Inlägg från: Anonym (nyhär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nyhär)

längtar efter + efter missfall

Hej,
    Förstår att tråden hållt på ett tag men den verkar fortfarande aktiv. Jag hade en MA (missed abortion) och fick medicinsk hjälp i början av juni i år. Jag längtar så efter barn men senaste grav.testerna (senast imorses) har varit negativa. BIM är dock beräknad på lördag enligt ägglossningskalendern. Jag har inte gjort något ägglossningstest. Kan jag ändå vara gravid?

Jag har känt mig tröttare än vanlig och annorlunda/stickande och lätt öm i brösten senaste dagarna, dessförrinnan besvär med illamående, det är dock mindre markant nu. Jag har varit väldigt orolig och ledsen senaste dagarna, kan ju också vara PMS men vanligt är att jag är arg och mer stridslysten då vilket jag nu inte har någon energi för nu :( Oro efter missfall är förstås vanligt, just nu orkar jag inte prata om det med vänner, känner mig bara tung av det så min sambo är mitt största stöd, han är ju också lite orolig och längtar så vi kan dela dessa känslor. Hur har ni det?

Jag upplever att detta är svårt att prata om därför skriver jag här.
    /The new girl

• Anonym (nyhär)
    Anonym (m) skrev 2012-08-02 20:51:03 följande:
    har ägglosningen kommit igång så kan du ha blivit gravid, ska hålla tummarna
    Tack, jag hoppas att det hjälper  Jag försöker ha lite tålamod nu och ska inte testa på några dagar... Förstått på inläggen här att det är svårt att hålla sig 
  • Anonym (nyhär)

Hej igen,
    Jag fick min mens idag så det blir nog majbebis även här. Känns dock skönt att min menscykel är regelbunden, åtminstone något positivt. Kanske ändå ska börja med ÄL-stickor nu...

• Anonym (nyhär)
    Anonym (Längtan) skrev 2012-08-05 18:56:32 följande:
    Skönt då vet du ju att kroppen funkar!
    Satsar också på en majbäbis!
    Tänk vad underbart med ett vår barn =)

Skulle vara trevligt om det var ens egen tur nästa gång eller hur =)
    Vi får försöka njuta av god sömn och ett glas vin tills dess naturen bestämmer att det är vår tur :)
  • Anonym (nyhär)
    Anonym (Nathalie) skrev 2012-08-27 20:32:13 följande:
    Hej tjejer!
    Har varit tyst här ett tag då jag deppade ihop totalt när mensen återigen kom.. Jag var stensäker på att det hade tagit sig och skulle börja testa när mensen helt plötsligt kom 5 dagar tidigt.. Så jag testade aldrig.. Men nu börjar jag misstänka att jag är gravid ändå? Fy faan vad illa jag mår konstant, är 3e vecka jag mår illa nu.. Spydde imorse och är jättekänslig mot dofter. Mitt humör har varit minst sagt upp och ner senaste veckan med. Började gråta på jobbet här om dagen för att jag bredde för många smörgåsar hahah! 

Köpte ett test ikväll när vi var och storhandlade, men vågar inte testa, är så rädd att jag har inbillat mig bara.. Åh, varför kan det inte bara vara våran tur nu?
    Hej, Inte skrivit på ett tag men jag måste bara tillägga att jag varit med om samma, mensen kom inte så mycket för tidigt men jag var illamående 3 veckor och var superkänslig men testen visade negativt. När mensen var borta så dröjde det bara några dagar så var jag mig själv igen. Håll ut Nathalie! Tror att det var prekliniskt missfall eller hormonrubbning eftersom det var andra mensen efter missfallet, man kan ju ha kraftigare pms etc. då och lite ur spel. Jag är hemskt hormonkänslig och har ex. aldrig tålt p-piller eller p-stav eller you name it - bara kondom som funkat. Nu kör vi ju såklart utan Tungan ute När fick du missfall?
  • Anonym (nyhär)

Denna väntan är olidlig ibland Trots att försöken har varit få bidrar ju missfallet med att det tar tid innan man äntligen får barn. Började ju försöka i mitten av mars och lyckades på första, med ett missfall så är jag på ruta noll. Har inte haft några vettiga försök därefter (haft mens 2 ggr efter MA) eftersom jag dels inte ÄL-testade och var borta när det enligt kalendern var ÄL samt nu när jag börjat ÄL-testa inte fått något utslag. Direkt efter MA hann jag inte träffa ÄL heller eftersom blödde ju flera veckor.

Förstår om fler än jag misströstar ibland men jag tänker aldrig ge upp! Det är det ända som hjälper, att försöka tills det går! 

