• Anonym

Äter lchf........går inte ner! Va fan!!

Har ätit efter lchf I en vecka nu. Men har inte gått ner ngt alls, inte ett gram. Vad gör jag för fel? Är van vid att när man börjar med en diet så rasar man direkt, eller iaf ett, två kg den första veckan. Men icke sa nicke! Som sagt vad gör jag för fel!?

• Svar på tråden Äter lchf........går inte ner! Va fan!!
  • The Green Witch

Testa att utesluta mejeriprodukter en vecka. (Förutom riktigt smör).

• häxvrål

Det kan ta ett tag att börja gå ner med LCHF, det beror på hur du har levt innan.

Kan du inte skriva ner vad du äter och hur mycket så är det lättare att hjälpa dig.

• FLovesA

Det tar ju några veckor för kroppen att ställa om sig till lchf kost, Innan du vant dig bort med kolhydrater m.m så det är inte alls Konstigt att du inte bara rasar i vikt. Sköter du lchf dieten, tränar Normalt och inte har något annat som påverkar såkommer du snart Märka skillnad. Tro mig. Stirra dig inte blind på vågen, och absolut Inte ge upp efter 1(!) vecka utan viktnedgång. Tog oss ca 2 veckor Innan vi började känna av alla fördelar med lchf. Lycka till!

• häxvrål

För mig tog det en månad innan jag började gå ner, så ge inte upp, det kan ta tid.

• Anonym

Nä ge upp finns inte I tankarna. Är bara otålig :) vill att det ska hända mkt NU direkt, helst igår. Äter så här ungefär. Har svårt att äta frukost, men några skivor skinka och ibland ägg. Lunch, kött, sås och grönsaker. Mellis, ett äpple och en näve nötter. Middag kött, gärna kyckling och sås o grönsaker. Sen gärna en näve nötter på kvällen. När jag gör såser så är de feta, gärna med grädde eller creme fraiche. Kom gärna med tips.

• Anonym

Ngt som jag tycker är svårt är att ställa om hjärnan att jag faktiskt får äta, att jag ska välja det fetaste. :)

• häxvrål

Nötter innehåller rätt mycket kolhydrater, vilka nötter äter du? Och skippa äpplet.

Även på LCHF kan man inte äta för mycket kalorier, så det är bra om du kan skriva upp mängder av vad du äter.

Dessutom så är det bra om du kan ta bort mellanmålen, de ska inte behövas, du ska äta dig mätt på riktig mat. Däremot vet jag att i början kan man behöva dem.

• häxvrål

Jag vet att det känns bakvänt att alltid välja det fetaste efter ett helt liv med light och lätt, men man vänjer sig

• SilverEmma

Sist jag åt LCHF så var jag stenhård i 2 månader och slutade på +1,5 kg. Alla "dieter" funkar inte för alla.

*kattägd*
  • Anonym

Jag äter salta mandlar, 6 gr. Jag klarar mig inte utan mellis, inte än iaf. Sen kom jag på att jag äter lchf bröd ibland med. Försöker hålla de till 2 skivor om dagen. 3,4 g per skiva.

Svar på tråden Äter lchf........går inte ner! Va fan!!