• Anonym

BH-storlekar?

Persika= A

• Anonym
    Sanda skrev 2012-08-06 22:32:30 följande:
    Jag har gått ner massa i vikt och har ingen aning vilken storlek jag har mer. Vill beställa nya på nätet. Någon som vet en bra site där man kan mäta sig till sin storlek? Omkrets fattar jag ju men kupan?

Tänk på att storleken som du får fram när du mäter omkretsen inte är den storlek du ska ha. En bra bh ska sitta så hårt åt runt om att det är den som bär upp brösten. Axelbandet ska sitta så löst att de nästan åker ner. För mig innebär det 10-13 cm mindre än vad måttet säger, dvs om jag mäter säg 80cm under bysten så ska jag ha en omkrets på 65-70 i bh. Det kan vara bra att mäta för att ha något att utgå ifrån men sen måste man testa, testa och testa sig fram mellan olika märken och typer av bhar. Åk till en välsorterad och kunnig affär och be om hjälp och räkna med att det kommer ta ca 2 timmar. Lycka till.
  • Anonym

65 H.
    Tycker inte de ser så stora ut som de är. 

• Anonym

Jag har 70B nu. Ibland 70C. Ibland tom 75A :/ Mina bröst pendlar minst en storlek varje månad efter menscykeln..

• Anonym
    linamums skrev 2012-08-02 08:45:32 följande:

Men då behöver du ingen bh egentligen va ? Alltså en 65 B är ju som en 70 À .Och a är vel liks med noll eller ?
    Nej så är det inte. Siffrann mäter hur bred man är runt ryggen. Jag har väldigt smal midja och är liten runt ryggen, även om brösten växer så går jag inte upp i siffran. Har tex 70 C ibland, ibland 70B när dom är mindre. 75 är för stort runt kroppen, kupan är ju själva bröstet..
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-11 13:02:13 följande:
    Jag avskyr snacket om bh-storlekar! Det är omöjligt att säga en kupstorlek och på det sättet avgöra hur stora tuttar någon har utifrån det! Allt beror på förhållandet mellan kup och bandstorlek!
    Jag kan alltså ha:
    80 A
    75 B
    70 C
    65 D
    60 E

Ser ni sambandet? Ju större kupa, desto mindre band! Någon som vill gissa hur stora lökar jag har? En handfull, eller som en mindre vattenmelon?;P

Jag väljer att ha mindre kupstorlekar och större band, då jag tycker att det är bekvämare! Men ultimat i omkrets för mig är 65 eller 70. Det sitter som en smäck. Så för att komma med ett svar på frågan: jag har 70 C eller 65 D! 
    Det måste ju vara för att dina bröst är rätt platt byggda och sitter över ett stort område??
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-08-11 21:36:21 följande:
    Det måste ju vara för att dina bröst är rätt platt byggda och sitter över ett stort område??
    Haha, va?? Skulle vilja se hur bröst ser ut, som är "platt byggda och sitter över ett stort område"!:) 

• Anonym

65I inte det lättaste att hitta. Men jag kan ju ha 70H också :)

• Anonym
    Anonym (Tjej) skrev 2012-06-17 11:45:12 följande:
    Silikon, aldrig att jag skulle operera in plast i min kropp
    Silikon är silikon & inte plast!
Svar på tråden BH-storlekar?