Inlägg från: Anonym (Längtan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Längtan)

längtar efter + efter missfall

Hejsan!

Vi längtar efter barn!

Tre missfall bakom oss!
    Tidig i vårt förhållande så  fick vi en oplanerad graviditet som slutade i missfall där efter så slarvade vi inte med skydd. Bäbisen var ju så klart mer än välkommen även om bäbisen inte var planerad.

Men för ett år sen började vi vår bebisverkstad och har haft oskyddat sex  1,5år. Ganska snabbt blev jag gravid men fick missfall. Ca 1år senare äntligen gravid igen. Men i V.8 slutade det i ett missfall för 7 veckor sedan. Har precis haft min första mens efter missfallet. Mensen ska ta slut i dag (06/23)
    Och vi hoppas på ett plus snart igen.

Är så orolig.

Hade varit mysigt att få en Maj bäbis!!

• Anonym (Längtan)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-06-23 20:27:16 följande:
    hej längtan:) härligt att vi är en till:) hoppas ni får erat + snart:) ja det hade varit jätte mysigt o få bebis till maj månad 2013:) vi siktar på det:) april/maj:)
    Tackar!

ja det hade det absolut varit! Jag blir glad vilken månad det än blir!  Men maj är en sån fin månad, älskar maj!!
  • Anonym (Längtan)

I över morgon börjar min fertila period.
    Blir några dagar av en massa kärlek då ;)
    Använder mig av min mobil app som har funkat klockrent.
    Inte bara bra för att veta ägglossning utan veta mens dagar och när mens är på G.
    Har aldrig haft så bra koll på min mens som jag har nu. Appen har visat exakt tid för mens och ägglossning. Förutsatt att man lyckats fylla i rätt.
    Har försökt förstår mig på ägglossnings test men jag är väl för dum för sådana.
    Testar appen ett tag till så får vi se vad som händer.

Lyckades ju sist tack vara den!

Använder mig av WomanLog. Funkade för mig på fösta försöket när jag använde mig av den.
    Dock så tog de ju slut i V.8.

• Anonym (Längtan)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-06-28 12:51:50 följande:
    womanlog är det den som kostar 15 kr ni använder? eller den som är gratis?:)
    Jag använder mig av den som är gratis än så länge!
  • Anonym (Längtan)
    Anonym (Mia) skrev 2012-06-28 08:57:54 följande:
    Tessan - jag ska också testa på söndag :) Känner ju inte av min ägglossning men vi har myst på ganska så bra denna månaden tills för en vecka sedan, jobbat hela helgen och sen har jag blivit "sjuk". Vi borde ha en ganska bra chans tycker jag och just nu känns det positivt, men den känslan ändrar sig snabbt. Ställer in mig på att det blir minus och att vi får försöka igen nästa månad, lika bra det så man inte blir för besviken men klart jag hoppas :)
    Hoppas att den enda gånger för er räckte.

Längtan - Womanlog använer jag också. Tycker med den är bra. Min mens är ju inte xakt på dagen, ibland kommer den nån dag senare eller tidigare. Men den är lätt att förstår.     
    Jo den är super lätt att förstå. Och inte massa annat onödigt som i en del andra som jag har testat plus att dom har inte stämt överens med verkligheten! Någon dag + eller - får man nog räkna med. Tekniken är ju inte alltid pålitlig till 100%.
  • Anonym (Längtan)

Varit lite jobbigt i dag. Man tänker hela tiden på när det är ens egen tur.
    Min kompis till mig blev i natt tre barns mamma! Hon kan väl dela med sig kan man tycka =P

Får väl hoppas de tar sig snart och att bäbisen vill stanna!  Har ju så mycket kärlek jag behöver bli av med ;)

• Anonym (Längtan)

Ja man hoppas ju på det!

Är en tänkare och tänker mycket. Längtar och hoppas!
    Har inte kommit över mitt missfall än och i dag var en sån dag som jag tänkte lite extra mycket på det igen.
    Man kommer aldrig över det men de blir lättare att hantera det med åren.

