Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

längtar efter + efter missfall

fick missfall i nov förra året och har sedan dess försökt få barn. Innan körde vi lite halvt om halvt med "säkra" perioder och blir det så blir det. Men det verkar inte som att det vill stanna nån bebis..
    Jag är också rädd, rädd att inte allt står rätt till. Men jag försöker ändå vara positiv och inte tänka för mycket på det.   

• Anonym (Mia)
    Anonym (nervös) skrev 2012-06-20 01:46:44 följande:
    Tack snälla för alla svar.... Det känns sååå skönt å veta att det finns fler som är oroliga =)
    Som du skriver (Mia), så försöker jag att inte tänka på det heller. Men jag skulle ha fått min mens idag. Men har som ni förstår inte fått den.
    Kan vara en missbedömning av dagen, då mensen inte alltid kommer regelbundet som förr... Men tyvärr så kutar tankarna runt som vilddjur i skallen just nu!
    Det blir när det blir =) Men gärna nu!!!!
    Ja visst får det gäran bli nu! Hoppas att det har flyttat in nått litet i din magen :) Men jag vet, man vill inte alls tänka så för man blir så besviken sen när mensen väl kommer.. Fast samtidigt vill man tro också.
    Anonym skrev 2012-06-20 09:12:12 följande:
    hej heju...här är en till som fick missfall alldeles nyligen men här har vi myst på då jag vad jag tror är ägglossning så får om det tar sig denna gång eller:) har ju inte fått mensen tillbaka än så jag vet ju inte när jag har ägglossning men som andra månader innan missfallet så fick jag ägglossningsvärk o flytningar vid samma datum som jag har haft ägglossning förut så då myste vi på nu också,kan ju ta sig??:)  hoppas på ett +i början på juli:) försöker ni andra också? har ni fått tillbaka mensen ordentligt och så?
    Är ju toppen att du känner av din ägglossning, underlättar ju en del. Jag känner ingenting. Hade lite hugg i sidan av magen i helgen. Kanske att det va ägglossning, enligt mobilen skulle den varit då iaf. Min mens är tillbaka, tog en och en halv till två månader för den att dyka upp efter missfallet, har normalt 30 dagar mellan
    Efter det har den kommit som den ska.
    När har du BIM?  

• Anonym (Mia)

Åh men grattis ts :) roligt att tagit sig. Jag hoppas också på ett plus denna gång, tycker vi har gjort vårt jobb riktigt bra denna månaden ;) haha. Är dock mycket dom sks klaffa så vi får väl se. anonym - jag har inga barn sen innan.

• Anonym (Mia)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-06-25 10:34:02 följande:
    Kommer testa i helgen :) har mensvärkar som bara den , men kan ju vara mensen också :( hoppas hoppas , Annars bara försöka igen :)

Jag ska också testa i helgen, eller BIM är på söndag. Väntar kanske nån dag om inte mensen dykt upp då. Jag känner däremot ingenting, så har inte så stora förhoppningar om att det tagit sig.
  • Anonym (Mia)

Tessan - jag ska också testa på söndag :) Känner ju inte av min ägglossning men vi har myst på ganska så bra denna månaden tills för en vecka sedan, jobbat hela helgen och sen har jag blivit "sjuk". Vi borde ha en ganska bra chans tycker jag och just nu känns det positivt, men den känslan ändrar sig snabbt. Ställer in mig på att det blir minus och att vi får försöka igen nästa månad, lika bra det så man inte blir för besviken men klart jag hoppas :)
    Hoppas att den enda gånger för er räckte.

Längtan - Womanlog använer jag också. Tycker med den är bra. Min mens är ju inte xakt på dagen, ibland kommer den nån dag senare eller tidigare. Men den är lätt att förstår.     

• Anonym (Mia)

Jag kör på gratisversionen :)
    ja jag hoppas också! för allihopa såklart :) men nu tycker jag mest att jag är knäpp som tror att det skulle bli nått.

• Anonym (Mia)

TS - vilken vecka är du i? Hoppas verkligen du kan glädjas snart igen. Om inte jag hade fått missfall skulle jag snart haft en liten här.. konstigt, tycker ändå att tiden har gått så fort samtigit som det går så långsamt.
    Jag är iaf inställd på att det inte blir nått denna månaden heller.. BIM imon men den kan lika gärna dyka upp om två dagar.

Längtan - Känner igen det där. Min sambos syster väntar sitt tredje barn och här är vi, utan några alls. Känns orättvist ibland men vi är såklart jättglada för hennes skull :)

Det dumma med mig är att jag alltid planerar så mycket för mig själv. Tänker, om det nu tar sig denna månaden då får vi bebis då. Ska vi berätta för våra föräldrar på det sätte och jag vill ha det och så vill jag göra så. Förstår ni?  Jag blir så upp iatt så jag nästan tror att jag verkligen är gravid.. Måste försöka att lägga av med det men samtidigt är det roligt att prata om sånt här med sin sambo, planera hur man vill ha det osv.

• Anonym (Mia)

Hade bim igår enligt mobilen. har inte testat än, känns så himla dumt då jag inte har symtom så varför skulle jag vara gravid.. ska också använda ägglossningstest nästa månad precis tesssan, jag vill vara gravid nu och jag kommer bli så besviken när mensen kommer för även om jag intalar mig sjlv att den kommer dyka upp snart så kan jag inte låta bli att drömma oc täbka att jag kanske har ett litet liv i magen ändå. jobbiga tankar!

• Anonym (Mia)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-07-02 15:29:37 följande:
    Hej på er!!! Har ju haft sånna mensvärkar och nu efter jobbet köpte jag 2 vanliga clearblue och när jag doppade testet i kisset så vart det ett synbart + , som sen försvann efter nån min !!! Var inte gammalt kiss heller utan hade kissat 30 min före samt druckit många koppar kaffe på jobbet :) ser ni något eller vad tror ni ? , kan ju bara inte vara något utan jag tror på ett sk spökstreck :( Oj kan man inte lägga upp bild från min iPhone?? Någon sim vet ?

Jag har ingen aning tessan, men hoppas det är ett pluss iaf. Ta ett test i morgon bitti istället så kanske det är lättare att läsa av.
Svar på tråden längtar efter + efter missfall