Inlägg från: Jag och mitt mammaliv |Visa alla inlägg
  • Jag och mitt mammaliv

Amning hela natten..

Hej!! Har en liten kille på knappt tre veckor som ammar hela nätterna! Han sover mellan 23-02 men sen ammar han ca 45 min-1 h och sover kanske. 30-45 min innan han ska amma igen 45 min-1 h och sen håller det på så fram till kl 8-9 då vi går upp... Är det ngn annan som känner igen sig? Tips på hur jag kan göra? Är andra barnet så behöver ha honom så tyst som möjligt på natten för att inte väcka atorasyskonet!! Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Amning hela natten..
  • Jag och mitt mammaliv

Oj tack för alla svar! Napp tar han men den duger inte på natten! Vi samsover och jag liggammar... Ville mest höra att det var fullt normalt men går över om ett tag ;) då orkar jag kämpa på ett tag till!

• Jag och mitt mammaliv

En fråga till: jag kan inte pumpa ur en droppe ur mina bröst men bebis går upp som han ska så då borde det väl finnas mjölk? BVC sköterskan ville jag skulle mata till för att se om han blev mer nöjd men jag vill ju inte förstöra amningen... Problemet är att han aldrig sover mer än 20 min om han inte sover på mig eller min man.. Kan det bero på hunger? Hjälp mig!! Trött och vilse i amningsdjungeln..

• Jag och mitt mammaliv

Ja!! Började sätta mig upp när jag ammade så nu äter han två ggr mellan 23-08/09 à 30 min!! Jag mår mkt bättre! Visst, jobbigt sitta upp 30 min men lätt värt det när jag får sova 2,5-3,5 h efter!!! :)

• Jag och mitt mammaliv

Jag ammar detta barn men mitt första barn är uppvuxen på flaska och ja, det är skillnad!! Fri amning är det som är det råd man får och ska få men när det gäller flaskmatning så ska man försöka hålla 3-4 timmar mellan målen om det ätit ordentligt sist de åt, då ska man istället försöka ge napp och trösta! Flaskmatande barn behöver också närhet och få sutta vilket de då ska göra på nappen och i famnen, ett ammande barn kan man lägga till bröstet då en hel del ammande barn inte tar napp!

Svar på tråden Amning hela natten..