Inlägg från: Anonym (Ingenfara) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ingenfara)

Förvirrning, hur vet man?!

Jag tror att anledningen till varför du tänker så är ett sätt att utforska sin sexuallitet, tror alla (även om många inte skulle våga ekänna) har nångång tänkt tanken "hur skulle det vara att va med en av samma kön?" det är väl lite pga nyfikenhet kanske, du kollar dina gränser om det kanske är nått du skulle vilja testa. Finns så många som testat sex med samma kön för att sen upptäcka att nej detta var inget för mig, eller att det kanske var det. Sen finns sånna som enbart tänder på det fysiska och inte det psykiska alltså att gilla att ha sex med samma kön men man skulle aldrig kunna tänka sig att ha ett förhållande med samma kön tex.

Jag själv har alltid tyckt att det där är förvirrande då jag sen barnsben varit "intresserad" av tjejer, nyfiken på tjejsex och tycker oftast att tjejer är finare än killar, men har aldrig varit kär i en tjej eller haft tjejsex, bara killar, så jag vet inte vad det där är egentligen, så har väldigt svårt för begreppen bi eller homo bi-light och allt vad det finns, jag försöker att inte haka upp på kön utan jag blir kär i den jag blir kär i och har sex med den jag känner för att ha sex med och då spelar könet ingen roll =)

Vet inte om detta blev plottrigt eller så, men förhoppningsvis fick du lite svar av det du undra =) 

• Anonym (Ingenfara)
    Anonym skrev 2012-06-16 11:48:50 följande:
    Jo men alltså som ni redan säger, jag är ju i puberteten nu och då är väl det självklart att man tänker på sin sexualitet. Förr var det en period då jag också faktiskt tänkte på, tänk om jag blir pedofil. Inte för så länge sen tänkte jag på "tänk om jag blir våldtagen" och en massa grejer, tänkte att jag skulle bli skjuten i mitt trapphus och en massa grejer, skrattar lite åt mig själv ibland hah. Men nu har tankarna gått över till en helt annan grej. Och precis som du säger, homosexualitet är inget jag vill bli/vara, så det har gjort mig otroligt rädd. Har ingen fobi mot människor som är det, men att just JAG skulle vara det gör mig otroligt rädd. Så ja, det kan ju vara så att jag tänker på det för jag absolut inte vill vara det. Men vill mer än gärna få bort tankarna, vill bli "normal"- skulle nog offra mig vänstra arm (hehe), nejdå men det känns lite som det i vissa tillfällen.
  • Anonym (Ingenfara)
    Anonym skrev 2012-06-16 11:48:50 följande:
    Jo men alltså som ni redan säger, jag är ju i puberteten nu och då är väl det självklart att man tänker på sin sexualitet. Förr var det en period då jag också faktiskt tänkte på, tänk om jag blir pedofil. Inte för så länge sen tänkte jag på "tänk om jag blir våldtagen" och en massa grejer, tänkte att jag skulle bli skjuten i mitt trapphus och en massa grejer, skrattar lite åt mig själv ibland hah. Men nu har tankarna gått över till en helt annan grej. Och precis som du säger, homosexualitet är inget jag vill bli/vara, så det har gjort mig otroligt rädd. Har ingen fobi mot människor som är det, men att just JAG skulle vara det gör mig otroligt rädd. Så ja, det kan ju vara så att jag tänker på det för jag absolut inte vill vara det. Men vill mer än gärna få bort tankarna, vill bli "normal"- skulle nog offra mig vänstra arm (hehe), nejdå men det känns lite som det i vissa tillfällen.
    Varför är du rädd för att bli homosexuell eller bi?
Svar på tråden Förvirrning, hur vet man?!