• Anonym (Undrande)

Svårt med "regler" i ett kk förhållande

Har nu mitt första kk. Vi har träffats minst en gång i veckan i 3 månader.

Eftersom detta är mitt första kk har vi aldrig pratat om hur vi vill ha det mer än att ingen av oss vill va i en relation nu pga olika omständigheter.

Jag känner nu att jag vill veta mer hur vår relation ska se ut för att undvika att bli sårad eller att såra.

Jag har talat om vad/hur jag vill det ska se ut. Men jag får inget vettigt ur honom. Jag har bl.a. bett honom vara ärlig med om han har sex med fler. Det är det enda han säger ngt om, o han har ingen annan. Det vet jag att det är sant.

Varför ska det va så svårt för honom att säga ja eller nej till att sova tillsammans, kolla film osv. Jag vill bara veta för då behöver jag inte fundera på hur han vill ha det.

Jag litar på min magkänsla o det känns inte som om han håller på att avsluta det. Han e mån om att jag inte ska va sur på honom (aldrig hänt än), hur jag vill ha sexet, om det e ok att han kommer vardagsklädd osv.

Vad ska jag mer göra? Kan jag göra mer?
    Förvirrad o undrande eftersom allt bara hänger i luften...

• Svar på tråden Svårt med "regler" i ett kk förhållande
  • Nyfiken gul

en kk kan man aldrig ställa krav på, det är liksom det som är hela grejen med att bara ha en sexpartner. Kravlöst sex - inget annat.

börjar man ställa krav på hur man ska träffas, ska göra en massa saker ihop utanför sängen, vill vara en del av den andras liv  osv osv.... då HAR man en form av kärleksrelation oavsett om man vill erkänna det eller itne.  

En kk hör man av ibland och träffar lite då och då och har sex med. Inget annat.    det är ju liksom själva grejen

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • SuzR

Håller med ovan, det är kravlöst för att det är enklast så och för att man bara ska ha sex och inte hänga som kompisar. Just därför är kk förhållandet ganska jobbigt i slutändan för att förr eller senare så ställs det krav eller att man ska 'prata om hur man vill ha det' och då är det inte konstigt att den ene drar sig ur. Jag har haft några kk förhållanden och blivit bränd några gånger men man lär sig;) !

• Anonym (Undrande)

Ställer inga krav, men fråga och prata måste man väl kunna göra utan att det ska betyda att man är mer än kk.

Kan inte heller bara ses spontant eftersom det finns barn med i bilden, så lite planering krävs.

• Alexiandra

Om du vill kolla film, sova ihop etc då vill du ha mer än en KK-relation.

Jag har eg bara två regler när det gäller KK-relationer. Frisk. Samt endera är det alltid och ovillkorligen kondom, eller så liggs det inte med andra.

Thats it. Mer handlar det inte om. Hela poängen är sex utan strings attached, sex när båda har lust och helt utan alla regler och förväntningar utanför sexet.

• Filipis

Kolla film och hänga med ett KK..då är man väl något mer...iaf kompisar? Nä,inga krav alls..bara ja eller nej,om man vill träffas. Skydd vill man kanske dock veta..så han inte kör utan med allt och alla.

• Anonym

Mitt förra kk och jag vi hade en deal där vi inte låg med andra! Vi bodde brevid varann så ibland sov vi över ibland inte! Vi myste ibland och ibland inte. Sen träffade jag min man och avslutade det men vi är fortf vänner!

• Anonym

Ahh vi höll på i 6-7 månader.

• Nyfiken gul
    Anonym (Undrande) skrev 2012-06-14 19:51:38 följande:
    Ställer inga krav, men fråga och prata måste man väl kunna göra utan att det ska betyda att man är mer än kk.
    Kan inte heller bara ses spontant eftersom det finns barn med i bilden, så lite planering krävs.

men varför ställa en massa frågor när man ändå inte kan ställa några krav?

antingen träffas ni och har sex och är nöjd så eller så vill du/han något mer och då blir det en relation .

