5 år och "ont i hjärtat" HJÄLP!!
Hej.
Nu har jag för andra gången detta år åkt in akut med min son efter att dagis ringt och sagt att han är blek, spak och klagar på "ont i hjärtat".
Idag sa de att han bara gråter och de ser paniken i hans ögon när han får så ont.
Jag rusade givetvis från jobbet, satte sonen i bilen och åkte till sjukhuset. Han var blek och trött, somnade i bilen på väg till sjukhuset (tar 30 min att åka).
Väl på barnakuten så fick vi ta ekg - visade precis som förra gången ingenting. Och nu är sonen mycket piggare och säger själv att det inte alls gör lika ont längre.
Samma sak i mars när vi åkte första gången, ekg visade normalt och det onda hade gett med sig när vi kom till sjukhuset.
Hur ska man få en 5-åring att förklara vad det är? Han säger själv till mig och till doktorn att det gör ont i hjärtat och visar mitt mellan bröstet. Han är blek när jag hämtar och säger själv att han har jätte ont när han får ont.
Tilläggas ska kanske att han brukar ha ont i magen oxå innan detta kommer. Kan det ha något samband?
Kan det vara panikångest? Kan en så liten kille ha det? Han trivs annars som fisken i vattnet på dagis, har mycket kompisar och lillebror där. Fröknarna litar vi blint på...
Idag tog det blodprover och det visade på lite lågt hb, 99, bör vara runt 120. Nya prover togs som vi får svar på imorgon. Men nu vill jag ha hjälp av er:
HJÄLP!! VAD ÄR DET FÖR FEL?