• Lajsa82

längtar efter + efter missfall

Hej Kan man få hänga på här?

Fick en blödning i tordags (i vecka 7) åkte in till gyn på fredagen, då jag haft ont under hela natten och blött ännu mer, fick konstaterat att inget fanns kvar i livmodern, men hon hittade en "bisak" som mätte 6 cm. Antingen har jag blött ut allt och då sitter det en cysta utanför livmodern, eller så är det ett utomkveds, så nu på fredag skall jag ta nya prover, för att se om hcg halten gått ner för att utesluta utomkveds, och i såfall är det en cysta som sitter där som kommer kontrolleras igen om 3 månader....

Någon här som haft utomkvdes? I vilken vecka var ni i då? Gjordes det en operation ganska snart efter beskedet?

Ni som haft en cysta som skulle kollas upp, fick ni lov till att bli gravida innan ni hade tid för återkontroll?

Vill inget annat än att bli gravid igen så fort som möjligt...

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82
    annaa83 skrev 2012-07-26 08:40:37 följande:
    Lajsa:
    Jag hade en cysta på min äggstock innan jag fick MF, den va rätt stor så de var aldrig tvivel om att det var en cysta, min ena läkare sa att vi kunde köra så fort jag slutat blöda, en annan sa att vi skulle vänta minst en mens, gärna två,,,, och precis som du återkontroll om 3 månader.
    Börjar bli arg på min kropp nu, fick en blödning 9 juli, en månad efter missfallet, men ingen ägglossning i sikte än inte... de dröjer väl 5 månader till den kommer eller ngt... blä!!

Hoppas inte du har utomkveds.. När ska du ta om hcg?? Jag fick också springa och lämna hcg prover stup i kvarten så de kunde utesluta utomhavande helt...
    tack för ditt svar Jag var inne och tog nya prover idag, får väl svaren på måndag, så nu får man väl bara vänta...
    Men man kan ju hoppas på att läkaren kan ringa upp redan idag då man har så mycket tankar och funderingar, kommer mass attackera med frågor

Jag hoppas verkligen provsvaren visar att hcg har gått ner, har nu så gott som slutat blöda, men har diffusa smärtor i höger sidan runt äggstocken/äggledaren, ibland ilar det till ngt fruktansvärt och smärtan går upp i ryggen och högra skuldran, skitjobbigt... Skall man verkligen få vänta 3 månader om det nu är en cysta och gå och ha ont eller kommer smärtan ge med sig tro...
    ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82
    annaa83 skrev 2012-07-28 10:25:01 följande:
    Lajsa:  
    Åh det där med värk i skuldran har jag hört som symtom när det varit utomhavandeskap tyvärr. jag hade aldrig ont så högt uppe, jag kände bara en förfärlig värk nere vid äggstocken när den vred sig,,,pga cystan.  du kan ju ringa kk och be dem om svaret, så där ont ska du ju inte ha!!
    Hoppas vi får ordning på allt snart så vi kan få plus som håller! Är det ert första barn? Försökt länge?

Jag ringer upp på måndag innan klockan 12 om ingen hört av sig...
    Vi har ett barn på 6 år och har väl försökt i perioder att kolla äl osv, men vi har aldrig haft skydd, sen så har jag varit överviktigt men nu gått ner all min övervikt så det kanske var det som gjorde att vi plussade nu, men nu längtar jag bara tills vi får klartecken att börja igen och att smärtan går över... hoppas med på att vi får i ordning på allt och att plussen kommer snart
    ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Ni med regelbunden mens, kom eran mens som vanligt efter missfallet eller dröjde det några månader innan den kom igång?

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Jo förresten, fick ni ett återbesök efter ert besök där dom konstaterade ett missfall, för att göra ett vul till och se att allt ser bra ut? läkaren bokade inte upp ett nytt besök för mig och vet inte om jag skall proppsa på ett nytt vul?

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

tack tack! Vad skönt att mensen kom igång direkt...Hoppas den gör det på mig med...