Vill du ha mer än bara sex då kanske du vill ha en form av relation med honom. Om han inte kan ge dig det svaret så är det bara så helt enkelt. Då får man kanske lägga ner sexet och kanske bara ha nån form av kompisskap.  

Jag hade flera olika kk:s när jag var ensamstående förälder och det var inga större bekymmer att få till det när man var barnlös. Jag levde mitt liv på dagarna när jag var barnledig och sen på kvällen kom han och vi hade sex, nån gång kunde han sova kvar   men det berodde endast på att det var långt hem för honom och han stannade då av praktiska skäl, inget annat. Efter frukost var det puss och hejdå.  Sen sågs vi inte mer förrän nästa gång man hade lust för sex helt enkelt... nåt sms bara för att se om "kusten var klar"  under veckan bara. Inget mer.
  • Nyfiken gul

kan tillägga att ville jag bli bjuden på middag, gå på dejt, se på nån konsert eller liknande - då hade jag andra killar till mtit förfogande för det.

För MIG personligen är en kk inget pojkvänsmaterial, en sån vill jag bara ha sex med, ointresserad av något annat mer än den information man ändå utbyter emellanåt, man har ju koll på dom närmaste kompisarna tex. 

En typisk kille jag vill ha en riktig relation med, dom var jag mer intresserad av att visa upp offentligt och göra saker med. Dom fick också träffa mina barn.  Jag   skulle aldrig drömma om att presentera en kk för barnen och min familj tex.

• Anonym

När jag började träffa mitt kk förstod jag inte från början att det var det det skulle handla om, jag trodde det var ett vanligt förhållande vi skulle ha. Med tiden visade det sig att det var h*n som mer eller mindre bestämde när vi skulle ses för bara sex, när jag föreslog så var det med svalt intresse men fick ändå ibland Ja till svar. H*n var nästan alltid "upptagen" med annat som jag naturligtvis inte kunde säga något om, vi skulle ju inte ha några krav. Så att tjata till mig en träff var otänkbart i mina ögon, har aldrig varit en person som tränger mig på andra, vill inte vara en klängranka.

Tanken på att vara kk var lite spännande trots allt, första gången var det också och föreställde mig att sexet skulle bli hur bra som helst men det visade sig att det var precis tvärtom. Sämre sex får man leta efter, h*n var en ren egoist. Har haft det mycket bättre med mina ex.

Så nej, att vara kk passar iallfall inte mig. Har aldrig känt mig så ensam som då!!           

• orpon
    Alexiandra skrev 2012-06-14 20:01:02 följande:
    Om du vill kolla film, sova ihop etc då vill du ha mer än en KK-relation.

Jag har eg bara två regler när det gäller KK-relationer. Frisk. Samt endera är det alltid och ovillkorligen kondom, eller så liggs det inte med andra.

Thats it. Mer handlar det inte om. Hela poängen är sex utan strings attached, sex när båda har lust och helt utan alla regler och förväntningar utanför sexet.
    Fast om man har en VÄN som man har sex med ibland, där vänskapen är det vilktigaste, och sexet är nåt trevligt extra då? Vad kallas det då? Det är ju varken en kärleksrelation eller en sexrelation?
  • Alexiandra
    orpon skrev 2012-06-16 14:18:43 följande:
    Fast om man har en VÄN som man har sex med ibland, där vänskapen är det vilktigaste, och sexet är nåt trevligt extra då? Vad kallas det då? Det är ju varken en kärleksrelation eller en sexrelation?
    Då är det friends with benefits!

Eller som jag beskriver det: Fd KK, nu vänner - men vi ligger ibland när det passar båda utefter civilstatus och lust. ;)
    Dvs det har skett en skiftning från KK (dvs sexet primärt), till vänskapen primärt. Även om sex förekommer i båda fallen.

