Inlägg från: Anonym (nervös) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nervös)

längtar efter + efter missfall

Hej jag fick ett missfall i oktober förra året... Å  det har tagit mig några månader att komma över  detta!
    Men jag har varit redo att försöka bli gravid igen i några månader nu... Men är sååå orolig för att något har hänt med min kropp, då jag inte blir gravid :(
    Mina två tidigare graviditeter har jag blivit gravid första månaden... Jätte snabbt!!!
    Men nu tar det flera månader....
    Jag är rädd och längtar efter ett +

Undrar om det kanske finns fler därute om tänker som jag???

• Svar på tråden längtar efter + efter missfall
  • Anonym (nervös)

Tack snälla för alla svar.... Det känns sååå skönt å veta att det finns fler som är oroliga =)
    Som du skriver (Mia), så försöker jag att inte tänka på det heller. Men jag skulle ha fått min mens idag. Men har som ni förstår inte fått den.
    Kan vara en missbedömning av dagen, då mensen inte alltid kommer regelbundet som förr... Men tyvärr så kutar tankarna runt som vilddjur i skallen just nu!
    Det blir när det blir =) Men gärna nu!!!!

• Anonym (nervös)

Hej
    Hoppas ni har haft en trevlig helg med mycket mys och god mat =)
    Jag har fortfarande inte fått min mens än... Så i torsdags tog jag ett test och jag plussade +....
    Men jag "vågar" inte tro på det, låter kanske konstigt... Men jag har känt mig lite konstig i magen, typ mild mensvärk... Får testa igen om några dagar =)

Vore  jätte kul å följa med er på eran väg oxå så skriv gärna hur ni känner och hur det går för er =)

Kram Kram

• Anonym (nervös)

Jag håller alla tummar å tår jag har, för er allas skull... Hoppas verkligen att ni får +

Vet ni om man kan få ett ultraljud tidigare än v13... typ v8 eller liknande???
    Jag fick missfall i v13 förra ggn, men fostret var storleksmässigt bara i v8 =( Kroppen är ju lite sen!

Lite fakta om mig som startade tråden :)
    Jag bor i Jönköpingslän, i ett hus tillsammans med min sambo och 2 barn... Det är två flickor på 6 och 2,5 år.
    De är det bästa jag har.... Tack vare dem klarade jag av mitt missfall så bra som jag gjorde...
    Själv är jag 32 år och jobbar 100% på industri, men ska gå ner till 86% efter sommaren...
    Jag har en hobbyverksamhet där jag säljer hudvård/kosmetik produkter, vilket jag älskar och hoppas att jag kan bara kan syssla med det i framtiden =)

Vore kul om ni berättar lite om er själva *nyfiken* =)
    Kram Kram på er

• Anonym (nervös)

Så kul att det är så många med på tråden  =) det gillars!!!!

Jag håller tummarna för alla hela tiden att ni ska få Plus
    Jag har ju fått mitt + men kan inte glädjas åt det... Vågar inte berätta för nån, vågar inte vara för glad... Man är rädd hela tiden att nåt dumt kan hända!
    Inte kul...

Lycka till Hjärta

• Anonym (nervös)

Hej jag + ganska tidigt i denna tråden... Men nu idag har jag varit på sjukhuset pga värk och missfärgad flytning.
    Gick där ifrån i tårar... Jag hade ett MA på G.
    Chansen att få två ggr var inte så vanligt fick man höra... Men ändå hände detta mig =(

Som tur är har jag 2 helt fantastiska barn som väntade på mig här hemma med öppna armar... Utan dem hade jag brutit ihop totalt... Just nu har jag en tung sten inom mig, å vet inte hur jag ska bli av med!!!

• Anonym (nervös)

Tack Tessan...
    Jag vet inte riktigt vilken vecka jag var i, men jag tog ett digitalt test och det visade att jag nu skulle ha varit i v6-7.
    Min mens var så oregelbunden efter första MA, så jag har ingen koll =(
    Känns så jobbigt!!!!

• Anonym (nervös)

Jonie: Jodå jag är kvar här på tråden, men "orkar" tyvärr inte skriva...
    Jag vill inte verka negativ, för det mesta jag skulle ha att säga skulle nog ha varit negativt :(
    Men jag tycker det är så kul att läsa om er andra och att det kommer fler å fler in på tråden Skrattande

• Anonym (nervös)

Stort Grattis Jonie!!!! Så kul

Men var det första ÄL efter MF??? Hade du inte fått en mens efter???
    Nyfiken då jag själv inte har fått nån mens efter mitt andra MF, å hoppas på att det kan ta sig iallafall =)

Jag säger bara LYCKA TILL och njut =)

Hoppas det är som themorethemerrier säger: "Jag hoppas att det här är någon slags tur-tråd! ;)"

• Anonym (nervös)
    jonie skrev 2012-07-24 11:41:27 följande:
    Tack fina! 
    Jajamensan, det var första ÄL efter mf. Ingen mens emellan Glad Testade negativt snabbt efter mf och ÄL kom igång ganska fort! (Fyra dagar senare än vanligt bara) Så det kan absolut ta sig direkt!! 
    När hade du ditt senaste mf då?