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

i morse ringde gynläkaren...Äntligen Hon sa att mitt hcg värde sjukit kraftigt och att man kan så gott som utesluta utomkveds, men för säkerhets skull ska jag ta ett nytt prov på måndag om en vecka...Så hon utgick ifrån att jag har en cysta som skall kollas upp i oktober och att så fort jag får min mens och att värderna visar på 0 så får vi köra på igen och cystan skulle inte vara ngt hinder...
    Enligt menskoll skall jag ha min mens nu idagarna om man utgår från min cykel, men den kommer troligtvis senare, men man kan ju alltid hoppas

Så nu inväntar vi mensen och hoppas på det bästa

Grattis till ni som +:at och vi andra kämpar vidare

Tessan: köp ett digitalt, jag tog ett digitalt bim -3 och där stod det klart och tydligt gravid, så slipper man tolka sina streck, jag tog med kvällsurin... Lycka till vi håller tummarna.

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Äntligen kom min mens efter missfallet, att man kan bli så glad när mensen dyker upp Så nu hoppas jag bara att min äl inbefinner sig när den brukar, om ca 15 dagar, då skall det bakas bebis!

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Hej hej!
    Ja då har man haft ägglossning för några dagar sedan, nu kan man bara hålla tummarna och hoppas...
    Tänker nog testa redan nästa söndag 3 dagar innan min BIM, med clearblue digital kan man ju testa med redan 4 dagarn innan BIM så jag får härda ut en vecka till...

om 1 ½ månad skall jag ju få kolla upp min cysta på ena äggstocken som mätte för 1½ månad sedan 6 cm...Jag hoppas innerligt att den inte har växt men helst att den har försvunnit helt av sig själv, men jag känner små ilningar just där den sitter...

Men om jag skulle bli gravid denna gång så är jag i såfall runt vecka 8 när cystan kolla upp och det finns ju stor chans att man få se pyret...Men det gäller ju att det tagit sig nu, men om en vecka/ dryg vecka så vet jag ju....

Lycka till alla, nu plussar vi tycker jag

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Grattis Tessan... jag håller mina tummar att det skall gå vägen denna gången...

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Hur många av er här inne har haft 2 eller flera missfall efter varandra? Dom säger ju att det inte är så vanligt med två missfall efter varandra, men det känns mer som att det är vanligt? Har jag fel?

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

Bim idag och ingen mens än, testade neg i måndags och tänker vänta tills i morgon eller på fredag för att testa...Har fortfarande ömma bröst, molvärk i magen till och från...Sen i måndags har jag börjat kissa oftare, om jag nu skulle vara gravid så påverkar väl inte det kisseriet nu? är rädd för att den "förbannade"
     cystan som ligger och trycker på urinblåsan, det drar och sticker precis där den sitter, men jag skall få den uppkollad i mitten av oktober och så länge den inte ger mig mer smärta så kommer jag inte söka akut...

tessan: Bra att det går frammåt

Hur går det för er andra?

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

vet ni vad tjejer, jag läste på förut om alla mina gravsymtom kunde bero på cystan jag har och blev ganska ledsen att de symtomen stämde om man har en stor cysta, vilket jag har och om man har menssmärtor skall man söka vår och att den kunde trycka mot urinblåsan och orsaka besvär...blev väldigt osäker om jag var tvungen att åka in, men beslöt mig för att åka och köpa ett gravtest så jag kan testa i morgon för att utesluta en graviditet....

men väl på apoteket köpte jag två, lika bra det, kom hem och kunde inte hålla mig...Lägger upp bild snart, döm själva

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

tusen tack e så glad att tårarna sprutar, den här gången hoppas jag att hyresgästen flyttar ut efter 9 månader och inte efter 7 veckor...

ღLisa och Williamღ
  • Lajsa82

sänder över lite hormoner.....förra graviditeten så hade jag typ ont i brösten i 1 dag på 7 veckor, nu har jag haft ont sen i måndags, jag kissade inte lika ofta heller och hade inte mensvärk alls, så jag tro det bådar gott att jag har ont och kissar ofta...

ღLisa och Williamღ
Svar på tråden längtar efter + efter missfall