• Anonym (nyhär)

Tack Bunny81 och er andra för support! Kan dock inte hjälpa att känna viss avundsjuka på alla som får glada gubbar och plus hit och dit här på FL. Jag vet att så ska man ju inte känna Skäms Jag närmar mig BIM, vet ej exakt men om jag har samma längd på cykeln som förra månaden så har jag BIM 3/9. Och jag är mer dämpad och svängig i humöret än vanligt, dock kan jag vara det nära inpå mens också samt av situationen i sig. Sedan är jag lite orolig att jag inte haft ägglossning denna månaden eftersom jag inte lyckades få glad gubbe. Jag har egentligen inga säkra symtom alls åt något håll. Dagarna innan mens brukar jag dock vara mera risig i magen så det är ju nytt. Tänkte försöka hålla mig från att testa men är nu sugen på att testa imorgon bitti. Nyfikenheten tar ju över. Samtidigt så kommer jag ju bli helt nere om det är minus.

• Anonym (nyhär)

Vågade aldrig testa imorses, så rädd att få negativt och förstöra hela lördagsplanerna. Testar på måndag istället då jag har beräknad BIM. Känns tyvärr nu som mensen kan vara på G eller också är det allt kaffe och te som jag druckit nu på morgonen Obestämd

Det är nog lätt att det blir en del inbillning av symtomen...

Ha en skön helg alla!!!!! Glad

• Anonym (nyhär)

Bunny: testat bara denna månaden med ÄL-test från dag 9 till 19 i cykeln som är ca 30 dagar. Tyckt att jag haft övriga symtom på ÄL som rätt sorts flytningar och ont vid äggstockarna, fr a ena sidan, men inte fått någon glad gubbe. Jag upptäckte MA i juni i v. 11 och tog cytotec på självaste nationaldagen. haft två regelbunda blödningar sedan dess den andra något mindre och med timslånga uppehåll. Fick världens utbrott idag och finne på näsan, är nog mens på gång nu. Min PMS har blivit värre sedan MA, kunde även innan vara rätt jobbig iofs hm...

Till er andra så hoppas jag att ni kan komma på något knep som gör att ni kan släppa oron! Tyvärr har jag inga tips annat än att andas djupt och träna.

• Anonym (nyhär)

Testade tyvärr negativt idag på BIM, dock ännu ingen mens.

• Anonym (nyhär)
    Anonym (Tessan) skrev 2012-09-04 14:43:22 följande:

ett mirakel:) jag visst d!!!!!! fan min magkänsla stämmer igen:) fy fan va glad jag är!!!!! BIM -5-6......wwiiiiiiiiiiiiiii
    Nu gäller det o behålla detta lilla frö:)  <3
    Härligt! Grattis grattis!
  • Anonym (nyhär)

Jag testade negativt igen idag BIM +4 och ännu ingen mens Rynkar på näsan

• Anonym (nyhär)
    Bunny81 skrev 2012-09-09 13:15:44 följande:
    Känner att det nog inte blir något denna gången... Testade negativt idag på äl+10. Vet ju inte när bim är, men om jag har samma dagar i cykeln som annars (34) så är bim på onsdag. Isf borde det visa plus nu! Men jag har funderat på en sak, brukar ha en cykel på 34 dagar ca, kollade bara med äl-stickor en gång i juni när vi började föesöka, eftersom jag blev gravid direkt då! Då hade jag äl på dag 12, så hade en lång lutealfas på 20 dagar. Plussade då på äl+15, bim-6. Hur funkar det isf med lutealfasen nu?? Hade ju inte äl förrän på dag 20 efter ma. Om jag nu går efter längden på cykeln så blir bim på onsdag, men går jag efter lutealfasen så blir bim inte förrän torsdag näst-nästa vecka! Hur hade ni tänkt? Känner mig lite förvirrad... Är väl iofs bara att vänta och se tills mensen dyker upp/inte dyker upp, men är ju såå jobbigt med att vänta!
    OBS! är ingen expert alls men det här är så som jag resonerar utifrån det jag läst. Jag skulle gå på den lutealafasen eftersom det är den som är samma. Tidpunkten för ÄL kan variera. Dock så borde du kunna plussa 10 dagar efter ÄL eftersom då kan ju HCG teoretiskt ha hunnit stigit ordentligt. Tar ju 7-9 dagar för ägget att fästa och sedan börjat hormonerna stiga direkt så testa tidigast ÄL+10 skulle jag säga. Om man nu inte har tålamod nog att vänta på utebliven mens - det är ju egentligen säkrast.
  • Anonym (nyhär)

Håller med föregående, hoppas plussen smittar av sig Tungan ute

Svar på tråden längtar efter + efter missfall