• Anonym (lilla jag)

Kan äl-test vara negativt trots grav?

Hej,

är på dag 9 eller 10 efter min äl och vet att det är för tidigt att testa. Har känt lite symtom senaste 4 dagarna och har bara för skojs skull testat med äl-stickor eftersom jag haft det hemma. De har aldrig varit så negativa som nu, och därför undrar jag om de måste bli positiva eller att man kan vara gravid trots att de är neg?

Ja jag vet att jag borde göra gravtest men har inga hemma och det är ju ändå för tidigt. Var mest nyfiken på att veta vad ni som varit gravida fått för utslag på äl-test?

Min fråga är alltså; någon som fått negativt på äl-test men plus på gravtest? (alltså inte äl-testet vid ägglossningen utan när du plussat).

• Svar på tråden Kan äl-test vara negativt trots grav?
  • slemtorsk i din bralla

självklart kan de vara det... jag har testat med ägglossningstester båda mina graviditeter...första graviditeten fick jag ALDRIG något positivt utslag på ägglossningstest

Nu denna gången fick jag inte heller något positivt utslag på ägglossningstest förrän i vecka 6.

• Anonym

Dum fråga, men är man gravid har man väl inte ägglossning? :S

• slemtorsk i din bralla
    Anonym skrev 2012-06-16 12:56:44 följande:
    Dum fråga, men är man gravid har man väl inte ägglossning? :S
    nej så klart inte.. men det sägs och många har vittnat om att ägglossningstest kan ge positivt utslag även om man är gravid- själv är jag dock skeptisk och tror att det är ganska ovanligt, iaf tidigt i graviditeten.

Ägglossningstester är inte lika känsliga som grav-tester och därför kan de reagera på HCG-horomonet och ge positivt utslag vid graviditet.
  • syntharen
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-06-16 12:58:44 följande:
    nej så klart inte.. men det sägs och många har vittnat om att ägglossningstest kan ge positivt utslag även om man är gravid- själv är jag dock skeptisk och tror att det är ganska ovanligt, iaf tidigt i graviditeten.

Ägglossningstester är inte lika känsliga som grav-tester och därför kan de reagera på HCG-horomonet och ge positivt utslag vid graviditet.
    Jag testade med ÄL-test på BIM-dagen och jag fick ett kraftigt positivt utslag på testet, starkare än vid ägglossning när jag var gravid sist. Då hade jag testat positivt med gravtest 4 dagar tidigare. ÄL-test kan också bli positiva innan mens också.
  • Anonym (lilla jag)

puffar

• Anonym

Om man inte får positivt på äl test? Menas det då bara att man har för lite av det hormonet som stickan testar då? Att man även skulle få positivt på älstickan vid mens. Och så blir det ett svagt streck..ja jag får inte ihop de

• Anonym

Jag testade också med äl test och nej för mig blev det inte positivt, visst det blev ett till råsa streck men inte på långa vägar så mörkt som vid positivt.

• Musungen

Jag kan själv svara på denna frågan nu :D Mitt äl test var negativt bim-1, bim+1-2, sen har jag inte testat mer :) Bim+1 = gravid!

• greeneyes
    Musungen skrev 2012-11-11 09:55:27 följande:
    Jag kan själv svara på denna frågan nu :D Mitt äl test var negativt bim-1, bim+1-2, sen har jag inte testat mer :) Bim+1 = gravid!
    Stort grattis! Du menar alltså att du fick neg på äl-test samtidigt som du plussat på gravtest? Vilket märke på äl-test? * nyfken*
  • Musungen

Greeneyes. Japp precis, negativt på äl men positivt på grav:) Minns inte, men de är från tradera :) liten sticka med ljusrosa på :)

Svar på tråden Kan äl-test vara negativt trots grav?