Inlägg från: Anonym (undran) |Visa alla inlägg
  • Anonym (undran)

Vad är normal timlön för en rörmokare?

Undrar lite bara...fick en väl häg räkning kan jag tycka.

• Svar på tråden Vad är normal timlön för en rörmokare?
  • Anonym (undran)

Mmmm....om den här har varit här i 40 timmar så har han tagit ut ca 800 i timmen...känns hutlöst. men det kanske är så numera med rotavdraget...

• Anonym (undran)

Och eftersom jag jobbat under tiden så har jag noll koll på antal timmar...

• Anonym (undran)

Ja det kan man tycka ...o det är väl det jag får göra, skylla mig själv...men jag bara undrade.

• Anonym (undran)

Med rot...o nu räknade jag inte materialet...bara kostnaden för arbete. Alltså 800 i tim innan rot. restid finns inte ...om han inte tar framkörningasavg. bor väldigt nära varandra. materialet är 2 sidor...hur många avvarje grej..dock inga styckpris utan en klumpsumma. lika med arbetet..inga timmar specificerade..bara en klumpsumma......o så rot på det.

• Anonym (undran)
    FreeForAll skrev 2012-06-15 00:05:18 följande:
    32000:- för en veckas jobb? Materialet lär ju vara inräknat i det, annars vet jag vad jag ska skola om mig till...

Japp..det är dags att börja med npt nytt. installerat ett par acktankar..expansioskärl o sånt...tog ungeär en vecka jag tror det är rätt...men 32000 är myyyckkket pengar i bara arbete. Sen tillkommer det ju grejjer.miljarders med rör o grejjet. Det är nog såååååå värt det till vintern iaf
  • Anonym (undran)
    Anonym (undran) skrev 2012-06-15 00:17:15 följande:
    Japp..det är dags att börja med npt nytt. installerat ett par acktankar..expansioskärl o sånt...tog ungeär en vecka jag tror det är rätt...men 32000 är myyyckkket pengar i bara arbete. Sen tillkommer det ju grejjer.miljarders med rör o grejjet. Det är nog såååååå värt det till vintern iaf
    Åh va bra det går att skriva från mobilen ;) 

Nåja, till skattemyndigheten har han iaf lämnat in att han gjort arbete här för 32 000 + moms = 40 000.. sen dragit av 20 000.. och jag får alltså betala 20 000 (inkl moms) för arbetet.

Har frågat honom flera gånger (både innan o undertiden och efter) vad han tror att det kan gå loss på, men bara fått "nja, det beror ju på det o det o det o det.. så det är svårt att säga"

Jag kommer inte bråka utan jag betalar o ser glad ut, men jag tycker det låter JÄTTEmycket. Men det är väl så det har blivit med ROT.. att man saftar på lite extra.

Fakturan är skriven helt utan spec. Iofs 2 blad med alla grejjer, men inte nåt om vad sakerna kostat, utan bara en klumpsumma.
    O samma med arbetet. Inget om hur många timmar eller hur mycket det kostar i timman!  
    Inser ju att jag blir blåst, för utanför fakturan vill han dessutom ha lite svarta pengar för några grejjer som är begagnade som han köpt från andra kunder!  

*härligt med hantverkar*

Men som sagt, till vintern kommer jag vara nöjd...  
    O ungen kommer puschas mot att bli rörmokaren med egen grävmaskin... fatta va slantar han kommer kunna dra in  
Svar på tråden Vad är normal timlön för en rörmokare?