Men det trådstartaren beskriver är som jag begriper det en 'ren' KK-relation men där TS vill ha in kolla på film, sova över osv. Och då vill TS ha mer än en KK-relation. Sen om hon vill ha en mer kärleksrelation, eller vill ha vänskap också (förutom sexet) är ju en annan fråga.

JAG tror på det förstnämnda då hon vill veta var gränserna går och vad 'reglerna' är. Det behövs inte i en vänskapsrelation, då kommer det där automatiskt liksom. Oavsett om man 'börjar' som vänner och sen har sex också, eller om man börjar som ren KK och sen blir vänner också.
  • MissHelene
    Nyfiken gul skrev 2012-06-14 19:31:30 följande:
    en kk kan man aldrig ställa krav på, det är liksom det som är hela grejen med att bara ha en sexpartner. Kravlöst sex - inget annat.

börjar man ställa krav på hur man ska träffas, ska göra en massa saker ihop utanför sängen, vill vara en del av den andras liv  osv osv.... då HAR man en form av kärleksrelation oavsett om man vill erkänna det eller itne.  

En kk hör man av ibland och träffar lite då och då och har sex med. Inget annat.    det är ju liksom själva grejen

Instämmer!
  • Fabella

För mig är en kk en vän som man kan ligga med. Om man förövrigt hittar på saker tycker inte jag spelar någon roll. Jag har haft flera kk som jag spenderat hela helger med. Vi har kollat på film, lagat mat, osv. Det har inte komplicerat något öht för min del.

Jag förstår inte varför man inte skulle kunna vara kompis med en kk och göra annat än att knulla.

Det enda som gäller vid ett kk förhållande är ju att man ska skita fullständigt i vad kk:n gör när man inte umgås.

• Alexiandra
    Fabella skrev 2012-06-16 14:46:25 följande:
    För mig är en kk en vän som man kan ligga med. Om man förövrigt hittar på saker tycker inte jag spelar någon roll. Jag har haft flera kk som jag spenderat hela helger med. Vi har kollat på film, lagat mat, osv. Det har inte komplicerat något öht för min del.

Jag förstår inte varför man inte skulle kunna vara kompis med en kk och göra annat än att knulla.

Det enda som gäller vid ett kk förhållande är ju att man ska skita fullständigt i vad kk:n gör när man inte umgås.
    KLart man kan. Men kan kan inte kräva det. Och TS har enligt vad hon skriver försökt fråga 'honom' vad reglerna är för att hon vill citat "undvika såra eller bli sårad". 'Han' vill dock inte svara, vilket för mig är ett ganska tydligt svar att han INTE är intresserad av att umgå som vänner direkt. Han svarar alltså inte ens ja eller nej på om han vill se på film och sova ihop. I min värld är det då enkelt, då gör man inte det. Vill 'han' det får han säga det, vill jag det och han inte vil/inte svarar så hittar jag en KK som passar bättre.

Men om man börjar tycka det är svårt med reglerna, eller propsa på att få veta om han vill ditt och frågar igen fast han inte svarar etc, då har det spårat ur från en KK-relation. (Även om allt ju förenklas om man bara svarar ja eller nej om man får frågan)
  • Alexiandra

Försöker fundera hur det varit i mina KK-relationer, både de där det sovits över och kollats på film, och där de INTE har det.

Och inte i någon av det har det diskuterats. Det som diskuterats har varit skydd, om det liggs eller inte liggs med andra samt om det finns något som är off limits (vissa kysser t ex inte KK för att ha något som är vikt för sen mer kärleksbaserad relation).

Allt annat har fallit sig naturligt. Ibland direkt, som "hur ska jag komma hem sen" med svaret "Du kan/får sova kvar om du vill" och så ett ja/nej på det, ibland där och då, med ett enkelt "du får sova kvar om du vill" och så har svaret endera blivit ja och så har det sovits ihop, eller ett nej och så har det inte sovits ihop.

Men inga diskussioner eller regeluppsättningar om sova över, film osv.

Svar på tråden Svårt med "regler" i ett kk förhållande