Inlägg från: Stissig |Visa alla inlägg
  • Stissig

Mattebegåvad ettagluttare

caliningrad skrev 2012-08-03 10:34:53 följande:

Men har du nånsin jämfört de metoder som används i Sverige med de som används i Singapore? Väldigt mycket forskning finns kring Singapore maths och varför denna läroplan är överlägsen.

Jag känner så många svenska barn som inte ens kan multiplikationstabellerna!
    Allt du nämner borde vara behärskat i slutet av lågstadiet.

Men jaja nu har vi fattat singapore är överlägsna i matte men de sociala kunskaperna om att inte spamma och tjata kommer de också från singapore eller?
  • Stissig
    caliningrad skrev 2012-08-03 10:42:46 följande:

Nu är vi tillbaka till sandlådan igen. Så snart man påpekar att den svenska läroplanen och framför allt de metoder som används är kassa och försöker ha en seriös diskussion kring det kommer vi in i det sociala samspelet som alternativ till kunskap.

Den svenska skolan är verkligen enbart ett nöjesfält. 

Seriös? Är upprepande av samma sak hela hela tiden seriös? Du började ju genom att bete dig som en skitunge som inte får all uppmärksamhet. I SINGAPORE. Lite som "På Baliiiiii"
  • Stissig
    Tuffen skrev 2012-08-18 19:13:07 följande:
    Min son som ska börja trean löst nyss detta tal direkt: "Janne hade några djur. Alla hans djur förutom 4 var fåglar. Alla förutom 4 var katter. Och alla förutom 4 var hundar. Hur många djur hade Janne?" Jag tog betydligt längre tid än så på mig att lösa problemet. Undrar hur många i hans ålder som fixar detta tal på direkten? 

Vad är svaret då? Är dom 12 djur? Eller jag fattar inte..
Svar på tråden Mattebegåvad ettagluttare