• Anonym

skäms för att man köper icas billiga blöjor??

har en dotter som föddes i höstas. köpte för det mesta libero blöjor, då det var vad man fick rabattkuponger i med posten ibland.
    vi bodde i ett litet samhälle på glesbygden. dessa storpack gick på 119 kr om jag inte minns fel .... när dottern blev något större jämförde jag priser i butiken o såg ju att icas va mkt billigare så började köpa det.
    nu har vi flyttat till en småstad. liberos blöjor är väl något billigare här men fortfarande kring hundralappen. hittade här ica maxi som säljer ica basic blöjor för 65kr! (visst, kanske det är nån extra blöja i libero-paketen då...men styckpriset är ju avsevärt mkt mindre!!)
    när vi har väldigt dålig ekonomi är det klart att man köper billigaste man kan. dessa blöjor har funkat precis lika bra för oss (dottern!) som de dyrare.
    MEN
    kan känna att det är pinsamt att berätta att man köper dessa billiga (varför??!). var hos en bekant häromveckan som undrade vad jag köpte för blöjor när hon såg att jag tog fram en ur skötväskan - antaligen en hon aldrig sett. berättade att det var icas, varpå hon: "...eh ok" ungefär. har även mött liknande vibbar på andra ställen.
    så till och med BLÖJOR har blitt en statuspryl? suck säger jag.

• Svar på tråden skäms för att man köper icas billiga blöjor??
  • Trolltoka

Har nog provat de flesta märken till sonen, de som funkade bäst (läckte minst, satt bäst) har varit willys och Icas blöjor. Sen att man sparar in några kronor på dom blöjorna gör ju inte saken sämre. Till dottern körde vi libero i början bara för att de var dom enda som hade (har?) prematurstorlek. Sen körde vi väl libero av bara farten.

trolltoka.wordpress.com ~ trolltoka.se *N 28+1 13/3-07♥H 40+6 29/1-10♥BF 5/1-13*
  • Helle333
    Anonym skrev 2012-06-15 19:57:02 följande:
    har en dotter som föddes i höstas. köpte för det mesta libero blöjor, då det var vad man fick rabattkuponger i med posten ibland.
    vi bodde i ett litet samhälle på glesbygden. dessa storpack gick på 119 kr om jag inte minns fel .... när dottern blev något större jämförde jag priser i butiken o såg ju att icas va mkt billigare så började köpa det.
    nu har vi flyttat till en småstad. liberos blöjor är väl något billigare här men fortfarande kring hundralappen. hittade här ica maxi som säljer ica basic blöjor för 65kr! (visst, kanske det är nån extra blöja i libero-paketen då...men styckpriset är ju avsevärt mkt mindre!!)
    när vi har väldigt dålig ekonomi är det klart att man köper billigaste man kan. dessa blöjor har funkat precis lika bra för oss (dottern!) som de dyrare.
    MEN
    kan känna att det är pinsamt att berätta att man köper dessa billiga (varför??!). var hos en bekant häromveckan som undrade vad jag köpte för blöjor när hon såg att jag tog fram en ur skötväskan - antaligen en hon aldrig sett. berättade att det var icas, varpå hon: "...eh ok" ungefär. har även mött liknande vibbar på andra ställen.

Löjligt som sjutton tycker jag. Hade det inte varit för att min dotter blir illröd över rumpan och snippan av alla blöjor utom Lovero hade jag med glädje köpt billigare men ja hon blir som sagt var alldeles illröd av alla andra blöjsorter så jag får vackert hosta upp de där 110kr för blöjpaketen
  • listo

Det är så enkelt som att för vissa föräldrar (små människor) är ALLT status som har med bebisen att göra, och köper man inte det dyraste och BÄSTA så vill man nog inte sitt barns bästa.
    Sedan spelar det mindre roll om dyraste Pampers ger barnet blödande sår i rumpan medan ICAs billigaste blöjor passar perfekt på barnet, dyrt är ju BÄST! (ingen protest!)

Som sagt, det är små människor som måste hävda sig t.o.m genom blöjor och liknande. Men visst finns de. De är tyvärr rätt många dessutom.

• Anonym (hm)
    Anonym skrev 2012-06-15 19:57:02 följande:
    MEN
    sååå urlöjligt! berätta hur BRA de är om de frågar nästa gång och poängtera varför man ska slänga ut mer pengar än nödvändigt när de bara pissar&skiter i dem ändå ... ;)))
  • Anonym

Haha oh herregud. Aldrig någonsin skulle jag skämmas över något billigt jag köpt, däremot om det är skräp eller väldigt miljöfarligt, då kan det bli skämmigt.
    Nästa gång du drar upp en blöja och någon frågar vilket märke så svara bara Ralph Lauren så kanske det blir tyst.

