• xena001

Gör jag fel?

För att göra en historia kort. 
    Jag fick ett barn med en kille som fick kalla fötter och drog, under graviditeten. 
    Sa att han absolut inte ville ha barn med mig, han ville inte ha med barnet och göra och ville absolut inte stå som pappa på faderskaps pappret.

Jag namngav honom ändå. FÖR mitt barn skull.

Efter detta har jag inte hört något från honom förutom 1 gång.  Han har inte försökt träffa henne eller fråga hur det är. 
    Han hör inte ens av sig.

Nu har jag sett att han har varit här uppe, vi bor 100 mil ifrån varandra. Skrivit till sina vänner "Borde stannat här, mitt barn bor här"
    MEN, tydligen är inte det så viktigt för honom eftersom han inte hörde av sig?
    Känns som han bara söker sympati från sina vänner utan att egentligen vilja träffa sitt eget barn.

Jag har inte hört av mig till honom heller, enda gångerna han har hört av  sig har han bara sagt fruktansvärt elaka och fula saker. "Hon ska dö, du ska dö, jag vill inte veta av er"
    Därför känner jag inte att jag ska behöva krypa på mina knän för honom för att få honom att träffa sitt barn.
    Är det fel?
    Jag anser att efter vad han gjort mot oss att han inte  är kapabel till att vara runt ett barn. 
    Och skulle han ändra sig anser jag att han kan ta upp sin telefon och ringa och förklara varför han betett sig som han gjort och sedan planera något utifrån det.

Gör jag fel? Är jag elak? Långsynt?

Eller gör jag rätt för att skydda min dotter?  

• Svar på tråden Gör jag fel?
  • Miss P71

Om du gör rätt el fel kan bara du veta! Kan väl säga att det e svår sits som du sitter i. Har du någon kontakt med hans föräldrar el hans syskon??

• xena001
    Miss P71 skrev 2012-06-13 11:28:25 följande:
    Om du gör rätt el fel kan bara du veta! Kan väl säga att det e svår sits som du sitter i. Har du någon kontakt med hans föräldrar el hans syskon??
    Nej det har jag inte, alla har tagit avstånd från oss! 
  • EnsamMammaTillTvå

Hade du inte namngett honom hade det blivit faderskapsutredning ändå o då hade du tvingats ljuga för hans skull vilket inte känns helt rätt iaf för mig.

OM han skulle höra av sig sen o kräva umgänge tycker jag du/ni ska boka en tid med familjerätten för att diskutera hur umgänget ska se ut och hur det varit med hot och sådant. Dels för att han ska få skämmas o inte kan anklaga dig för "att ta barnet ifrån honom" och dels för att det ska kännas bra för dig och du vet att du gör rätt.

Att lämna bort barnet till en för denne okänd vuxen även om det är dennes pappa är ju inte att tänka på. De måste ju bygga upp en relation först så barnet känner sig trygg med honom. O bristen på engagemang hittills gör att det känns som att han kommer backa ur innan den processen är över ändå.

Svar på tråden Gör jag fel?