• Anonym

Fru utan lust

Men du får väl andra ömhets- och kärleksbekräftelser än just sex? Annars är det ju där problemet ligger och inte det att ni inte har sex. Får du närhet och ömhet genom kyssar, hångel och smek så räcker det ju med att du runkar för att få utlösning. Hon kanske tycker det är jobbigt att hon måste ta hand om ditt klet som kommer vid sex?

• Anonym
    Anonym (en annan fru) skrev 2012-06-16 18:59:33 följande:
    Det är rätt jobbigt att vara tjej, killar kommer, torkar snoppen och så är det klart. Ni tar kanske en tupplur. Medan vi läcker sperma i flera timmar efter. Det är nog det hon menar. 

Till TS:
    Jag är en annan fru som din fru. Jag ställer dock upp för min man, inte vaginalt men med annat för att han inte ska må så dåligt som du gör.

Önskar det fanns ett svar, jag vet inte varför det kan bli som det blir. Om din fru är det minsta som jag så har det absolut inte med dig att göra och det blir bara irriterande om du tjatar om det. Jag chansar också på att det inte stör henne speciellt. Som för mig, jag vill inte ha därför saknar jag det inte. Jag får inget ut av sex. Visst min man är duktig och får mig att komma men en orgasm är inte något jag måste ha, så himla fantatiskt är det inte. Finns mycket annat i livet som ger mig precis samma njutning som inte kräver så himla mycket energi som just en orgasm gör (det krävs väldigt mycket fokus, det är svårt att orka med det när det är jobb och barn och annat).

Jag menar nu såklart inte att du inte har rätt till dina känslor, ville bara ge en kvinnas sida av det. Det är otroligt viktigt för dig och din relation att ni försöker lösa det här och medans så är det viktigt att du får din fru att förstå hur detta påverkar dig mentalt. Prova att förklara med andra ord. Försök att låta som en kvinna när du förklarar. Och understryk att samtalet inte är för att pressa henne till sex utan för att du faktiskt mår dåligt och att det påverkar ditt självförtroende. Och att hon måste förstå att du känner kärlek via fysisk bekräftelse och inte via verbal bekräftelse som din fru verkar (finns en väldigt bra bok om detta). 
    Kärlek via fysisk bekräftelse kan man ju få på annat sätt än sex. 

Ne du ts, lägg ner tankarna på sex med din fru och ha närhet på annat sätt istället. Vill hon inte ha sex så vill hon inte, du kan inte tvinga henna.  
  • Anonym
    Anonym (en annan fru) skrev 2012-06-16 18:59:33 följande:
    Det är rätt jobbigt att vara tjej, killar kommer, torkar snoppen och så är det klart. Ni tar kanske en tupplur. Medan vi läcker sperma i flera timmar efter. Det är nog det hon menar. 

Till TS:
    Jag är en annan fru som din fru. Jag ställer dock upp för min man, inte vaginalt men med annat för att han inte ska må så dåligt som du gör.

Önskar det fanns ett svar, jag vet inte varför det kan bli som det blir. Om din fru är det minsta som jag så har det absolut inte med dig att göra och det blir bara irriterande om du tjatar om det. Jag chansar också på att det inte stör henne speciellt. Som för mig, jag vill inte ha därför saknar jag det inte. Jag får inget ut av sex. Visst min man är duktig och får mig att komma men en orgasm är inte något jag måste ha, så himla fantatiskt är det inte. Finns mycket annat i livet som ger mig precis samma njutning som inte kräver så himla mycket energi som just en orgasm gör (det krävs väldigt mycket fokus, det är svårt att orka med det när det är jobb och barn och annat).

