• Tindran

längtar efter + efter missfall

Jag följer också gärna med i den här tråden. Fick missfall den 6 juli (v 7) efter att ha blivit gravid på första försöket. Återhämtade mig fysiskt på ett kick och alla gravidsymptom försvann direkt.
    Hoppas kroppen är med på banan fort, har dålig koll på min menscykel. De två jag hann ha innan jag blev gravid var 32 och 26 dagar. Fått fruktansvärt ömma och spända bröst de senaste dagarna mens eller gravid (hoppas!) lär visa sig inom den närmaste tiden.... 

• Tindran
    jonie skrev 2012-07-30 16:20:18 följande:
    Heja heja! Jag fick missfall i vecka 6 efter att ha lyckats på andra försöket. Allt gick väldigt snabbt, hormonerna försvann och gravtestet blev negativt på bara fyra dagar. Jag fick ÄL 16 dagar senare och förra veckan plussade jag igen. Idag är jag på dag 4+2. Så det kan gå snabbt! Glad
    Roligt att höra, får hålla tummarna :) Grattis till ditt plus!
  • Tindran

Stort grattis Tessan :)
    Själv så kom mensen igår (första efter mf) så nu verkar kroppen vara på banan iaf, hoppas på augusti! 

• Tindran

Grattis till er som plussat! 
    Önskar jag var i samma sits, men hoppas på plus i början på september.
    Håller tummarna för alla er andra som också hoppas, väntar och längtar! 

• Tindran

Blir alltid lika chockad över vad folk säger, finns sjukt många som pratar utan att tänka! Har fått frågan flera gånger av personer som man bara känner ytligt "När ska ni skaffa barn då? Nu när ni bygger hus så finns det ju massor av plats!" Förut tyckte jag bara att det har folk inte med att göra men efter missfallet så hugger det rakt i hjärtat, till saken hör att jag inte ens fyllt 28 än så det borde väl inte vara sååå himla konstigt att vi inte har barn än!?!
    Försök att inte bry dig Gumman 1980, men vet att det är svårt.... 

• Tindran

Här kom mensen imorse :(
    Blir så ledsen och orolig när det inte funkar, borde ha prickat in ÄL men ändå ingen fullträff.
    Var ju iofs bara andra försöket efter MF men vill ju bli gravid NU! Speciellt med tanke på att vi med största sannolikhet inte kommer att träffas under nästa ÄL.... 

• Tindran

Stort grattis till alla nyplussade! Lite avis man blir ;)
    Själv så väntar jag in mensen framemot helgen då det inte borde haft möjlighet att tagit sig då jag varit bortrest i nästan två veckor och vi inte kunde mysa förrän på dag 17.  Satsar på plus i oktober :)

• Tindran

Jag bor i en medelstor stad i Norrland och är 28 år. Jobbar med ekonomi och är gift sedan ett par år, har varit tillsammans med min man i 9 år. Inga barn sedan tidigare men nu känns tiden rätt.
    Slutade med p-piller i våras och blev gravid i maj, mf i vecka 7 och efter det har jag haft två menscykler på 28 och 27 dagar. Är på dag 27 idag och väntar in mensen, var bortrest från dag 5 till 17 så det borde inte ha tagit sig den här gången. Har ingen koll på när jag har ÄL men på dag 18 fick jag en rejäl genomskinlig, seg flytning. Precis som det brukar beskrivas att en ÄL-flytning är så man kan ju hoppas iaf :) Fick till det med maken både på dag 17 och 18.
    Haft molvärk de senaste 4-5 dagarna. 

• Tindran

Kul att se att det går riktigt bra för vissa här, det ger lite hopp :)
    Fick min tredje mens efter mf igår, hade verkligen börjat hoppas då de andra två cyklerna legat på 27 och 28 dagar men på dag 35 behagade mensen att komma. Bara timmar efter jag varit iväg och köpt gravtest....
    Blir irriterad på att mensen inte är regelbunden, allt känns mycket svårare då och jag vill inte bli beroende av ägglossningstest. Vill behålla känslan av att mysa för att vi vill inte för att ett test säger det ;)
    En annan sak som jag funderar på att kolla upp är om det verkligen är ok att ha "mensvärk" typ två veckor innan mensen kommer varje månad. När mensen kommer så ökar värken markant men det är ganska drygt att ha ont magen 3 av 4 veckor. Någon annan med samma problem?  

Svar på tråden längtar efter + efter missfall