• Psychopath

Fjantigt. Det är ett engångsplagg som samlar upp skit och kiss, vem bryr sig om märket och "statusen"? Haha. Brukade alltid köpa pampers innan men ville prova på Ica Basic eftersom deras andra produkter brukar vara riktigt bra. Oftast mindre tillsatser i deras egna produkter också jämfört med större märken.
    Och de blöjorna var perfekta. Sköna, mjuka, aldrig läckt en enda gång. Superbra!

• Naniismamma
    Anonym (dåliga) skrev 2012-06-15 20:07:07 följande:
    Skämmas ska du inte behöva göra, men jag anser att icas blöjor (antar att du menar ica basic) är mycket sämre än tex libero som jag köper. Både passform och uppsugningsförmåga och kvalite. Så klart icas är billigare än libero när de är sämre kvalite. Man får vad man betalar för. Så är det. Varför tror du icas blöjor är så mycket billigare annars? Har även testat willys blöjor och de var också dåliga.

Jag köper dyrt för jag vet de är bäst.  Men självklart får du köpa icas om du tycker de är bra. Men jag tycker de är skit!
    Med min stora dotter provade jag exakt alla blöjor som finns för hon var väldigt känslig i huden, Libero o papmers fick hon skavsår av och röda märken, ica basic gick bra och läckte aldrig igenom, och även huggies var bra på henne så jag anser inte att det har med märket att göra.
    Hade en kompis som provade ica för att hon var 15 år o mamma o ville handla billigt, hennes son klarade inte av icas för han fick röda utslag av dom o hon sa att det läckte, medans jag inte hade några problem med dom.

så dyrt är inte alltid bäst.. det är bra att du tycker dom är bäst för dig o ditt barn men i allmänhet behöver dom inte vara bäst, även om tester säger så så är alla barn olika o reagerar olika,
  • Anonym
    Psychopath skrev 2012-08-04 13:56:48 följande:
    Fjantigt. Det är ett engångsplagg som samlar upp skit och kiss, vem bryr sig om märket och "statusen"? Haha. Brukade alltid köpa pampers innan men ville prova på Ica Basic eftersom deras andra produkter brukar vara riktigt bra. Oftast mindre tillsatser i deras egna produkter också jämfört med större märken.
    Och de blöjorna var perfekta. Sköna, mjuka, aldrig läckt en enda gång. Superbra!
    Ja jag ska nog prova dom, de verkar ju ganska sköna  Solig
  • Alexiieee

Jag trodde Alla köpte blöjor på Ica haha. Hade inte ens en tanke på att köpa nån annanstans. Vad spelar det för roll.

• Anonym (mami)

Barn blir snabbare torra med en lite sämre blöja. Bara bra.

• Anonym (Basic)
    Alexiieee skrev 2018-06-08 17:49:23 följande:

Jag trodde Alla köpte blöjor på Ica haha. Hade inte ens en tanke på att köpa nån annanstans. Vad spelar det för roll.

Handlar inte om vart man köper blöjorna, utan om att handla tex. ICA Basic, bassortimentet. Istället för Libero och Pampers, etcetera.
  • Alexiieee

Jo jag förstod. Tog bara Ica billiga blöjorna där, menade jag. som exempel Men jag förstod att du menar alla billiga blöjor. Men fortfarande. Spelar väl ingen roll. Barn är dyra ändå. Varför hänga upp sig på vad man använder så länge det fungerar för en själv tycker jag det fungerar. Man ska inte bry sig så mycket <3 kram

• Anonym (Cissi)

Fan vad omoget. Jag är ingen låginkomsttahare men köpte ofta icas blöjor. Även andra billiga saker.

• Anonym (Basic)
    Alexiieee skrev 2018-06-08 18:58:49 följande:

Jo jag förstod. Tog bara Ica billiga blöjorna där, menade jag. som exempel Men jag förstod att du menar alla billiga blöjor. Men fortfarande. Spelar väl ingen roll. Barn är dyra ändå. Varför hänga upp sig på vad man använder så länge det fungerar för en själv tycker jag det fungerar. Man ska inte bry sig så mycket <3 kram

Jag tycker man kan testa dom billigaste, så länge dom fungerar lika bra som andra så.. Då är dom ju bästa köpet, och då borde man vara stolt för det.
    Anonym (Cissi) skrev 2018-06-08 20:44:13 följande:

Fan vad omoget. Jag är ingen låginkomsttahare men köpte ofta icas blöjor. Även andra billiga saker.

Precis, vad spelar det för roll liksom? Så länge blöjorna passar, håller tätt och uppfyller sin funktion!

Såg att detta var en gammal tråd som väcktes till liv, men tycker ändå detsamma
  • Anonym (Basic)

Jag har köpt ICA Basic, och dom har varit lika bra. Men jag skämdes faktiskt då jag köpte dom av någon anledning. Det skäms jag för nu

Svar på tråden skäms för att man köper icas billiga blöjor??