• Anonym (mamma)

Umgänge

Det var umgänge igår med pappan. Och när jag skulle lämna henne grät hon o när jag hämtade henne ville hon inte jag skulle röra henne hon har sovit så dåligt inatt drömt mardrömma grät så i sömnen.

Hon är 2 år.  Vill inte se min dotter såhär. Och nej det är inte för hon går ifrån sin `pappa` hon har varit sånhär innan o när jag drog in på umgänget då då mådde hon bättre.

Är det nån som har som mig?     
  • Svar på tråden Umgänge
  • Barbamamah

Hur är pappan och hur är deras relation? Har dom regelbundet ungänge ofta eller har hon umgänge med en person hon knappt känner? Vad har du för relation till pappan?

• Anonym (mamma)
    Barbamamah skrev 2012-06-17 08:25:25 följande:
    Hur är pappan och hur är deras relation? Har dom regelbundet ungänge ofta eller har hon umgänge med en person hon knappt känner? Vad har du för relation till pappan?

Det är inte bra för varje umgänge så blir hon arg suro gråter så mycket o vill inte sova vill inte äta. Men hur det går när hon är med pappan och stödpersonen så säger hon det går bra men han är stirri o nervös är han. de träffas en gång i veckan i två timmar. Jag har ingen kontakt med honom han har sårat mig djupt och det sitter i o jag har försökt o samarbetar med honom men han är riktig elak. Han kan väl sköta om sin dotter man behöver inte säga till honom om saker han har syskon som han har passat.
  • Anonym

Sköt hämtning och lämning på dagis. Många barn mår bättre av det. Funkar inte det kan ni mötas i en lekpark och så kan den som lämnar avvika lite smidigt, och säga hej då, när leken är rolig.

Varför gråter barnet o vad säger du då?

• Anonym
    Anonym (mamma) skrev 2012-06-17 08:33:59 följande:
    Det är inte bra för varje umgänge så blir hon arg suro gråter så mycket o vill inte sova vill inte äta. Men hur det går när hon är med pappan och stödpersonen så säger hon det går bra men han är stirri o nervös är han. de träffas en gång i veckan i två timmar. Jag har ingen kontakt med honom han har sårat mig djupt och det sitter i o jag har försökt o samarbetar med honom men han är riktig elak. Han kan väl sköta om sin dotter man behöver inte säga till honom om saker han har syskon som han har passat.
    Inlägget är svårt att förstå. Brukar du ha hans syskon som barnvakt och du har svårt att lämna barnet för han har varit elak med dej? Kontaktpersonen kan hämta och lämna barnet hos dej så blir det lättare för er alla.
  • Anonym (mamma)
    Anonym skrev 2012-06-17 08:37:10 följande:
    Inlägget är svårt att förstå. Brukar du ha hans syskon som barnvakt och du har svårt att lämna barnet för han har varit elak med dej? Kontaktpersonen kan hämta och lämna barnet hos dej så blir det lättare för er alla.

Jag menade att pappan sa jag kan väl sköta om min dotter har ju sköt om mina syskon. Hans syskon.

Men hans syskon är inte samma som tösen min.  Har har aldrig hjälpt mig med tösen.

Han har bara bråkat med mig å ändå kommer han undan med sina lögner     
  • Barbamamah
    Anonym (mamma) skrev 2012-06-17 08:33:59 följande:

Hur kommer det sig att hon reagerar så starkt? Två timmar är inte lång tid och ett barn på två klarar till och med av att ha en medeldålig barnvakt så kort tid och borde rimligtvis klara av två timmar med sin pappa. Han lär ju inte misshandla eller vanvårda henne med en stödperson närvarande eller?
  • Anonym (mamma)
    Barbamamah skrev 2012-06-17 08:40:32 följande:

Hur kommer det sig att hon reagerar så starkt? Två timmar är inte lång tid och ett barn på två klarar till och med av att ha en medeldålig barnvakt så kort tid och borde rimligtvis klara av två timmar med sin pappa. Han lär ju inte misshandla eller vanvårda henne med en stödperson närvarande eller?

Nej men han är stirri o nervös har hon sagt umgängetstödet men det har inte kommit fram i rätten för det struntar min advokat i
  • SOL123

Jag har haft lika med mina barn. De kunde bara vara hos pappan varannan helg och det funkade inte. de skrek och grät innan, när de var hos honom längtade de bara hem och när de kom tillbaka till mig var de hemskt mammiga, kunde inte sova och gick utbrott mm vilket lugnade sug efter kanske 5-7 dagar hos mig. Sedan började det om igen. Vi bestämde oss för att nattumgänge inte var aktuellt och allt har blivit mkt bättre nu!

• Anonym
    Anonym (mamma) skrev 2012-06-17 08:40:27 följande:
    Jag menade att pappan sa jag kan väl sköta om min dotter har ju sköt om mina syskon. Hans syskon.

Men hans syskon är inte samma som tösen min.  Har har aldrig hjälpt mig med tösen.

Han har bara bråkat med mig å ändå kommer han undan med sina lögner     
    Då har han erfarenhet av barn så han borde inte ha problem att ta hand om sin dotter ett par timmar. Visst är ert barn en  annan person än hans syskon men det borde inte vara problem ändå. Det låter som han har stämt dej så han vill ha sin tös hos sej. Du måste försöka bita ihop och inse att det blir umgänge även om du önskar att det inte blev det. En fördel är väl att du fått igenom umgängesstöd för barnet under en tid.

Er relation spelar ingen som helst roll för umgänget.
  • Barbamamah

Kan du strunta i din och pappans relation? Försöka glömma vad som har hänt även om han betett sig illa mot dig. Kanske gå och prata med någon professionell för att komma över allt skit. Du och din dotter har separata relationer till pappan. Du och pappan behöver knappt ha någon relation eftersom ni inte är tillsammans längre men din dotter kommer alltid att ha en relation till honom eftersom det är hennes pappa. Han har kanske betett sig illa mot dig men kan trots detta förhoppningsvis bli en bra pappa till din dotter.

Svar på tråden Umgänge