• annaa83

längtar efter + efter missfall

Hej alla. behöver klaga lite.... gnälla o kräka av mig. Jag fick nyss höra av en vän att hon är gravid. kul för henne såklart men ja är ändå inte så glad.... för innan hon berätta så fick hon mig att tro att hon hade fått missfall innan, hon sa att dom haft det jobbigt... så ja berätta ja om mitt missfall. hennes jobbiga sak va att det tog dem tre mån att bli gravid....är de så jobbigt???!!!!

• annaa83

Jonie: ja man är nog extra känslig nu, kändes så surt att eftrr man berättar om sitt mest privata så får man ett gravbesked serverat .... känns som precis alla mina vänner är gravida nu! Alla är de... finns ingen man kan prata med om sitt missfall me för alla är lyckliga o gravida! hur är det för dig?! Försökt länge? Missfall nyligen?

• annaa83

Guman1980: Ja känner igen den där tomheten, jag fick missfall i början av juni, det känns ju bättre nu såklart men ibland så dimper man ner igen och kommer ihåg allt. som när ens vänner berättar att dom är gravida, det känns så dubbelt! man vill vara glad för deras skull men jag känner mer sorg då för min egen förlust...

Jag har fått bruna flytningar nu i två dagar, ca en dryg månad efter missfallet, var det så för er ockå eller var mensen efter missfallet som vanligt?! För såhär är inte min normala mens, jag har inte ens menskvärk. gravtest igår var neg. 

• annaa83

Jonie: Hurra!  så skönt när det kommer en glad gubbe =) Hoppas ni får en trevlig myshelg! 

Är det någon som testat med stickor från familjevaruhuset? Beställde hem ett paket från dom igår med 20 ältest o 20 gravtest för 199kr, tog en av varje igår bara för att se om dom gav spökstreck men såg inget. men dom är så smala o tunna! 2 mm breda typ!  

• annaa83

Zira:Gå o köp ett CB digital test, låter som du blivit gravid igen! =)

Vårväntan och längtan: Hur var din "mens" nu som KK tyckte va normal efter missfallet?? Denna väntan tar snart kol på mig... vill ha Äl nu och positiva stickor!!!

• annaa83

Va kul med lite framgångar här med ägglossning =) 
    Jag kunde för första gången ana en svag linje på ägglossningsstickan! Känns bra, tror den kommer bli starkare!! 

• annaa83

Hjälp tjejer!!! Fick missfall i början av juni. testa neg kort efter. fick en blödning runt nionde juni en kort på en dag bara plus lite brunt.... nu testar ja ägglossning men de händer inte så mycket. testa gravtest neg för ngn dag sen. inatt kissa ja två gånger under en natt... aldrig hänt innan. o imorse blev det svagt pos på gravtest! Testa två timmar senare med ett lite dyrare test o de va neg.... Känner mig så grundlurad!!! någon här som testat med test från familjevaruhuset?!

• annaa83

helt negativa tester idag, helt klart ett spökstreck. fy fan va surt med spökstreck!!!!  värsta skämtet ja blivit utsatt för. 
    jakten på ägglossning fortsätter! 

När har ni andra  BIM?! 

• annaa83

Tessan: Du kanske inte hade ägglossning då du tror du hade det?!  När jag blev gravid så testade jag positivt bra få dagar efter äl, och sen fick ja MF några veckor senare, men det kan ju va så att du är gravid och att testet för äl inte va rätt!?
    Hoppas!!! 

• annaa83

Piss va sur jag är på min kropp!! Tyckte Äl testen blev starkare innan, men nu är de bara svagare... när ska kroppen komma igång igen!!!

Lajsa:
    Jag hade en cysta på min äggstock innan jag fick MF, den va rätt stor så de var aldrig tvivel om att det var en cysta, min ena läkare sa att vi kunde köra så fort jag slutat blöda, en annan sa att vi skulle vänta minst en mens, gärna två,,,, och precis som du återkontroll om 3 månader.
    Börjar bli arg på min kropp nu, fick en blödning 9 juli, en månad efter missfallet, men ingen ägglossning i sikte än inte... de dröjer väl 5 månader till den kommer eller ngt... blä!!

Hoppas inte du har utomkveds.. När ska du ta om hcg?? Jag fick också springa och lämna hcg prover stup i kvarten så de kunde utesluta utomhavande helt...

• annaa83

Lajsa:  
    Åh det där med värk i skuldran har jag hört som symtom när det varit utomhavandeskap tyvärr. jag hade aldrig ont så högt uppe, jag kände bara en förfärlig värk nere vid äggstocken när den vred sig,,,pga cystan.  du kan ju ringa kk och be dem om svaret, så där ont ska du ju inte ha!!
    Hoppas vi får ordning på allt snart så vi kan få plus som håller! Är det ert första barn? Försökt länge?

• annaa83

ja trodde bara de va dom billiga testerna så kunde ge spökstreck... hoppas det inte är ett spök iaf!!

• annaa83

Tankar upp all positivitet här som ni alla utstrålar! Tycker allt är skit idag... fick mensen idag, en vecka sen var den oxå! Och två arbetskollegor har spontant frågat när jag ska skaffa bebis... Ingen verkar skämmas för att fråga! Skitdag!!!

• annaa83

Fick ett tips i en annan tråd att lyssna på klara zimmermans sommarprat i p1, hon är min idol nu!! Hon satte verkligen fingret på allt vad gäller barnlöshet!! Är ni deppiga en dag så lyssna på de!!!

• annaa83

Snark jag blir galen på alla klumpiga människor som lägger sina näsor i blöt!! Så otroligt fräckt att säga så om missfallsriskwn... Jag blir skitledsen varje gång folk frågar också. senast förra veckan kom en fram o undra om ja var gravid, jag hade nämligen klagat på hennes rökiga jacka som hängde nära mig. Den stank verkligen av inpyrd rök. och sen när jag sa att jag inte var gravid så skulle hon såklart veta när det skulle bli!....gud håll käften ville ja svara henne...

• annaa83

Tessan: Du har nog ägglossning ca 12-24 h efter det senast positiva...en del brukar få positivt i två dagar, tror man säger ägglossning efter 36-48 h från första pos då. Ni kanske hinner med mer mys!

• annaa83

Skrotan: Har du testat rosenrot, det brukar ibland få fart på mensen eller cykeln överhuvudtaget. jag fick mf i jnui o det dröjde innan jag fick ordning på allt igen, tog rr i denna period o nu börjar det komma igång igen,

• annaa83

man ska bara ta det fram till ägglossningen, men har läst om dom som väntat på sin mens...typ 30-40dagar och tröttnat på att vänta, som fått igång mensen av rr! men jag oroar mig också som du, hur man lever, vågar ja dricka vin... det senaste jag undrar är om det är lämpligt att springa som träning i väntan på bim?

Svar på tråden längtar efter + efter missfall