) efter att man får barn, den sociala balansen mellan man och kvinna. Hur man tänder, hur snabbt. Om sex är viktigt för att alls må bra (oftast för män tror jag), en behaglig kärleksbekräftelse (både män och kvinnor) , en barnalstringsteknik (mest för kvinnor tror jag), eller en oönskad obekvämlighet (speciellt för kvinnor när förhållandet bleknat).

Med ett så komplicerat ämne missar du altid 99% hur du än gör skulle jag säga, det finns alltid många som det du beskriver inte alls passar in på. Vill man göra seriös statistik så kan man ju snäva in sig på någonting mer specifikt.
  • Chianti
    Lilithmoon skrev 2012-06-13 10:39:55 följande:
    Hej!

Jag skulle vilja veta hur folk i allmänhet tänker och göra när det kommer till sex. Både i parförhållanden och som singlar. Vad är det liksom som gäller  och inte gäller inom sex nuförtiden?

Tex. är det kutym att förvänta sig att inte bli uppringd av tjejen/killen dagen efter ett så kallat OneNightStand eller att det är just det och inget annat?

Är det kutym att på porrfilms-manér ha hårdhänt sex med hårryckning och dask på stjärten och anses vara sexigt att vara undergiven som tjej i sängen?

Eller? Vad är det som gäller? Det ovanstående var bara exempel som sagt. Det är fritt att ta upp vad som helst. Del i tråden och dels via mail.

Jag skulle vilja veta lite mer  om vad som är grejen numer. Anledningen är att jag ska göra en artikel om ämnet,

Hör gärna av er!

MVH
    Det första man gör när man ska skriva en artikel är att man bestämmer en vinkel. När du gjort det kan du börja söka kunskap.
    Att fråga efter sex i allmänhet är som att leta efter en nål i en höstack. Har du inget uppslag så fråga hellre vad folk skulle vilja läsa om. Då får du konkreta förslag och har sparat massa tid. Lycka till.
    Min egen variant av babystepsen: www.familjeliv.se/Bloggar-9-38/b128698.html
  • OlleSQ

Hur jag har sex har inte förändrat sig nämnvärt de senaste 20åren. Är kinky nu, var kinky då. Sen är det givetvis en anpassning efter hur ens partner vill ha det. Vad som är ok och inte ok.

En tjej skall givetvis kunna ta för sig. Det har aldrig varit spännande med en tjej som ligger som en död sill eller som ber en smiska henne och låter som hon sett för mycket trista amerkanska porrfilmer.

Sex skall vara lekfullt, snuskigt och ömsesidigt.

Svar på tråden Sexvanor