Hoppsan
Här kom ett inlägg att heta duga.
Hur komenterar man detta. Jo som du började. Samma sits här, fast du har dragit vissa trådar lite längre.
Du har ju så rätt i det du skriver. Undrar om du och andra i vår sits känner igen sig i följande.
Något jag läst här på FL och även andra ställen och tillika hört av vänner i samma sits är.
I slutet på den bra sexperioden då frugan/sambon är påväg in i sin sexlustlösa period gör många med mig samma sak. Vi lägger in tvåans växel och bjuder till lite extra med t ex fina ord, , ömhet, blommor, överaskningsmiddagar dåde hemma och ute. Vi överaskar med båtresor, hotellweekends mm. och responsen är den samma. Sexlusten kanske i bästa fall infinner sig just den sekunden men faller sedan vidare.
Jag känner det som ett stort problem att idag få höra från kvinnor, män och litteratur att VI MÄN ska göra mer för att få igång hennes sexlust. Vi skall ge henne komplimanger, blommor, vuxentid mm mm. Jag gjorde ju allt plus lite till, då fenomenet olust till sex visade sig, resultatlöst, och nu skall jag göra det igen?
Även om jag förstår att man måste hjälpas åt så slås man av tanken.
Varför skall det läggas på vårt bord att rätta till ett fel vi upptäckt och serigöst försökt rätta till med en metod, och nu skall vi lösa problemet med samma metod, x antal år senare?
Vad är problemet. Ni kvinnor har ju en gång lärt oss att den metoden inte fungerar, och nu så skall vi göra samma sak igen.
? När ska ni kvinnor komma till oss och säga, vi har ett problem vi måste lösa. jag tycker att vi bla bla .......
catdancing skrev 2012-06-21 07:20:15 följande:
Så är det, i många fall där otrohet är inblandad och förhållande spricker för att den andra har träffat någon annan är för att det inte är så bra på hemma plan, känner man sig bortglömd av sin älskling och blir ständigt besviken hemma så är det supelätt att ta till sig en positiv kommentar från annat håll. Det är mänsligt och inget annat. Är kärlekslivet bra på hemma plan och man känner sig åtrådd och älskad hemma så söker man ingenting annat man blir inte lika öppen för inviter då
Så sant så.
Men när man läser om varför män och kvinnor är otrogna så skiljer det sig rätt ordentligt.
Män saknar oftast sexet och hamnar i en ond spiral av sökandet av sex. Porr i olika former eller en älskarinna. eller snarare KK. Sex löser inte mannens problen då själva sexet inte är det primära han saknar. Men han fastnar i det, då det för stunden hjälper, väl medveten om problemet där hemma.
Kvinnor saknar ömhet, spontana flitar, kompimanger, uppskattning mm mm, så får hon det hon söker, så är hennes tillvaro bra.
Hon får ömhet, spontana flitar, kompimanger, uppskattning mm, och ett "om endå hemligt" bra sexliv, tror hon. Hon glömmer verkligheten där hemma.
Vänta nu...
Var de inte det vi män överöste henne med från början.
Vi upptäcker problemet med
olust till sex och lägger i tvåan/treans växel med ömhet, spontana flitar, kompimanger, uppskattning, båtresor, hotellweekends mm.
resultatlöst.

Sedan försvarar hon sig med att hon inte fått det och därav fallit för detta.
Detta är bara en reflektion/slutsats jag gjort efter att läst en massa trådar och artiklar.
Vore kul att höra kvinnornas sida på detta. Inte moraltanternas..
Sorry alla moraltanter, men jag har inte haft den bästa sommaren och känner för att ha denna ton nu.