Anonym (A) skrev 2012-06-19 14:47:20 följande:
Jaha, okej. För till mig sa hon att jag behövde ha med mig legitimation och nummer till en referens, så det verkade så seriöst helt plötsligt. Jag mejlade till en person som stod med på min stadsdels sida, bor för övrigt i Stockholm. Så det lär ju vara stort behov av kontaktpersoner här tycker jag. Bor du i en liten kommun?
De stod inget på hemsidan och de sa inget om vilka de sökte kontaktpersoner till. Jag bryr mig inte så jättemycket om vem jag är kontaktperson till, bara det är någon som är ung. Vore roligt med antingen SOL eller någon med t ex autism eller liknande, om personer har andra svåra funktionsnedsättningar vet jag inte om man får ut så mycket av att umgås. Det känns svårare att hitta på saker att göra tillsammans då, plus att jag inte har någon sjukvårdsutbildning liksom. Men de lär ju försöka para ihop en med någon som man passar med
Vem vill du helst vara kontaktperson till?
Till mig sa hon inget sånt, o som sagt hade jag kunnat ha en person här varannan helg nu om jag hade velat! utan att dem träffat mig! Tyckte faktiskt det va lite konstigt....
Jag bor i Malmö, så inte så litet heller men tror att jag bara "tillhör" den del av staden jag bor i. Så man blir inte matchad med hela malmö. Verkade så iaf.
Alltså jag hoppas att få träffa någon som är under SOL och helst så ung som möjligt. Vet inte om de har nån åldersgräns? Sen hoppas man ju såklart att personen har bra föräldrar och så... Kanske bara en mamma som behöver lite avlastning eller något.
Men såklart kommer jag ju bli glad för vem man än får träffa bara kemin stämmer :)