• Cornellia
    ÅsaS skrev 2012-12-30 22:32:21 följande:
    75F senast jag mätte...
    Varför den förvånade gubben?
  • Cornellia
    ÅsaS skrev 2012-12-31 14:20:49 följande:
    Tja....den förvånade gubben... jag vet inte riktigt faktiskt. Kanske reaktionen det väcker hos många när man har stora bröst :)
    Fast 75F är ju inte direktnågon speciellt stor storlek?
  • Cornellia
    Anonym skrev 2013-01-01 20:45:01 följande:
    DD är mindre än E.
    Det beror ju på.

UK/USA DD är samma sak som svensk E. Men UK/USA DD är ju mindre änUK/USA E. Svensk DD finns inte.
  • Cornellia
    ÅsaS skrev 2013-01-02 13:59:07 följande:
    Jag ska mäta här hemma och så lägger jag ut måtten här till alla BH-experter så får ni vilt diskutera vilken storlek som jag ska ha ;)

Skratt /Åsa 
    Fast det går inte att mäta sig fram till vilken kupstorlek man bör ha, det måste provas fram eftersom även formen på brösten spelar roll.
  • Cornellia
    Elin 885 skrev 2013-01-02 12:22:28 följande:
    på lindex så heter det DD och sen F, E finns inte där.
    Isf var den väl slut just då. För E finns i alla storleksskalor (den svenska (internationella),den franska, den australiensiska och usa/uk)
  • Cornellia
    Cornellia skrev 2013-01-03 07:13:46 följande:
    Isf var den väl slut just då. För E finns i alla storleksskalor (den svenska (internationella),den franska, den australiensiska och usa/uk)
    Rättar mig själv. USA skalan kan ibland hoppa över E och använda DD istället. Men i de fallen hoppar dom även över F och ersätter med DDD.
  • Cornellia
    Elin 885 skrev 2013-01-03 10:24:38 följande:
    ? hur då inte riktiga bhar? säljer dom låssas-bhar? jag köper alltid mina därifrån och är nöjd.

Va bra. Men dom är ett skämt om man snackar om att ge stöd för en byst som behöver stödet.
  • Cornellia
    Ernst Hugo skrev 2013-01-03 12:46:31 följande:

Du ser inte riktigt ut att ha 85/90J

Har du samma storlek nu? 

Ja. Men det har varierat med min vikt, så det är inte säkert att jag har det på bilderna.
  • Cornellia
    ÅsaS skrev 2013-01-03 21:29:53 följande:
    Ok. Då var det färdigmätt :) Nu får alla experter här avgöra vad jag har för storlek :)

Mått under brösten var 72 cm
    Högsta mått över brösten var 96 cm.

Och så var det ju det där med formen Cornellia ;) och det tänkte jag att bilden skulle illustrera.
    Fast mina är nog lite större...men formen känns ganska rätt :)

Ja, vad sägs??

Kramar Åsa

Att enda sättet att veta vad man har för storlek är att prova. Mått och bilder säger öht ingenting.  
Svar på tråden BH-storlekar?