Hoppas ni andra mår bra =)

• Anonym (Längtan)
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-06-29 20:50:36 följande:
    Får jag följa med er mot +? Fick ett MA den 9/6 då jag skulle varit i v.9 och fostret var då v.5+5. Jag längtar efter att bli gravid igen men har nu ingen koll på ÄL eller BIM. Försöker ta dagarna som de kommer{#emotions_dlg.flower} Vi försökte i 9 månader innan första +:et. Jag är 23 år gammal och studerar nu i Lund och jag har inga barn sen innan
    Välkommen!

Beklagar sorgen! Hjärta
  • Anonym (Längtan)
    Anonym (Mia) skrev 2012-06-30 11:46:23 följande:
    TS - vilken vecka är du i? Hoppas verkligen du kan glädjas snart igen. Om inte jag hade fått missfall skulle jag snart haft en liten här.. konstigt, tycker ändå att tiden har gått så fort samtigit som det går så långsamt.
    Jag är iaf inställd på att det inte blir nått denna månaden heller.. BIM imon men den kan lika gärna dyka upp om två dagar.

Längtan - Känner igen det där. Min sambos syster väntar sitt tredje barn och här är vi, utan några alls. Känns orättvist ibland men vi är såklart jättglada för hennes skull :)

Det dumma med mig är att jag alltid planerar så mycket för mig själv. Tänker, om det nu tar sig denna månaden då får vi bebis då. Ska vi berätta för våra föräldrar på det sätte och jag vill ha det och så vill jag göra så. Förstår ni?  Jag blir så upp iatt så jag nästan tror att jag verkligen är gravid.. Måste försöka att lägga av med det men samtidigt är det roligt att prata om sånt här med sin sambo, planera hur man vill ha det osv.
    Förstår absolut hur du menar. Jag är likadan. Pratar om hur vi ska ha det och hur de kommer att bli. Precis som att jag fortfarande är gravid. 

I dag ringde en min bästis och berättade att en av tjejerna i vårt gammal gäng skulle ha barn i November. Blev ledsen. Så klart glad för deras skull. Min bästis sa att jag skulle skärpa till mig och sluta tycka synd om mig själv. Egentligen vill jag bara lägga mig ner och gråta. Men det kanske är så att jag borde skärpa till mig.

Jag är så himla ledsen och trött...
  • Anonym (Längtan)

Det var otroligt jobbigt igår. Först hennes på hopp och dessutom så var sambons mamma här. Dom vet inte att vi försöker än och hon pratar om barnbarn jämt. Känns som man sviker henne när det inte funkar. Men det kan jag ju inte göra något just nu. Men samtalet fick jag under tiden som hon var här i alla fall. Fick bita mig i läppen för att inte börja gråta. Hon och hennes kille försöker inte få barn, säger dom. Och dom har inte heller någonsin varit gravida eller fått missfall.
    Och som grädde på moset dök kompisens tjej upp med hennes mage. Dom berättade dagen innan vi fick missfallet att dom var i vecka 13. Jag skulle haft månade efter henne. Blir inte så. Får inte heller barn månaden efter min "gamla" kompis heller.....ensam igen med alla känslor och misslyckande.

BM sa till mig på återbesöket att tillåta mig själv att sörja å gråta. Berättade det för mig kompis att det är så här de funkar att jag ska får ha min sorg och under den tiden ska jag inte behöva glädjas åt andra. .
    Det var vad BM sa till mig. Men hon tyckte att jag skulle skärpa till mig och sluta vara så bitter. Min kompisar kanske också har hållit på länge. ja det kanske dom har. Men de hjälper ju inte mig i alla fall.....jaja får sörja i tysthet och dra på fejk smilet och vara glad.

Jag är glad för andras skulle egentligen men jag kan inte visa det just nu.

Svar på tråden längtar efter + efter missfall