Jag menar nu såklart inte att du inte har rätt till dina känslor, ville bara ge en kvinnas sida av det. Det är otroligt viktigt för dig och din relation att ni försöker lösa det här och medans så är det viktigt att du får din fru att förstå hur detta påverkar dig mentalt. Prova att förklara med andra ord. Försök att låta som en kvinna när du förklarar. Och understryk att samtalet inte är för att pressa henne till sex utan för att du faktiskt mår dåligt och att det påverkar ditt självförtroende. Och att hon måste förstå att du känner kärlek via fysisk bekräftelse och inte via verbal bekräftelse som din fru verkar (finns en väldigt bra bok om detta). 
    Jag var oxå en annan fru. Så här var det för mej oxå. Jag är kvinna o tre barnsmor, heltidsarbetande, o var totalt ointresserad av sex. Vi var gifta i 25 år o precis som ovanstående inlägg kände jag oxå. Tråkigt, inte värt det, fick alltid orgasm men utan den energi som beskrivs ovan. Jag bara kom  o det var ungefär lika kul eller ansträngande som att gäspa. Jag klargjorde att jag lovade ställa upp närhelst mannen vill, men saknade själv totalt intresse o hade ingen lust att gå till nån terapeut för att ta reda på vad som var fel. Det kändes ungefär som att jag skulle gå  till en terapeut för att försöka bli intresserad av ishockey eller nåt annat lika ointressant.
    Vi hade mycket fysisk kontakt o mannen öste kärlek över mej. Vi var fysiska på många vis, men sex var helt ointressant. Det var absolut inget fel på mannen. Jag älskade väl honom, tyckte jag. Vi hade det bra på alla vis. Men naturligtvis tröttnade han. Så det tog slut o jag blev singel. Jag var inte ett dugg förvånad över det. Så hamnade jag då på marknaden o upptäckte till min egen stora förvåning att jag ÄLSKADE sex o allt som hade med det att göra!!!!!! Ingen i världen blev väl gladare än jag. JAg testade grejer som jag aldrig tidigare ens drömt om. Jag började läsa om sex, prata om sex, uppleva sex, ta sex, ge sex o få sex! Jag fick erfarenheter som jag förvånas över själv. Men nu är det underbart. Det har gått några år o jag har ett liv att ta igen. JAg vet inte vad som var felet, men det känns ointressant för nu är det då inget fel nå mer.
    Så lycka till ni två. Men jag tror inte det...... I er ålder, med barn som växer upp o efter ett långt förhållande..... att lämna o se framåt o gå vidare är en naturlig utveckling i er situation.  Livet är för kort för att krångla bort.
  • Anonym
    Bedhead skrev 2012-06-16 19:18:31 följande:
    Vissa av oss har svårt för att tända på samma man i år efter år, oavsett hur underbar han är och hur mycket vi älskar honom. Det som händer då är att många kvinnor går i sexuell ide, det känns som om man aldrig mer kommer att bli kåt eller behöva sex.
    Din fru kanske behöver nya sexuella intryck för att "vakna" igen? Låna ut henne, går på swingersklubb, föreslå en öppen relation. Om hon tillåts vara kåt på andra kommer det att leda till att hon blir kåt på dig igen! 

Hade inte kunnat säga det bättre själv! Omväxling förnöjer! Sen vet jag att här på FL gäller det för allt utom för att byta partner liksom.... synd nog, för det är vad MÅNGA skulle behöva....
  • Anonym
    Anonym (en annan fru) skrev 2012-06-16 19:54:11 följande:
    Det här är intressant? Hur får man lust? Jag ser inga andra män än min man.. inget som jag tvingat mig själv till men det finns ingen där ute som jag träffat än som äns är hälften av vad min man är. Det tillsammans med att jag har så svårt för lukter. Klarar inte av folks andedräkter förutom min mans eller den jag är tillsammans med. Jag har dumpat killar jag varit på G med för att jag inte klarar av hur dom luktar ur munnen.

Blir nyfiken.

Jag hade heller ingen lust till någon annan än min man. MAn ärliksom inte öppen för sånt när man är i ett förhållande. Först när jag insåg att "shittttt, jag är singel...." så öppnade jag ögonen o såg helt plötsligt massor av intressanta objekt o då blev jag intressant för andra som tidigare inte sett mej. Min man var mycket snygg o välbevarad o snäll o bra o hjälpsam o jämnställd o omtänksam. Men vad hjälpte det?
    Men klarar du inte lukter så får du nog vara kvar hos mannen. Även om det säkert finns de som luktar godare än han, men varför chansa? O så länge du lever i en monogam relation kommer du aldrig att komma nära nog för att hitta de som luktar godare än din man......  
  • Anonym
    Tool skrev 2012-06-21 01:07:35 följande:
    Jag tror inte på sex efter äktenskapet... Har hört att det är en myt..

Inte jag heller. När jag och min kille har gift oss behöver jag inte ha sex med honom längre
  • Anonym
    jonte02 skrev 2012-09-07 08:28:31 följande:
    Det du skriver i ditt inlägg tycker jag är både tragiskt och logiskt. Tragiskt för din dåvarande partner och att du inte intresserade dig för sex tidigare eller var nyfiken och ville har inställningen till att försöka (nu kanske du försökte på alla tänkbara sätt, men det ser jag inte i ditt inlägg).

Logiskt för att allt förändras.

Men vad var det som skapade denna olust? Varför ville du inte? Hur kan intim kärlek/sex till någon man älskar bara bli jobbigt och energikrävande?  

vet inte vad som skapade detta läge som nog var snarare ett mer neutralläge än olust. Jag hade varken lust eller olust på nåt vis. Det var mej likgiltigt....
    Varför ville jag inte? Ja bra fråga..... Jag tände nog helt enkelt inte på karln, men det förstog jag först efteråt när jag upptäckte hur kåt jag hade förmåga att bli. Jag trodde mer att jag bara saknade förmågan att bli kåt. Jag trodde att livets lotter falla olika. Idag tror jag att med rätt förutsättningar kan alla bli hur kåta som helst. Har ju hört liknande historier från ett stort antal av mina väninnor oxå. 
    Jag älskade mannen men sexet var en börda. Sex o kärlek är helt enkelt inte samma sak. Man kan ha det ena eller båda. Sen undrar jag allt emellanåt över ordet "älska".... vad är det då? Jag tyckte om mannen, var lojal o trogen.  Hade respekt för honom. Såg att han var attraktiv. Vi grälade aldrig. Han var en god far o en förebild. Vi var de goaste vänner.... älskar man då?  Men jag var aldrig kåt. Älskar man inte då?   
  • Anonym
    Karl71 skrev 2012-09-10 14:43:28 följande:
    Kan man då lite förenklat säga att din relation med ditt ex var "ok" eller kanske rent av "bra" på alla plan utom sexet?  Har du i efterhand kommit på något beteende, ord, sätt, agerande, handling eller brist på handling från ditt ex sida som bidrog till att du tappade din "kåthet" eller längtan efter sex med honom?

