• emanon1

Vaxa bikinilinje,hur går det till??

Konstig fråga kanske för det verkar så självklart för alla...utom för mig. Hur gör man när man ska vaxa bort håret där nere? ska man ta av sig trosorna när man ska vaxa bikinilinjen eller?  Vill helst inte "visa upp mig" ..är liiite ovant.

• Svar på tråden Vaxa bikinilinje,hur går det till??
  • NextUp

Ska du göra det hemma eller på salong? Och menar du bara bikinilinjen eller braziliansk vaxning?

• nozpa

Är det bara bikinilinjen så är det ju inga problem. :) Ja av med trosan, vinkla ut benet lite. Kleta på o dra. Ont gör det minsann!

• YokohamaNr2

Jag har aldrig behövt ta av mig trosorna för bikinilinje vaxning. Hon håller liksom troskanten så att det blir lite mer borttaget än precis vid trosan. Tycker det är bra då jag heller inte känner mig bekväm med att ta av allt!

Säg när du ska göra det att det är din första gång, inte alls ovanligt och de flesta är jättduktiga på att förklara hur de gör och lugnar dig.

Lycka till

• nozpa
    nozpa skrev 2012-06-13 11:33:38 följande:
    Är det bara bikinilinjen så är det ju inga problem. :) Ja av med trosan, vinkla ut benet lite. Kleta på o dra. Ont gör det minsann!

Syftade på hemma här alltså. :)
  • emanon1

Tack för svaren missade att skriva att jag ska göra det på salong.

• NextUp
    emanon1 skrev 2012-06-13 22:20:04 följande:
    Tack för svaren missade att skriva att jag ska göra det på salong.
    Jag har alltid fått ett par engångsstring (av salongen) när jag gjort braziliansk vaxning på salong och de har jag inte behövt ta av utan de har flyttat lite på dem ena sidan först och sedan lite på andra sidan och på det viset så har de fått bort ALLT utan att jag behövt känna mig helt blottad/naken. Använder man egna underkläder riskerar man att få vax på dessa + de är kanske inte lika flyttbara. Alla salonger gör kanske inte likadant, är du orolig så kontakta salongen och fråga hur de gör och om de är flexibla inför dina önskemål, de är vana vid sådana frågor.
Svar på tråden Vaxa bikinilinje,hur går det till??