Inlägg från: glad i livet |Visa alla inlägg
  • glad i livet

Fru utan lust

Jag tror du får slå näven i bordet. Få henne att förstå att för dig är det ett problem. Och att om inte hon är beredd att försöka arbeta på det och lösa dey med dig så kommer du gå. Familjerådgivning, eller parterapi kanske är en början?

• glad i livet
    Daddysthlm skrev 2012-06-15 16:53:46 följande:
    Slå näven i bordet har ja gjort, resultatlöst. Sånär som ett par extra nått kvartal.

Kews förslag kanske bara blir fel, fast det låter lockande. ;)

Testa kews förslag?, Antingen blir hon vrålkåt eller så puttar hon bort dig.

Om hon inte fattar annars att du menar allvar kanske du måste visa att du verkligen menar allvar. Boka tid för rådgivning och ställ ultimatum, antingen följer hon med eller så flyttar du ut.  
  • glad i livet
    Daddysthlm skrev 2012-06-20 12:50:24 följande:
    Givetvis skall man inte göra nått bakom ryggen på varandra.

Jag tyckte bara att det låter som ett vinn vinn situation.

Det är absolut inte min grej att gå bakom ryggen på någon.

Men man reagerar ju bara mänskligt, på flirtar ute på marknaden, och tar det som en trevlig komplimang.

Och går man torr hemma så undrar man ju hur länge man bara ler tillbaka och tackar för komplimangen.

Man förstår ju att det behövs en avdelning som heter "Otrohet" här.

Säkert en stor del Ts där som startade här.

Tråkigt.

Annars samma lunk hemma.

Det kan ju bli Win-win för dig även om hon får släppas ut på grönbete. hennes lust kanske väcks igen. Och om alternativet är separation pga sextorka eller otrohet så kanske det är värt att prova?
  • glad i livet
    Daddysthlm skrev 2012-06-20 16:08:26 följande:
    Sedan tror jag det är en typisk idee tjejer kommer med.

Swinga runt lite och se om det hjälper.

Hur skulle en kvinna svara om den "lustlösa" mannen sa:

Jag kan ju knulla runt lite och se om jag går igång på dej sen????

Något måste man ju hitta på för att få liv i relationen. Tycker du har fått en del tips här. Vissa passar dig kanske och andra inte.
  • glad i livet
    de Robespierre skrev 2012-06-20 17:36:41 följande:
    Det är inte alldeles säkert att allt bottnar i lusten till att ha sex med någon annan än mannen. Lust föds i huvudet. För att huvudet skall fungera så måste känslolivet även vara igång. Om det går på tomgång så märks det ofta på lusten.

Alla som tvekar på att hjärnan (sinnet) är viktig för lusten bör ta en funderare på vad ett förspel eller liknande sak kan göra med lusten. Att messa, maila mm om vad man vill göra med den andre kan funka som värsta bränslet till själva sexet som kommer senare. Mao, det sker i huvudet. Om man inte mår bra, känner slentrian eller på annat sätt olust så funkar det som en blöt filt. Den lilla eld som fanns slocknar direkt och alla vet hur lätt det är att tända blött virke.

Sedan är det en annan sak om man har låtit förhållandet förfalla så mycket att det inte finns något att rädda. Kanske motivationen är borta och man lever i ett ingenting. Att låna ut frun blir då som att skruva i en skruv med en hyvel.

Man behöver ju inte gå så långt som till sex med andra. Lite vanlig flirt kan faktiskt få lite extra glöd. Men som sagt det är ju bara idéer, vissa fungerar för somliga och andra inte.
  • glad i livet

När min dåvarande man tappade glöden och jag kände att vårt sexliv inte kompletterade alls så hjälpte det mycket med att ändra min egen inställning. Istället för att bli gnällig, krävande och ha en negativ inställning så satsade jag allt på att vara självsäker, viss om att jag var oemotståndlig och att det inte fanns någon utväg alls, han skulle ha sex med ..punkt slut.
    Av någon anledning hjälpte det, jag fick sex..men var fortfarande ledsen över att han så sällan tog initiativet.

Kan det inte vara så att när man har låg sexlust att det är lättare att förföras om man inte känner att det finns några som helst kryphål att smita undan?

Annars är väl jag inne på att först och främst kolla upp så att det inte är medicinska/ hormonella orsaker till att sexlusten är obefintig. Mediciner och diverse p-medel kan ju göra att sexdrivet är nere på noll. Det vore ju synd om såna saker förstör relationen.

Svar på tråden Fru utan lust