Själv ser jag ju sex/intimitet/kåthet som en grundbult i ett förhållande men givetvis inte det enda "klistret" i relationen. Jag skäms över blotta tanken att bryta upp "bara" för att inte sexet fungerar när allt annat är så bra (talar om mitt eget förhållande - www.familjeliv.se/Forum-9-198/m66007718.html ).   Vet inte om en enda vän eller släkting skulle tycka det var ok att ange som skäl till att avbryta en ca 20 år lång relation samtidigt som jag är knäckt över idén att spendera resten av mitt liv med en asexuell fru.

Accepter din omgivning ditt uppbrott med ex:et eller har du angivit andra officiella skäl?

mvh

Allt var mycket bra, utom sexet som var obefintligt. Det hände en gång om året kanske att vi grälade om det. Men det ledde ingenvart. Vi träffades när vi var mycket unga o jag var kåt den allra första tiden. Ett halvår kanske. Sen skulle det ha lagts i lådan för tonårsförälskelser o stannat där. Men så blev det inte av en rad orsaker. Kåtheten kom bara aldrig tillbaka.... JAg väntade på den i över 20 år, men utan framgång.
    Det var inte jag som avlsutade förhållandet utan han träffade en ny. En som är känd bland traktens män som sexgalen o mycket villig. Jag unnar honom detta för jag fick samtidigt chansen att prova och utveckla min sexualitet. Vi angav aldrig värdelöst sex som en anledning till att vi skildes.
    Efter skilsmäsan har han varit mycket hatisk o elak mot mej. Tror att det beror på att han känner det som om jag stulit halva hans liv genom att inte gilla sexet. 
    Nu har det gått några år o jag tycker idag att det hade varit bättre att vi haft andra på sidan om o fortsatt med familjen AB. Jag föreslog det ibland att han skulle skaffa en eller ett par bra älskarinnor, eller slarva fritt om han skyddade sej. Jag t.o.m. köpte hem kondomer till honom , men någonstans där brast allt för honom tror jag..... Men det hade varit att föredra.  
  • Anonym
    jonte02 skrev 2012-09-10 14:57:21 följande:
    Frågar du mig så anser jag att en atmosfär av kåthet kan skapas. Men känner och vill inte båda det blir det svårt att älska. Det är så mkt annat som måste läggas in och värderas och hanteras, stötas och blötas. Bakgrund, erfarenhet, förhållandet till varandra, förhållandet i familjelivet m.m.

Ok, ponera att du inte tände på din man. Vad var det i så fall som gjorde det? Tror inte att det endast var för att han (om det du var så) hade lagt på sig några extra kilon. Gav ni varandra respons i vardagen? Trivdes du/ni på era jobb? Fanns ni där för varandra? 

Naturligtvis är det svårt att inte bli/vara vänner i ett förhållande och visst formas man lite av varandra även om man är olika i ett förhållande. Men är det i så fall det som händer. Att den ena stannar av i förhållandet. Tillför inget bränsle så det hela blir spännande och mer levande? Eller faller båda för de "tråkiga" och gråa vardagsrutinerna och hittar ingen kraft/ork för att förändra eller skapa något nytt i det tråkiga!?

Vi sågs utifrån som det ultimata perfekta paret som var snygga framgångsrika o stöttade varann i allt. Jag pluggade på universitet o han startade eget företag. Vi hade de jobb vi valt o var nöjda med löner o bostad o barn o hade fina bilar.
    Vi promenerade ofta hand i hand o vi tillbringade timmar i intellektuella samtal. Vi var överens om barnuppfostran o hade en trygg umgängeskrets. Vi reste runt jorden flera varv. Både i arbete o privat. Oftast tillsammans. Det fanns ingen tråkig vardag i vårt liv. Saker o ting hände runt oss. Saker blev gjorda. Inget stog stil utan vi var ett dynamiskt par som trivdes i varandras sällskap.  
    Men så var det sexet då..... katastrof! O det enda vi grälade om de få gånger vi nu grälade. Inte ens en gång om året.
    Så inte klandrar jag honom för att han skaffade ny kvinna!   
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-16 18:36:03 följande:
    Men du får väl andra ömhets- och kärleksbekräftelser än just sex? Annars är det ju där problemet ligger och inte det att ni inte har sex. Får du närhet och ömhet genom kyssar, hångel och smek så räcker det ju med att du runkar för att få utlösning. Hon kanske tycker det är jobbigt att hon måste ta hand om ditt klet som kommer vid sex?

Min erfarenhet är att tjejer kladdar ner med klet mycket mer än de få droppar som vi killar kommer. Måste vara en av dom mest felaktiga myterna som finns.
Svar på tråden Fru utan lust