längtar efter + efter missfall
Hej,
Förstår att tråden hållt på ett tag men den verkar fortfarande aktiv. Jag hade en MA (missed abortion) och fick medicinsk hjälp i början av juni i år. Jag längtar så efter barn men senaste grav.testerna (senast imorses) har varit negativa. BIM är dock beräknad på lördag enligt ägglossningskalendern. Jag har inte gjort något ägglossningstest. Kan jag ändå vara gravid?
Jag har känt mig tröttare än vanlig och annorlunda/stickande och lätt öm i brösten senaste dagarna, dessförrinnan besvär med illamående, det är dock mindre markant nu. Jag har varit väldigt orolig och ledsen senaste dagarna, kan ju också vara PMS men vanligt är att jag är arg och mer stridslysten då vilket jag nu inte har någon energi för nu :( Oro efter missfall är förstås vanligt, just nu orkar jag inte prata om det med vänner, känner mig bara tung av det så min sambo är mitt största stöd, han är ju också lite orolig och längtar så vi kan dela dessa känslor. Hur har ni det?
Jag upplever att detta är svårt att prata om därför skriver jag här.
/The new girl
När fick du missfall?
Jag närmar mig BIM, vet ej exakt men om jag har samma längd på cykeln som förra månaden så har jag BIM 3/9. Och jag är mer dämpad och svängig i humöret än vanligt, dock kan jag vara det nära inpå mens också samt av situationen i sig. Sedan är jag lite orolig att jag inte haft ägglossning denna månaden eftersom jag inte lyckades få glad gubbe. Jag har egentligen inga säkra symtom alls åt något håll. Dagarna innan mens brukar jag dock vara mera risig i magen så det är ju nytt. Tänkte försöka hålla mig från att testa men är nu sugen på att testa imorgon bitti. Nyfikenheten tar ju över. Samtidigt så kommer jag ju bli helt nere om det är minus.