• Anonym (Sarah)

Inga fosterrörelser vecka 19?

Jag är gravid med mitt första barn och är i vecka 19 (18+1). I vecka 10 var jag VUL och allt såg bra ut. Sedan dess har allt gått bra, inga blödningar, lagom med illamående och trötthet som började släppa så smått i vecka 15 osv. Mina bröst är stora och ömma och magen har växt men jag känner inga fosterrörelser!  Har ca en gång i veckan sen vecka 16 känt nått fladder, nån puff i magen men inget annat. Jag ska på RUL nästa vecka och jag är så nervös att jag nästan storknar. Det verkar som om alla känner puffar och fladder hela tiden och i min vecka känner folk visst sparkar.Kan det vara normalt att inte känna något än?  

• Svar på tråden Inga fosterrörelser vecka 19?
  • Anonym

Det kan vara helt normalt, mitt fjärde barn kände jag inte av förrän vecka 20

• Litenloppa

Är nu i vecka 17+6 med mitt tredje barn och har känt rörelser sedan v 16 denna gång men fortf bara svagt och knappt varje dag.. Första graviditeten kände jag rörelser först i v 22 (!) och andra gången i v 19 så jag tror inte det är ngt att oroa sig för!

• Anonym (Sarah)

Skönt att höra! Jag har inga som helst andra tecken på att nåt skulle va fel annars så därför vill jag inte ringa ner min BM!

• Bella2012

Jag kände inget förens i v23 ungefär, men var orolig och ringde min BM stup i kvarten och fick alltid komma och lyssna på hjärtat som slog precis som den skulle.

Så det kommer :) 

• Lussekatta

Jag kände inget förrens i vecka 19 med mitt andra barn! Med mitt första barn kände jag dock det första "fladdret" i vecka 17. Minns precis vart jag var och vad jag gjorde när det hände

• Sous

Jag gjorde RUL i 19+0 och hade inte känt ett dugg innan dess. Kände första puffen några dagar/en vecka senare i typ 20+0. Och då har jag ändå inte moderkakan i framvägg eller något annat. Nu, i v 23, känner jag däremot väldigt tydliga buffar så det kan ändras rätt snabbt.

Jag blev också nervös över alla som kände saker redan i v. 16, men det är alltså inte alls konstigt om du inte känt något.  

• didda

Har du moderkakan i framvägg så kan det dröja innan du känner något. Med dottern (där låg moderkakan inte i framvägg) kände jag tydliga rörelser från v16 men i min nuvarandre graviditet (moderkakan i framvägg) kände  jag ingenting förrän framåt v 21-22. Nu i v 30 så är det desto livligare

Du ska se att allt är som det ska!

• Aur0ra

Jag är i v.19 (18+2) å har heller inte känt något, men jag vet att det är något där =)
    Ska kika på den lille på RUL på Tisdag =) 
    Finns ju folk som varit gravida och fött barn utan å veta att dom varit gravida, kan inte tänka mej att dom känt ngt alls ;)

• Anonym (Sarah)

Tack alla snälla för era svar! Nu känns det mycket bättre!

• Filuren83

Oroa dig inte. Jag är gravid med mitt första och kände inget förrän i vecka 19+1. Nu är det full fart där inne!

• cozmoz

Jag väntar mitt fjärde barn......började inte känna av henne förrens runt vecka 22.....

• MollyMilly

Jag kände ingenting förrän i v 21. Jag hade moderkakan på framsidan o det kan dämpa att man känner rörelser, det kanske du oxå har :) I min andra graviditet kände jag det tidiagare trots att moderkakan låg i framvägg denna gången oxå, så det kan nog va väldigt olika :)

• Anonym (Sarah)

Återigen, tack så mycket för alla svar. Var på ul och allt såg jättebra ut!

• PolyPond

Jag hade inte ens moderkakan i framvägg, men kände ändå ingenting förrän kring vecka 23-24. Nu ligger en välskapt liten individ intill mig och trynar.

• Aur0ra

Samma dag jag gick in i v21 började min knodd kännas =D Nu kickar hon ordentligt varje dag =D 22+1 :D

Svar på tråden Inga fosterrörelser vecka 19?