• cicci85

Upphittad hund!

För en stund sen när vi va på väg hem från killens mamma gick en hund mitt över vägen... Alldes ensam mitt i natten mitt ute på landet...
    Jag stannade såklart och fick ta upp henne, väckte killen som vart alldes chockad så fick hon åka med hem!
    En liten taxtjej, hon va 7 år fick vi veta sen.
    Så ringde vi polisen och då va hon anmäld försvunnen sen i tisdags stackarn!
    Hon va som en isbit när vi plocka upp henne och massa isklumpar i pälsen...
    Vår hund brydde sig knappt om henne utan gick och lade sig i soffan... Taxen satt i knät och ville gosa...
    Vi ringde ägaren som bodde ca. 6km från hitteplatsen, ca.8km från oss. De kom på en gång och hämtade henne! De trodde ju aldrig att de skulle få tillbaka henne så de vart ju överlyckliga!

• Svar på tråden Upphittad hund!
  • Meria

Nej duud så söttt!! Enorm tur att ni hittade henne och att ägarna fick henne tillbaka!!
    Och tur att ni hade samvete nog att plocka upp henne till att börja med!

• cicci85

Ja men självklart att man plockade upp henne!! =) Hur skulle man kunna låta en haltande liten tax va kvar ute i kylan, runt 10 minus nu tror jag... Då skulle man ju inte kunna sova på år och dar..=)

• TweleGirl

men ÅH!! det är inte alla som hade tagit sig an hunden. wow, vad glada ägarna måste blivit!! och vad glad DU måste vara!! dom lär ju vara dig tacksam för alltid!! åh vad skönt för den att den får komma in i värmen och äta massa god mat igen!

• zebran i Stilla havet

Gulligt!! Och bra gjort saklart. Hoppas att nagon skulle gora samma sak om min vovve sprang bort..

• vadskajaghetadå

vad glad man blir att höra sånt här

• Zaria

Åh vad skönt att det gick så bra,kan tänka mig att ägarna var jättelyckliga,har också hittat en tax en gång och det gick på samma sätt som för er,dvs att ägarna hade anält den försvunnen och kom och hämtade den,detta var en hund som smitat iväg under jakt.

• cicci85

Idag kom de förbi och lämnade en blomma och ett tackkort! Tyvärr så va inte vi hemma just då... Men det stod på trappen när vi kom hem från vår promenad! =)

Svar på tråden Upphittad hund!