Inlägg från: Anonym (Love) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Love)

BH-storlekar?

Anonym (...) skrev 2012-07-21 21:19:40 följande:
    Haha, jag har för mig att bågarna på en A-kupa är betydligt mindre än bågarna på en i-kupa...Glad Men det blir säkert jättefint.
    Bågarna följer ju omkretsen?
  • Anonym (Love)
    Sanda skrev 2012-08-06 22:32:30 följande:
    Jag har gått ner massa i vikt och har ingen aning vilken storlek jag har mer. Vill beställa nya på nätet. Någon som vet en bra site där man kan mäta sig till sin storlek? Omkrets fattar jag ju men kupan?
    Man kan inte mäta sig till vilken storlek man ska ha, det måste man prova fram.
  • Anonym (Love)
    Anonym (Sofi) skrev 2012-08-28 12:39:13 följande:
    Alla tjejkomisar jag har ligger mellan A-C endast en som ligger över på typ F men hon är rätt rund.

Så för min del så stämmer butikens val bra.

Fast det är ganska välkänt att väldigt många kvinnor har för små kupor och för stor omkrets.
  • Anonym (Love)
    alice85 skrev 2014-03-14 20:14:55 följande:

Enligt min erfarenhet har change rätt stora kupstorlekar, men prova en 80 c eller D nästa gång du är på Lindex, du kanske blir förvånad. Eller en 75 D eller E till och med. Själv har jag 65F, så ungefär lika stor bröstvolym som någon som har 80C.
    Change har små kupor om man jämför med andra märken.
    SAD skrev 2014-03-14 20:09:56 följande:
    Nu blev allt knas, har i vanliga fall om man köper bh på hm, lindex mm 80b men när jag gick in på change hemsida och räknade ut min storlek så stod det att jag hade 80DD hur kan det komma sig!?
    Troligen för att du inte har korrekt storlek idag. Många har för små kupor och för stor omkrets.
Svar på tråden BH-storlekar?