• soetisenanna

Nån mer i tidig graviditet som har stora humörsvängningar?

Jag är i v.9 med mitt 3e barn & har nu dom senaste dagarna märkt att jag börjat få ett riktigt
    hett temperament.. Kan vara glad ena stunden nästa kan jag nästan börja gråta & en sekund senare kan jag bli riktigt förbannad utan nån egentligen anledning..

Nån mer med samma?   

• Svar på tråden Nån mer i tidig graviditet som har stora humörsvängningar?
  • jojanilsson

Jaa jag! är i vecka 6 med första o tycker så synd om sambon som inte förstår varför jag ena sekunden är glad, nästa riktigt sur o nästa börjar jag störtgråta antingen för att jag är ledsen eller för att jag skrattar så jag gråter, helt utan anledning! Hoppas verkligen de går över ;)

• soetisenanna

Skönt att höra att man inte är ensam.
    Ja det är synd om dom som inte förstår men man kan ju inte riktigt rå för det :(
    Jobbigt att det ska komma så tidigt i denna graviditet tycker jag.
    Jobbigt att må så här tycker jag själv.    

• Lutra

I vecka fem var jag psycobitch from hell, hjälp vad humöret rusade iväg! Fick skämmas och be om ursäkt ett par ggr, sen vill jag inte berätta ännu eftersom det är så tidigt och då blir det ju ännu svårare att förklara sitt humör. Just nu (v7) är det lite lugnare, men jag är känsligare än vanligt märker jag. Får väl se hur det blir framöver.

• Solklint

Va skönt att höra att det inte bara är jag som uppför mig som en galning. De senaste två veckorna har mitt humör pendlat upp och ner, från att vara en solstråle till ett åskmoln på några sekuner. Förstod till en början inte vad som höll på att hända med mig men så igår visade testet + och jag är i 5e veckan.
    Då relationen med pappan är relativt ny och graviditeten inte var planerad så har mina humörsvängningar orsakat en hel del bråk där min partner ifrågasatt mig som person och mitt humör. Men efter gårdagens besked så hoppas jag att både han och jag får en större förståelse för det hela och att vi kan reda ut det strul som varit.

• MamsT

Är i vecka 6. Fy va dåligt samvete jag har.. Är arg och skäller osv. Inget tålamod alls. Hemskt att inte kunna kontrollera det själv känns det som !!

Hoppas det går över så mannen vågar vara nära mig igen ;)

• RedRoses

Du är inte ensam, jag är i vecka 6+4 idag och mitt humör är väldigt svängit!. Ena Sekunden jätte glad nästa e ja inte alls glad.
    Min sambo förstår inte alls varför ja är så, enligt honom trycker jag bort honom.

Sen nu de senaste dagarna känns de inte som jag är gravid längre. Konstigt tycker jag!

• längtarefterbarn

gammal tråd men jag puffar..

Någon mer som har problem med humöret tidigt?

Jag är i v 6 och är så jäkla arg hela tiden. Försöker att inte låta det gå ut över andra och det går ganska bra än så länge, men det är så slitsamt att hålla allt inombords. Jag verkligen kokar hela tiden av ilska och gnisslar nästan tänderna för att jag är så spänd pga av det. Jag är liksom stel av ilska och det tar över så mycket att jag inte kan känna några positiva saker eller fokusera på vardagen.

Någon som vet nåt knep på hur man kan avreagera sig eller lugna sig? Jag är ju inte arg över nåt speciellt, jag är bara arg, och stundvis vill jag bara gråta, trots att jag egentligen inte är ledsen. Förstår ju att det är hormonerna men nåt måste man väl kunna göra för att lugna sig?

Svar på tråden Nån mer i tidig graviditet som har stora humörsvängningar?