• Anonym (osmidig)

Yoga/övningar/stretching för att bli vig? Möjligt?

Jag är ung och är så sjukt ovig, nästan så det är pinsamt :) men jag skulle vilja försöka träna upp kroppen, och kanske till och med lyckas gå ner i spagat. Hur kan jag göra för att nå detta? Finns det bra yoga övningar tex? Eller speciell stretching?

• Svar på tråden Yoga/övningar/stretching för att bli vig? Möjligt?
  • Anonym (appen)

om du har en iphone kan du ladda ner massor med yoga appar, finns många bra och hela program...
    annars.. sök på internet...

• Pallas

Jag blir vig, mjuk och stabil av Pilates. Absolut går det att stretcha och tänja så att man blir smidig och vig. Sen vet jag inte om precis alla har förutsättningar för att gå ned i split/spagat, men nog kan du komma en rejäl bit på vägen.

• Anonym (osmidig)
    Anonym (appen) skrev 2012-06-15 18:31:42 följande:
    om du har en iphone kan du ladda ner massor med yoga appar, finns många bra och hela program...
    annars.. sök på internet...
    Vad heter apparna? Vet du någon bra som ej kostar?
  • Anonym (osmidig)
    Pallas skrev 2012-06-15 18:32:11 följande:
    Jag blir vig, mjuk och stabil av Pilates. Absolut går det att stretcha och tänja så att man blir smidig och vig. Sen vet jag inte om precis alla har förutsättningar för att gå ned i split/spagat, men nog kan du komma en rejäl bit på vägen.
    Kunde i alla fall gå ner i spagat när jag var liten :) jag lever på hoppet haha

Vad är pilates? Finns det någon sida som visar övningar eller liknande?
  • Pallas

Det här kör jag - Winsor Pilates: 
    ">

Det ser enkelt ut, men när jag började kunde jag inte ens utföra de lättare övningarna! Förvånad Dock fick jag fina resultat väldigt snabbt på dessa 20 minuter, 2-3 ggr/v.

• Anonym (appen)

gå in i appstore, sök på yoga / pilates så ska du se att det kommer en massa....
    finns både betal och gratis appar. 

Svar på tråden Yoga/övningar/stretching för att bli vig? Möjligt?