• fluffbabe

bibliotekarie på distans?

Hej!

Jag skulle vilja vidareutbilda mig till bibliotekarie! Behöver läsa utbildningen på distans eftersom jag kommer att jobba samtidigt. Nån som vet om tex Linnéuniversitetets distansutb. är bra? Finns det någon mer variant någon annanstans? Vet att Uppsala hade förut iaf, men kan inte hitta den på nätet nu... Obestämd

• Svar på tråden bibliotekarie på distans?
  • gbgumman

BHS i Borås gick jag på. De hade distansutbildning då.

• fluffbabe

Tack, ska kolla upp det! Glad Var utbildningen bra? Har du haft svårt att få jobb sen?
    Är så taggad på att läsa till bibl, har drömt om det jättelänge!

• gbgumman

BHS är den de flesta har gått. Förr fanns det bara den. När jag börja 96 var de andra nya så jag våga inte prova på dem. Men jag har hört att de i Lund Uppsala och Umeå är jätte bra.

Det är för många svårt att få jobb. Jag hade tur och har aldrig varit arbetslös. Var först vikarie i nästan ett halvår innan jag lyckades få fast. Många försörjer sig som springvikarie länge. Jobb brukar det finnas men inga tjänster.

• fluffbabe
    hannispannis skrev 2012-06-16 11:35:37 följande:
    BHS är den de flesta har gått. Förr fanns det bara den. När jag börja 96 var de andra nya så jag våga inte prova på dem. Men jag har hört att de i Lund Uppsala och Umeå är jätte bra.

Det är för många svårt att få jobb. Jag hade tur och har aldrig varit arbetslös. Var först vikarie i nästan ett halvår innan jag lyckades få fast. Många försörjer sig som springvikarie länge. Jobb brukar det finnas men inga tjänster.
    Ok, tack för tipsen!! Glad Vad skönt för dig att du haft jobb hela tiden! Glad Det låter lite som situationen jag haft under min tid som lärare - mycket, mycket vik men jättesvårt att få fast..
  • gbgumman

Ja det är ca så här med. Då är du van . Dock är det skönt att ha fast. Mest för att man har lite mer rättigheter tex semestertider, personaldagar m.m.

Svar på tråden bibliotekarie på distans?