• pethra82

Hatar att bo i hus..

oj!
    jo jag förstår dig faktiskt... om man är van vid att kunna gå ut o äta, fika köpa en tröja om man vill mm. så är det ganska kass när man flyttar till hus själv flyttade jag från centrala gbg till tjörn (5,5mil utanför) och första året va jätte tufft! saknade närheten till allt (har förvisso bil nu så jag kan ta mig vart jag vill men det är inte alls samma sak) och mina vänner och att ha råd till mer saker.... men hur som helst så kan jag nog säga att jag har vant mig nu.. jag skulle fortfarande kunna tänka mig att bo mitt inne i stan, men det är inte alls så att jag vantrivs här... snarare tvärt om.. så mitt råd är att ge det tid även om det känns tufft just nu...
    ha det gott- pethra

• pethra82

tycker absolut att du ska ge det till efter sommaren.. just nu är vi ju den tråkigtase tiden på året.. där det är mörkt och trist.
    det är ju sommaren som är det fina med att bo i hus !! när man kan grilla, vet inte om du har barn men när dom kan leka i basängen och sprina i vattenspridaren, sitta på altanen och ta en drink.. ja det är värt det tråkigt tycker jag.. bara för att få mysa ordentligt på sommaren!!!
    och vad det gäller ekonomin så säger jag oxå, ge det ett år... som du säger så kommer det massor av olika utgifter som man inte kan förutsé.. men när det gått ett år har man någorlunda koll på läget i alla fall och man kan planera bättre!!

och som dom andra säger så ärdet ju faktiskt så att om du fortfarande inte trivs efter drygt ett år så är det inte värre än att du får prata med sambon om det och flytta...
    önskar dig all lycka till!!!

Svar på tråden Hatar att bo i hus..