Hatar att bo i hus..
när vi tittade på hus så kollade vi runt på hus i olika prisklasser. Det vi kom fram till var att det är bättre att köpa ett lite dyrare hus som är fräschare än att tex behöva börja byta fönster osv. Vi räknade oxå på att det kostar ca 10% av priset man ger för huset att bo i det per år. Sen lägger vi båda av en viss summa per månad in på ett servicekonto där dom drar hyran för huset alltså alla lån osv ifrån.Och eftersom vi tagit lite i överkant vad vi lägger varje månad så blir det en liten buffert där.
Sen får man ju leta lite bland vänner och bekanta som kanske är händiga om det finns något som de kan göra i huset mot en billig penning.
Men man får ju oxå prioritera vad som ska göras...visst jag skulle vilja ha en ny köksinredning men när det inte är någon panik så samlar vi istället till ett nytt tak som är en nödvändighet =)
Hus är då det bästa jag har investerat i i mitt liv...även om jag ibland svär åt att skotta när det vräker ner snö...eller svär åt att saker och ting kostar så förbajjat, men friheten man får jämfört med en lägenhet är ovärderlig.
Lägenhet är då där vi bor inte så mycket billigare än en hyra på ett "normalt" hus här.. förutom att man slipper de oväntade utgifterna.