• c89

BH-storlekar?

Har i normala fall 85 K/L, men nu har jag blivit större runt om när jag är gravid så har fått gå upp till 90J/K för att det inte ska vara obekvämt.

• c89
    Folk här har fel angående vikt. Det är inte relevant alls!
    Kupan är ju skillnaden mellan omkretsen och själva brösten. Jag som då har K-kupa är alltså 30-32cm större runt där brösten är som störst och under brösten. 

En D-kupa är alltid en D-kupa oavsett om man är smal i övrigt eller mulligt i övrigt. Fortfarande samma skillnad storleksmässigt mellan omkrets över byst och under byst. 

Så oavsett om man har 75 i omkrets och är relativt smal i övrigt eller om man har 85 i omkrets och är mulligare så är en K-kupa stort i förhållande till kroppen oavsett hur denna kropp ser ut i övrigt. Däremot är ju en K-kupa som sitter på en tjock tjej mycket större volymmässigt än om dessa sitter på en smalare tjej. 
  • c89
    Anonym skrev 2012-06-17 12:13:14 följande:
    Den här skaran kvinnor har ju helt sjukt stora bröst. Har aldrig varit med kvinnor över C kupa, förutom ett redigt fläskberg som sportade 85G eller liknande. Är alla så sinnesjukt tjocka, eller har ni bara blivt frälsta av gud för att vara en gåva till mannen?
    Tycker inte jag var så jävla fet när jag ändå hade stora bröst. Denna bild är förvisso 1,5 år gammal och då hade jag "bara" 80i. Har inte så många "bra" bilder där skillnaden i kropp/bröst syns för jag brukar försöka klä mig så att man inte lägger märke till brösten på samma sätt. Är så jävla trött på stirrande blickar, KÄRRINGAR i 40-årsåldern är fasen värst! Till och med min sambo börjar skratta högt åt vissa när han ser hur dom glor ögonen ur sig.
    Nu är jag gravid också så då är jag ju fet, haha!

Jag ska dock förminska mina bröst så fort vi känner oss nöjda med barn, hoppas nämligen innerligt på att kunna amma, får väl se nu om tre månader... 
    Har därför inte velat ta risken eftersom att oddsen för att kunna amma är oerhört små efter en så stor förminskning som jag vill göra. Ingen jag känner som förminskat har kunnat amma heller och då har det ändå inte varit mer än kanske 2-3 kupstorlekar.
  • c89
    Anonym skrev 2012-06-17 14:55:47 följande:
    Älskar dina bröst. Fantastiska, synd den dagen dom blir mindre, men livet blir väl lättare för ryggen.
    Ryggen har jag inga direkta problem med, men tänker som så att jag lär få det med tiden. Dock är det ohållbart att vara tvungen att köpa bikini för 1000 spänn, aldrig kunna prova en BH innan man köper den eftersom att jag måste beställa hem från england. Aldrig några fina klänningar eller toppar som passar osv. Dessutom alla fruktansvärda fördomar man får utstå från andra idioter osv. Upplever bara nackdelar med för stora bröst.
    Ely skrev 2012-06-17 14:59:12 följande:
    snart kommer du också veta vem ts ärSolig
    gissar att det lär dratta lite i inboxen efter bilden
    Oh yeah.

• c89
    Gladskit skrev 2012-06-17 15:59:10 följande:
    Jag såg ut ungefär som du förut, fast jag hade aldrig på mig tröjor liknande den du hade på bilden. Det gav alldeles för mycket uppmärksamhet, vilket jag absolut inte ville ha!
    Dessutom hade jag ont i ryggen av dem, var tvungen att somna på min spikmatta nästan varje kväll.
    För mig var det också viktigt med amningen, därför väntade jag med att operera mig. Men för drygt ett år sen förminskade jag dem och det var f-n det bästa jag gjort. Nu har vi bara ett barn och det finns såklart en möjlighet att vi får fler. Men amningen funkade aldrig med ettan så om jag kommer att kunna amma det barnet eller ej spelar ingen större roll. Och jag har inte haft ont i rygg eller axlar what so ever efter operationen.
    När min son var nyfödd hade jag för övrigt K-kupa. Sexigt? Inte särskilt, det såg groteskt ut!
    Precis, jag har inga nyare bilder eftersom att jag inte klär mig på ett sådant sätt så att brösten ska framhävas så gott det går, därför blev det en sådan gammal bild.
    Jag har dock inte så stora ryggproblem tack vare att jag alltid tränat och är stark och med en stabil benstomme dessutom, men jag tänker att jag med tiden skulle få rejäla ryggproblem oavsett om jag tränar eller ej och vill inte öka på risken att gå dubbelvikt när jag är 70...

Ingen i min släkt har haft problem med amning och då har både mormor och farmor väldigt stora bröst. Om det trots allt ändå visar sig att amningen inte fungerar nu när första barnet kommer så är det möjligt att jag väljer förminskning innan. Vi får se, helst vill jag vänta till efter alla barn vi vill ha är födda så att jag inte riskerar att gå upp under graviditeter och få större bröst IGEN efter en förminskning. 