Jag ska verkligen försöka njuta och inte anta det värsta. 
    Håller tummarna för er alla andra!!!! {#emotions_dlg.flower}
    Ok så kul, då ska jag leva på hoppet ett tag till...
    Hade mitt senaste MF 7 juli... Men jag har inte testat för att se när jag hade min ÄL... Utan myste lite mer än vanligt när jag "kände" att det kunde ha varit ... Jag har alltid känt av när jag har min ÄL...
    Kanske är bäst att låta kroppen villa nån månad innan man sätter igång =)
    (försöker iallafall intala mig detta Flört
  • Anonym (nervös)

Hej igen... Vet att jag inte är så aktiv på tråden , men nu behöver jag prata ut!!!!

Tessan jag är så ledsen för din skull. Jag vet hur det känns, jag hade likadant... 2 på rad =( Fast en ½ år i mellan...
    Men det är bara å ta nya tag, det gör jag nu och hoppas på det bästa...

Jag skulle ha haft min mens i helgen tror jag =) Har inte haft mens än efter mitt MF den 7 juli... Å jag har fortfarande inte fått den!!!! =(
    Köpte ett digitalt gravtest idag för att kolla... Men jag gjorde nåt fel, för jag fick bara fram en bok =( Så jäkla typiskt när jag bara hade ett test. Men jag får väl köpa ett nytt imon, om inte mensen har kommit då ;) hahaha

Till alla er - Ge inte upp!!!

• Anonym (nervös)
    Anonym (rädd) skrev 2012-08-08 22:16:49 följande:
    Hej, Jag har varit gravid två gånger föra året. Första gången hade jag ett utomkvedshavandeskap och sist hade jag ett fördröjt missfall i v.20
    Jag känner mej fortfarande inte redo men när jag vill bli gravid och tänker på de är jag jätterädd att de ska hända igen Rynkar på näsan Jag håller tummarna för er!!

rädd: jag fick mitt första MF 31 oktober förra året och det var först i april/maj i år som jag kände mig redo igen... Man måste själv vara redo tror jag, annars kan allt bli fel för att man oroar sig för mkt... men jag håller alla tummar å tår att det går galant när den dagen kommer Skrattande

Det jobbiga för mig nu är att läkaren sa när jag fick mitt första MF, att det är väldigt ovanligt att få två efter varandra... men det hände ändå.... tänk om det kan bli tre... NÄÄÄÄ nu får jag ge mig, så får jag INTE tänka!!!!!
    Min mor tror att det beror på att jag jobbar för mkt och är för stressad.... men jag tycker nog att det är MF som har gjort mig "stressad"... jaja det blir vad det blir! en bebis snart hoppas jag =)
  • Anonym (nervös)

Tessan samma här egentligen, jag vill inte utsätta mig för detta hemska igen... men samtidigt kan det bli en liten =)
    Jag har med 2 barn som jag är så glad att jag har, de har stöttat mig till max =)

• Anonym (nervös)

Hej jag har varit hemma från jobbet idag, då jag har denna hemska huvudvärk (läs migrän)...
    Men när jag vaknade var den nästan helt borta, men det ända jag kunde tänka på var att ta ett gravtest... så jag for iväg till stan å köpte ett.

Mycket riktigt jag ÄR gravid 2-3 (enligt ett digitalt)... Men snälla jag skulle behöva att alla håller tummarna denna gång!
    Vet inte om jag skulle palla med ett 3:e MF...
    Tjoho!!!!
    Å detta var direkt efter MF, jag hann inte ens få nån mens.

• Anonym (nervös)

Förresten kan man lita på de digitala???
    Jag tog ett test i torsdags och då var jag inte gravid... Verkar skumt att jag nu ska vara i 2-3.... ELLER???

• Anonym (nervös)

TACK ALLA!!!!
    Det är så kul, men jag vågar inte tro på det än.... Lite nervös liksom =)
    Jag har inte kört med äl-test (har aldrig gjort)... Så egentligen vet jag inte exakt när jag har BIM...
    Jag fick min blödning till MF den 7 juli, å blödde ca 5 dagar som en vanlig mens för mig. Så jag vet inte om jag kan räkna därifrån för då är jag i v5 nu...
    Nopp ingen mens emellan....!!!!

• Anonym (nervös)

jag blödde ordentligt i 3 dagar å efter 5 dagar var allt borta...

• Anonym (nervös)

Hahaha var tvungen att ta ett test till idag, för att se om det verkligen stämde...
    Jag har ju inga symtom som skulle hjälpa mig med att fatta!!! Det ända skulle vara att jag behöver springa på dass hela tiden ;) Men samtidigt kan det bero på många andra faktorer!!!

Hur lugnar man ett nervöst hjärta???

• Anonym (nervös)

Stort Grattis Tessan!!!! Å lycka till =)

Jag behöver att alla håller sina tummar å tår, jag är nu äntligen i v9 (tror jag) och imon ska jag göra ett vul för att se vilken vecka jag är i... Blev gravid direkt efter mf... Efter mitt 2:a mf... Men nu håller jag alla tummar och tår =)
    Så önska mig lycka till å hoppas att allt ser bra ut =)

Lycka till alla med äl och +

• Anonym (nervös)

Hej igen
    Äntligen kan jag andas ut... Det såg bra ut sa läkaren, är i v8-9 å hjärtat slog =) Puuuu!!!!! (själv såg jag ingenting, möjligtvis lite skugga på bilden)
    Första mf var fostret i v8 och andra mf var jag bara i v6... Så det känns skönt nu.... Nästa ul blir i v11, skönt att få dem lite tätare =)

Ja bild vill vi se Tessan!!!
    Lycka till alla ni andra =)

Svar på tråden längtar efter + efter missfall