• Anonym (dum?)

Dilemma.. Vad ska jag göra?

Många kommer nog tycka att jag är dum i huvudet men må så vara.

Kort historia:
    Min kompis har haft känslor för en kille i flera år.
    Denna kille är inte intresserad av henne. Dels pga att hon inte vill ha fler barn. Han har inga barn och vill ha barn.
    Jag träffade killen för ett par år sedan för första gången. Något fanns mellan oss men inget hände.
    Han o jag har haft lite kontakt då och då. (han bor en BRA bit ifrån mig)
    Han har familj här uppe och nu då jag är singel så vill han träffas. Jag vill träffa honom också. För att se vad som händer. Men ändå så vill jag inte att något händer förutom att jag och han förblir vänner med respekt för min kompis som fortfarande gillar han. Eller hon snarare ÄLSKAR honom. Hon har sagt att han är den rätte men aldrig kommer att få honom.
    Så frågan är ju nu:
    Ska jag satsa om "gnistan" finns och känslor uppstår? Eller ska jag låta honom vara pga att min kompis känner som hon gör för honom?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-15 20:58
    Jag kan ju tillägga att han är intresserad av mig.

• Svar på tråden Dilemma.. Vad ska jag göra?
  • Anonym

Gör vad du VILL. Du måste räkna med att förlora henne som vän, men det låter inte på dig som om det är nåt större problem - so go for it.

• Anonym (dum?)
    Anonym skrev 2012-06-15 21:14:07 följande:
    Gör vad du VILL. Du måste räkna med att förlora henne som vän, men det låter inte på dig som om det är nåt större problem - so go for it.
    Snarare det att hon o jag knappt hörs vid nu för tiden. Det är jag som tar kontakt med henne. Hon tar inte kontakt med mig.
  • Anonym

Jag kan förstå ifall kompisen skulle bli besviken på dig, men man kan ju faktiskt inte paxa någon för all framtidm särskilt inte om den personen inte är intresserad tillbaka.

Om er vänskap ändå är på uppehället i och med att hon aldrig tar kontakt med dig så är det väl nästan inte ens en fråga om du ska ta hänsyn till hennes känslor eller inte. Tror din kompis också förstår att den här killen inte kommer vara singel resten av livet, förr eller senare så kommer han träffa någon han gillar och vill leva ihop med, det är hon nog förberedd på (även om hon inte kanske är beredd på att det kanske blir med någon hon känner). Så samtidigt som jag förstår om din kompis blir arg, så känns det lite dumt att tacka nej till en kille när där det finns ett ömsesidigt intresse mellan er. Hade du och din vän varit nära vänner med stadig kontakt så hade jag nog avrått dig från att fortsätta med killen ifråga, men nu verkar ju inte så vara fallet så varför inte träffa honom en gång och se hur det går?

Svar på tråden Dilemma.. Vad ska jag göra?