Ligger nu också på J/K-kupa, annars K/L, men har fått gå upp i omkrets medan brösten behållt sin storlek rätt bra hittills (vecka 25). Vågar dock inte riktigt tänka på hur det kan bli när mjölken rinner till... 
  • c89
    vitlöksbröd skrev 2012-06-17 18:56:12 följande:
    Åh, en storbystad dam!
    Måste passa på att fråga dig, var köper du BH:ar? :)
    England. Nästan alltid från bravissimo.
    Gladskit skrev 2012-06-17 19:03:05 följande:
    Tuff sits. Hittade aldrig någon som funkade så på det sättet var det en lättnad när vi fick lägga ner amningen, för jag ville knappt visa mig bland folk. Min man köpte någon sorts "amningstopp" i nätmaterial på apoteket minns jag. Som att den var något stöd överhuvudtaget, jag bara garvade när jag tog den på mig

Jag har inte haft problem med ryggen heller, inte när jag var yngre. Utan det var mycket i förebyggande syfte också. Även innan min OP har jag löptränat och sprungit 3-4 mil i veckan med tredubbla sportbh'ar i många många år. Men du må tro att det blev skillnad när den extra tyngden försvann. Ljuvligt!
    Jo... jag köpte hem en amnings-BH från en "ny" engelsk sida, en royce som "ska" vara bra... yeah right...inget stöd alls och bandet runt om veckar sig under brösten och viker sig dubbelt och skit. Går ju inte röra sig utan att den sätter sig fel. Nu hade jag ändå tänkt ha den som "att sova i"-amningsbh så det gör ju inte så mycket. Men man lägger ju inte gärna en jävla massa pengar på att chansa och köpa diverse amnings-bh:ar från england. Är ju trots allt en veckas leveranstid minst och så kostar det ju lite att skicka tillbaka också. 

Drygt att det inte verkar finnas en enda butik här i närheten som tar hem stora amningsbh:ar. Change har bara till 85i och det är skrattretande för litet redan nu tyvärr Gråter

• c89
    ÄlskadeT skrev 2012-06-17 20:09:14 följande:
    Passar på att slänga in ett tips till mina storbystade medsystrar!

Twilfits minimizer-BH är superbra! Sitter bra och är riktigt skön. Tydligen deras storsäljare!
    Dom har väl bara till G typ?! Obestämd
  • c89
    Gladskit skrev 2012-06-17 21:05:17 följande:
    Tänkte precis samma sak, där kunde jag möjligen handla när jag gick i högstadiet.
    Några HH-kupor fanns där aldrig i alla fall..
    Mjo. Mina boobies har växt i snitt en kupstorlek om året sedan de började växa öht. Började på A-kupa när jag var 11-12, hade väl D-kupa i nian och sedan har det fortsatt med en kupstorlek om året, så låg väl på G när jag var 17-18.

Efter 20 har jag dock gått upp en del i vikt i övrigt också, började med antidepp-viktuppgång och när man väl hade några extrakilo så blev det tydligen mycket lättare att gå upp i vikt, något jag haft väldigt svårt för innan... Har tänkt ta tag i det efter graviditeten också. 
    Hade en period när jag verkligen körde stenhård viktväktardiet i hopp om att ALLT på kroppen skulle bli mindre och gick ner hela 12 kilo på 2-3 månader. Inte en enda kupstorlek försvann så jag antar att min kropp har just brösten som främsta fettreserv tragiskt nog Tungan ute 
  • c89
    Anonym (♀) skrev 2012-06-18 11:24:45 följande:
    Nej. En dubbelstorlek är för fylligare byst, som egentligen är G, men som pga rondören inte riktigt ryms. De flesta detaljister har AA-A-B-C-D-DD-E-F-FF-G-GG-H-HH-J-JJ-K-KK-L. Storlekssystemen är inte helt jämförbara internationellt sett, därför måste man hålla koll på vilket storlekssystem man beställer ur.
    Precis... beror på tillverkare och var man köper från. Just när jag köpt innan från england (och just det märket) så motsvarar min storlek 85K istället 38J.
    Vissa system hoppar över bokstäver och har t.ex DD-F-G-H-HH-J osv. Så det är inte så lätt att svara på skillnaden eftersom att det helt enkelt är olika.
    fiiinally skrev 2012-06-18 11:31:20 följande:
    HEEEEEJ c89! :):)

Innan graviditet hade jag det som, om det fanns, hade hetat 65AAAAA. 13cm i skillnad blir ju A, och 11cm AA tror jag. Jag hade 5cm i skillnad. Vet inte riktigt vad jag har nu, har alltid haft för stora BH så kan fortfarande använda många av min vanliga.
    HEEEEEJ sötnos! Solig
  • c89
    Anonym (:)) skrev 2012-06-18 12:05:04 följande:
    Hmm det där förstod jag inte.[/quote]Jo jag mena såhär . Varje gång man går ner i omkrets så går man upp en kup storlek . Du har alltså 95A hade du gått ner lite i omkrets så hade det blivit 90 B eftersom man får upp i kupa om man går ner i cm . Så din storlek 95A borde vara som en med 70 F . Alltså lika stora bröst bara att den med 95A antagligen är väldigt kraftig i övrigt mesans den med 70 F är mager förmodligen i övrigt . Alltså 95A låter som små bröst för det är À men det är vel inte det du har ganska stora va ?
    Generellt sätt kan man säga så, men stämmer inte för alla. Det är ju relativt

A-kupa är ju SMÅ bröst i förhållande till kroppen i övrigt medan t.ex J-kupa är STORA bröst i förhållande till kroppen i övrigt.
    Däremot kan ju själva volymen på brösten skilja sig beroende på hur pass smal/mullig/tjock man är. 

Många tror ju t.ex att D-kupa är så himla stort. Tänk då på att t.ex Kenza själv sagt att hon har 70d. Det är alltså relativt stort i förhållande till hennes kropp, men ändå inte så stora bröst volymmässigt för att hon är liten i övrigt. I det fallet så kan det stämma att hon har lika stora som någon som har 85a.

När någon däremot har 75G så stämmer det nog inte riktigt att man uppfattar dessa som lika stora, eller mindre än någon som har 95C eftersom att man ju i regel uppfattar bröststorlekar lite relativt, alltså hur stora de är i förhållande till kroppen och då är det alltid bara kupstorleken som spelar roll.
Svar på tråden BH-storlekar?