Inlägg från: tmtösen |Visa alla inlägg
  • tmtösen

Kom in när dottern hade sex

Ser hur många i den här tråden förfasas över att snubben var för dig okänd och att din dotter has sex vid 15 års ålder, någon antydde dessutom att det mest är "trasiga" tjejer som gör så. Kan ju tycka att det luktar ganska skum kvinnosyn att tabubelägga sex/tjejkroppar på det sättet, men men, det är väl bara jag.

Tycker idén med ett "Sorry att jag klampade in utan att knacka, vill du prata om det så finns jag här, puss/mamma" är helt i rätt linje. Jag hade en ganska tidig sexuell debut och sedan när man fick komma ut på krogen var det inte totalt ovanligt med ett ONS då & då. Jag är inte "trasig", har fin självkänsla och inte minst är jag en av få tjejer i mina umgängeskretsar som är stolt, sexig, vacker och stark, samt känner min kropp och vad jag gillar utan och innan. Något som tyvärr inte verkar vara så vanligt i min generation (20-25år).

Tabubelägg inte din dotters sexualitet, öppna dörren för att prata om det, jag har fått turen att kunna prata med min mor om allt enda sen jag var 16 och utzn smusslande så kunde hon coacha mig till att skydda mig själv och välja situationer där jag var trygg. Idag ser jag mamma som min allra bästa vän, inte bara en fantastisk mor, och trots att jag bott borta i två år så umgås vi regelbundet, shoppar, går på bio, äter middagar, fikar, engagerar oss i olika projekt och pratar självklart om allt från sex till världspolitik.

Lycka till :)!

• tmtösen
    Kimona skrev 2012-06-28 12:49:35 följande:

Så man kan inte ha engångsligg som 15 åring? Måste det vara kärlek jämt?
Svar på tråden Kom in när dottern hade sex