Anonym (en annan fru) skrev 2012-06-16 18:59:33 följande:
Det är rätt jobbigt att vara tjej, killar kommer, torkar snoppen och så är det klart. Ni tar kanske en tupplur. Medan vi läcker sperma i flera timmar efter. Det är nog det hon menar.
Till TS:
Jag är en annan fru som din fru. Jag ställer dock upp för min man, inte vaginalt men med annat för att han inte ska må så dåligt som du gör.
Önskar det fanns ett svar, jag vet inte varför det kan bli som det blir. Om din fru är det minsta som jag så har det absolut inte med dig att göra och det blir bara irriterande om du tjatar om det. Jag chansar också på att det inte stör henne speciellt. Som för mig, jag vill inte ha därför saknar jag det inte. Jag får inget ut av sex. Visst min man är duktig och får mig att komma men en orgasm är inte något jag måste ha, så himla fantatiskt är det inte. Finns mycket annat i livet som ger mig precis samma njutning som inte kräver så himla mycket energi som just en orgasm gör (det krävs väldigt mycket fokus, det är svårt att orka med det när det är jobb och barn och annat).
Jag menar nu såklart inte att du inte har rätt till dina känslor, ville bara ge en kvinnas sida av det. Det är otroligt viktigt för dig och din relation att ni försöker lösa det här och medans så är det viktigt att du får din fru att förstå hur detta påverkar dig mentalt. Prova att förklara med andra ord. Försök att låta som en kvinna när du förklarar. Och understryk att samtalet inte är för att pressa henne till sex utan för att du faktiskt mår dåligt och att det påverkar ditt självförtroende. Och att hon måste förstå att du känner kärlek via fysisk bekräftelse och inte via verbal bekräftelse som din fru verkar (finns en väldigt bra bok om detta).
Jag var oxå en annan fru. Så här var det för mej oxå. Jag är kvinna o tre barnsmor, heltidsarbetande, o var totalt ointresserad av sex. Vi var gifta i 25 år o precis som ovanstående inlägg kände jag oxå. Tråkigt, inte värt det, fick alltid orgasm men utan den energi som beskrivs ovan. Jag bara kom o det var ungefär lika kul eller ansträngande som att gäspa. Jag klargjorde att jag lovade ställa upp närhelst mannen vill, men saknade själv totalt intresse o hade ingen lust att gå till nån terapeut för att ta reda på vad som var fel. Det kändes ungefär som att jag skulle gå till en terapeut för att försöka bli intresserad av ishockey eller nåt annat lika ointressant.
Vi hade mycket fysisk kontakt o mannen öste kärlek över mej. Vi var fysiska på många vis, men sex var helt ointressant. Det var absolut inget fel på mannen. Jag älskade väl honom, tyckte jag. Vi hade det bra på alla vis. Men naturligtvis tröttnade han. Så det tog slut o jag blev singel. Jag var inte ett dugg förvånad över det. Så hamnade jag då på marknaden o upptäckte till min egen stora förvåning att jag ÄLSKADE sex o allt som hade med det att göra!!!!!! Ingen i världen blev väl gladare än jag. JAg testade grejer som jag aldrig tidigare ens drömt om. Jag började läsa om sex, prata om sex, uppleva sex, ta sex, ge sex o få sex! Jag fick erfarenheter som jag förvånas över själv. Men nu är det underbart. Det har gått några år o jag har ett liv att ta igen. JAg vet inte vad som var felet, men det känns ointressant för nu är det då inget fel nå mer.
Så lycka till ni två. Men jag tror inte det...... I er ålder, med barn som växer upp o efter ett långt förhållande..... att lämna o se framåt o gå vidare är en naturlig utveckling i er situation. Livet är för kort för att krångla bort.