• Anonym

Hur vet man?

Ja som rubriken lyder, hur vet man? Ifall man aldrig varit med en tjej, varken är kär eller tänder på tjejer är man väl inte homo/bi? Har en vän till mig som är väldigt orolig, hon är hetro men tänker på homosexualitet och det har gjort henne lite rädd. Sade till henne att det är normalt i hennes ålder då hon är 15 år och dom flesta brukar fundera över vad dom är, det brukar gå i perioder. Vad har ni och säga om detta? Ska hon låta tankarna vara? Hon skulle i alla fall inte vilja vara tillsammans med någon tjej... så vad säger ni? Hur ska jag hjälpa henne, hon är väldigt orolig att tankarna inte kommer gå bort och att hon ska må dåligt livet ut (haha lilla vän)

• Svar på tråden Hur vet man?
  • solskina

Hälsa henne att jag är gift med en man och 42år, men vet fortfarande inte om jag är hetro eller bi.

Varför låsa fast sig i tanken. Det blir som det blir. Alla är i slut ändan människor.  

• Anonym

Läst runt lite på Internet, och även bland forum kommentarerna. Såg att det fanns ganska så lika trådar så tror nog det är något i perioder. Tror nog hon skrämmer upp sig själv lite. Hon har ju aldrig gillat någon tjej, inte heller känt sig attraherad. Sist hon var kär var det i en kille för ca 2 veckor sedan. Men hon fick tanken helt plötsligt och det gjorde henne nog rädd. Hon har väl ingenting att oroa sig för? Ifall hon varken gillar eller tänder på tjejer kan hon knappast vara homo/bi eller?

• lykantrophona

Dessutom, varför vara rädd för något sådant? Är du säker på att det här handlar om "din kompis" eller har du bara startat en ny tråd?

Om man inte kan sluta tänka på något och oroar sig jämt och ständigt låter det som tvångstankar, och de är inte alltid logiska. Kanske är det dags att prata med någon som kan hjälpa en med det, typ BUP.

Varför man skulle vara rädd för att vara bi eller lesbisk är något som övergår mitt förstånd, men så är jag ju bi. Ett uttökat utbud är väl inget att klaga över. ;) Men det verkar som "din kompis" är straight. Har man bara intresse för det motsatta könet, och inget för samma, är det väl hetero man bör kalla sig.

• Anonym
    lykantrophona skrev 2012-06-17 13:13:53 följande:
    Dessutom, varför vara rädd för något sådant? Är du säker på att det här handlar om "din kompis" eller har du bara startat en ny tråd?

Om man inte kan sluta tänka på något och oroar sig jämt och ständigt låter det som tvångstankar, och de är inte alltid logiska. Kanske är det dags att prata med någon som kan hjälpa en med det, typ BUP.

Varför man skulle vara rädd för att vara bi eller lesbisk är något som övergår mitt förstånd, men så är jag ju bi. Ett uttökat utbud är väl inget att klaga över. ;) Men det verkar som "din kompis" är straight. Har man bara intresse för det motsatta könet, och inget för samma, är det väl hetero man bör kalla sig.
    Hej!
    Ja, jag är helt säker på att det är min kompis det handlar om. Jag är inne på hennes konto därav har jag valt att vara anonym.

Oj, nu såg jag att trådarna var väldigt lika, men med tanken på att jag inte har ett konto och använder mig av hennes just nu så vet jag inte ifall det är hon som har startat den tråden eller inte. Hon har snackat med mig, och jag ville bara se vad ni på familjeliv säger. Tror dock inte att det är hon som har startat den tråden då hennes dator är ur funktion.

Ja, jag har försökt att prata med henne om det. Hon vill inte göra en så stor grej utav det. Då det bara är tankar och inga känslor.
  • Anonym (r)

Mitt Stora Homotest:

Känner du dig attraherad av personer med samma kön som du?
    Blir du kär i personer med samma kön som du?

Om du har svarat nej på båda frågorna är du straight.
    Om du har svarat ja på båda frågorna är du homo/bi.
    Svarade du ja på en och nej på en, gå då vidare till nästa del av testet.

Skulle du kunna tänka dig att ha sex med en person av samma kön som du?

Om du har svarat ja på frågan är du väl mer biSEXUELL. Det är inte alls ovanligt att man tänder på båda könen men bara blir kär i ett av dem.
    Om det är tvärt om, att du kan bli kär i båda könen men bara attraheras sexuellt av det ena är du också bi!

Det är verkligen inte svårare än så.

Fan vad ni oroar hela tiden! Är man inte attraherad av personer av samma kön som en själv är det väl ganska självklart att man är straight?!
    Det är inget konstigt att vara lite förvirrad i tonåren, men det låter ju som att din "kompis" är förvirrad över något hon inte ens behöver vara förvirrad över...

• Anonym

Men det klart som fan att hon oroar sig, ifall hon alltid varit hetro, och sedan plötsligt får tanken om homo/bi? Skulle också oroat mig faktiskt.

• Anonym (r)
    Anonym skrev 2012-06-18 10:56:21 följande:
    Men det klart som fan att hon oroar sig, ifall hon alltid varit hetro, och sedan plötsligt får tanken om homo/bi? Skulle också oroat mig faktiskt.
    Men hon är ju inte attraherad av tjejer?! Det är som jag plötsligt skulle bli orolig över att jag egentligen var afrikan liksom (jag är vit). Är hon inte attraherad av tjejer så är hon hetero. Svårare än så är det inte.
  • Anonym

Nej det är hon inte. Tror riktigt inte att hon oroar sig över det, utan tanken. Hon vet ju själv att hon är hetro. Tänk dig själv i hennes situation, att man plötsligt börjar tänka på något man inte är och inbillar sig saker, det är ju inte precis något du heller skulle tycka är så speciellt kul. Men ja, skrev tråden för att få lite råd inte för att börja argumentera om det :)

• Anonym

Sen vill jag mer än gärna veta vad attraherad betyder. Jag vet det liksom i helhet men mer specifikt :)

• lykantrophona
    Anonym skrev 2012-06-18 16:34:49 följande:
    Sen vill jag mer än gärna veta vad attraherad betyder. Jag vet det liksom i helhet men mer specifikt :)
    Det beror på vilken sorts attraktion vi pratar om. Men pratar vi om sexuell attraktion, är det helt enkelt att man finner någon sexig, blir kåt, skulle vilja ha sex med den personen etc. Pratar vi om romantisk attraktion är det önskan om att ha ett romantisk förhållande med den personen. Oftast brukar dessa överlappa, men behöver inte nödvändigtvis göra så.

Eller så kollar man på vad ordet är bildat av ... attraktiv = tilldragande. Något som drar en till sig.
Svar på tråden Hur vet man?